Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nokia 6233 Bugs&Ønsker

Anbefalte innlegg

Hei, har ikke hørt om folk som har hatt problemer med mikrofon og høyttaler faller helt ut, høres mere ut som du har en blåmandags telefon. Har du hatt problemer med det tidligere, på andre mobiler, altså du bor en plass med dårlig dekning. Vist ikke ville jeg tatt med mobilen til en forhandler og fått dem til å sett over den.

6802651[/snapback]

Fint. Bestilte telefonen på gsm.no vha Chess-abbonementet mitt. Kan jeg spørre en hvilken som helst forhandler, eller må jeg kontakte gsm.no? Har dessuten en hypotese b om at det kan være nettverket (3G), selv om denne kanskje står noe svakere enn at det er telefonen (hypotese a).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kjempefornøyd med mobilen min, men jeg har ett (lite) problem:

Når jeg setter i handsfreesettet som fulgte med så får jeg bare lyd på venstre øre. Hvis jeg holder pluggen i telefonen inne og vipper den litt opp og holder den slik får jeg lyd i andre øret også. Venninna mi, som har samme mobilen, har det samme problemet. Det skal da ikke være slik? Den gamle handsfree-en min fungerer supert på begge ørene, så det er nok ikke mobilen det er noe galt med. Har jeg rett på ny handsfree?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg fikk min 6233 i går etter å ha holdt på med 6280 og dens mange problemer i over en måned nå med verkstedbesøker etc...

Denne ser ut til å fungere helt fint, borsett fra at grafiske smileys i tekstmeldinger oppfører seg rart. Når folk med andre mobiler sender meg blinkefjes ;) så kommer de opp som grinefjes på min mobil. Syns å huske at plasseringen av dem inne på listen er annerledes også. Når jeg velger blinkefjes og sender til noen kommer det visstnok fram vanlig smilefjes.

Andre som har merket dette? Jeg har versjon 04.52...

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg fikk min 6233 i går etter å ha holdt på med 6280 og dens mange problemer i over en måned nå med verkstedbesøker etc...

Denne ser ut til å fungere helt fint, borsett fra at grafiske smileys i tekstmeldinger oppfører seg rart. Når folk med andre mobiler sender meg blinkefjes  ;)  så kommer de opp som grinefjes på min mobil. Syns å huske at plasseringen av dem inne på listen er annerledes også. Når jeg velger blinkefjes og sender til noen kommer det visstnok fram vanlig smilefjes.

6834155[/snapback]

Hvor har du funnet blinkefjes?

Har ikke det på min telefon.

Ett minus med smileys er at de er veldig små,

og vanskelig å se hvilket fjes det er.

Lenke til kommentar
Hei!

Denne ser ut til å fungere helt fint, borsett fra at grafiske smileys i tekstmeldinger oppfører seg rart. Når folk med andre mobiler sender meg blinkefjes  ;)  så kommer de opp som grinefjes på min mobil. Syns å huske at plasseringen av dem inne på listen er annerledes også. Når jeg velger blinkefjes og sender til noen kommer det visstnok fram vanlig smilefjes.

6834155[/snapback]

6836329[/snapback]

Hei!

Du må trykke og holde * for å komme til tegn og deretter trykker du på * en gang til for å komme til grafiske smileys...

Lenke til kommentar
Hei!

6834155[/snapback]

6836329[/snapback]

Hei!

Du må trykke og holde * for å komme til tegn og deretter trykker du på * en gang til for å komme til grafiske smileys...

6841404[/snapback]

Ja det er greit.

(det vet jeg. Kan også trykke Valg -> Smileys.)

Men du snakket om smileys som beveget seg...

Det har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt min egen 6233 nå og har allerede funnet et par småting jeg ikke skjønner helt. Er inget geni med mobiler og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg prøver å koble meg opp mot internettet men så står det "Pakkedata tilkobling ikke tilgjengelig"? Når jeg prøver å finne ut av dette på "Tilkoblin" På "Instillinger" hjelper det ikke i det hele tatt.. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg oppgradere firmwaret i Oslo? Det er vel gratis, som inngår i garantien?

6855937[/snapback]

Virker som flere og flere "butikker" har godt vekk fra firmware oppdateringer, mens det er service verkstedene som gjør det. Altså må mobilen bli sendt fra butikk til service, men noen unntak finnes nok=) Men kan desverre ikke hjelpe med oslo.

Lenke til kommentar
Ikke så farlig, jeg oppgraderte selv...

Hvor fikk du tak i firmwaren??

Hvor kan jeg oppgradere firmwaret i Oslo? Det er vel gratis, som inngår i garantien?

Det skal inngå i garantien ja. Jeg har vært innom to-tre verksteder og tiden de trenger på å få gjort fillejobben varierer fra lang til en evighet. En til to uker er ikke uvanlig.. Syns det er nokså vanvittig med tanke på at det burde ta ca 10 min å få gjort. Telehuset Alnabru eller Zodiac Norge er nok kanskje de beste med tanke på tid (sistnevnte skal kanskje ha betalt for jobben).

Cwn

Lenke til kommentar

Hvor fikk du tak i firmwaren?

Nokia 6233 er ikke lagt til her enda:

http://www.nokia.co.uk/nokia/0,1522,,00.ht.../softwareupdate

Kan du/dere som har den nye firmwaren poste her om hvordan den fungerer, hva er bedre evt verre osv... ? Min er jeg kjempefornøyd med, så jeg vil ikke oppgradere før det er sikkert at det kun er positive forandringer. :yes:

Kan man nå skifte themes uten at profilene nullstilles?

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Den kødder enda med profilen når man bytter tema og det ble noe tull med de grafiske smileyene med ny firmware. Den ble en del raskere med ny firmware. Er litt nye ting, men ikke noe man MÅ ha.

http://gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=299

Der finner du info om hvordan man kan flashe 6233 og andre Series40v3 telefoner med USB kabel. Programmer og firmware ligger der.

JEG TAR IKKE ANSVAR FOR DET SOM STÅR HER! Kan ødelegge telefonen din!

Lenke til kommentar

Jeg startet å bruke min nye Nokia 6233 i går og har allerede et stort problem.

Jeg tok et par bilder av min sønn og sendte dem til et par familiemedlemmer. Etter det var jeg inne og tok på at jeg ønsket leveringsbekreftelse på meldingene jeg sender. Etter det har jeg ikke kunnet sende bilder, heller ikke når jeg går tilbake og endrer dette med leveringsbekreftelse.

Det som er problemet er at når jeg går på "meldinger ", "opprett melding" "multimedia" så kan jeg ikke sette inn bilde. Jeg kan sette inn tekst, videoklipp eller lydklipp, men ikke bilde. Hvis jeg velger bilde og deretter går inn og henter et fra minnekortet (jeg har også prøvd på et av disse småbildene (et eple) som lå på telefonen fra før), så bli hele skjermen helt hvit og deretter returnerer jeg til startbildet som jeg får når jeg har skrudd på telefonen.

Meldingen ligger heller ikke i utboks eller kladd. Ettersom jeg ikke kommer så langt at jeg skal sende så er det vel ikke sendeinnstillingene som er problemet. Jeg får jo ikke lagt bildet inn i meldingen.

Noen som har forslag til hva som kan gjøres. Jeg fikk denne som erstatning for min Nokia 6280 som det bare var problemer med. Jeg hadde den inne til reperasjon fire ganger før jeg fikk en ny (fikk da valget mellom 6233 eller 6280).

Kan det være noe med sim-kortet? Jeg har rett og slett ikke peiling. Jeg er ingen mobilekspert. Jeg ville bare ha en mobil med bra kamera og valgte denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...