Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nokia 6233 Bugs&Ønsker

Anbefalte innlegg

Nokia 6233 har ikke sommertidsjustering. "Buggen" er da at man man ikke kan sette paa GMT pluss 1 og stille klokken deretter, man man maa da velge GMT pluss 2.

6612070[/snapback]

Jeg forstår det. Er bare litt sta når det gjelder tidssoner. :)

Men det rare er jo den enorme feilvisningen jeg har på mottatte meldinger på min 6233. - 9 timer med GMT+1 (pluss manuell justering for sommertid) og - 8 timer med GMT+2.

Siden Nokia påstår at telefonen har software for å hente klokkeslett fra meldingsserveren, så må feilen ligge der. Eller?

6612201[/snapback]

Proev aa sette den paa pluss 10 da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som bruker 6233 mot en IMAP server? Med eller uten SSL? Jeg prøver og kommer så langt som at telefonen sier "synkroniserer med server" og der henger den. Til slutt så kobler den ned GPRS og jeg må avslutte e-postprogrammet.

Edit: Kan legge til at problemet tilsynelatende er å få overført meldinger ettersom jeg av og til får opp at ikke er noe ulest e-post når jeg har satt den til å kun hente uleste meldinger. Hvis jeg derimot skal overføre en melding (lest eller ulest) fra serveren, så henger det.

Nokia mener 6233 har en "perfekt balanse mellom forretninger og fornøyelser", men når e-posten ikke virker og den heller ikke takler spillelister med AAC-filer så er en nærliggende tolkning at den er *like dårlig* til begge formål. Firmwareoppdatering bør komme kjapt.

Cwn

Endret av Clownic
Lenke til kommentar

Har omsider fått til e-post på 6233. Bruker jo vanligvis gmail via Opera (og det funker flott), men har også satt opp en e-post konto i E-post programmet på telefonen.

Jeg fikk det ikke til umiddelbart, var mye frem og tilbake, dobbeltsjekking av påloggingsnavn, smtp-servere, pop-servere osv. Et slit!

Så oppdaget jeg et sted hvor det (ihvertfall for meg) var usannsynlig lett å gjøre feil:

Når man står i E-post programmet og velger:

- Valg

-Behandle kontoer

-Rediger (på aktuelle konto)

- Server for innk. e-post

- Velg

Der har man blant annet:

Servertype:

Servernavn:

Server for inkommende e-post:

Her var det jeg gikk i fella.

På feltet 'Server for innkommende e-post:' skal det ikke stå navnet på serveren for innkommende e-post men brukernavnet ditt på den aktuelle serveren!

Kanskje logisk for noen, men jeg synes absolutt Nokia burde tatt seg bryet til å skrive 'Brukernavn:' i det feltet siden feltet foran heter 'Servernavn:' og man naturligvis skal skrive servernavnet der....

Uansett, etter denne korrigeringen funker e-posten utmerket!

Lenke til kommentar
Her var det jeg gikk i fella.

På feltet 'Server for innkommende e-post:' skal det ikke stå navnet på serveren for innkommende e-post men brukernavnet ditt på den aktuelle serveren!

Kanskje logisk for noen, men jeg synes absolutt Nokia burde tatt seg bryet til å skrive 'Brukernavn:' i det feltet siden feltet foran heter 'Servernavn:' og man naturligvis skal skrive servernavnet der....

Uansett, etter denne korrigeringen funker e-posten utmerket!

6624748[/snapback]

jo takk.. jeg kastet bort 15 minutter og et utall mislykkede oppkoblinger på akkurat samme feil jeg også her om dagen. Og det er å regne som en feil. Servernavn er ikke brukernavn.

Men det som er verre er at jeg har fortsatt ikke fått IMAP til å fungere. Er det noen her som har mulighet til å teste om de får det til å virke? Kundeservice hos Nokia prøvde i første omgang å vri seg unna ved å henvise til e-postleverandøren, men serveren fungerer fint fra alle andre klienter, så jeg har en sterk mistanke om hvem det er som leverer buggene her igjen.. :S

Cwn

Lenke til kommentar

Hei!

Har ikke prøvd IMAP selv på 6233, men har funnet et tredjepartprogram som visstnok skal fungere bra. Kan være verdt å prøve:

Profimail

Hvis du prøver det så kom gjerne tilbake med en melding på om det virker!

EDIT: Oops! Det ser ut for at det kun er til Symbian s60 og serie-80 telefoner. Sorry.

Ny EDIT: Har funnet en freeware som kanskje kan være løsningen. Har ikke prøvd selv. Skal funke på 6233. Har IMAP.

Flurrymail

Da skal ikke jeg gi flere råd om IMAP før jeg har prøvd en løsning selv som jeg vet fungerer 100%! :)

Endret av Digilars
Lenke til kommentar

Et par bagateller med 6233 som kan egne seg til irritasjon når man ikke har andre ting å tenke på:

Justerer man volumet med f.eks. et Bluetooth headset, ja så justeres volumet for 'hele' telefonen. Justerer man volumet i Musikkavspiller, skjer det samme. Synes det burde være mulig å ha separat volumkontroll i de forskjellige 'programmene'.

Så er det problemet med Musikkavspiller og Spilleliste. Som flere har vært inne på så får man ikke frem låtnavn, artistnavn e.l., men heller en fin samling med firkanter og andre rare tegn. Dette må da være en forholdsvis stor bug!

Men det kommer vel en firmware snart?

Lenke til kommentar
Men det kommer vel en firmware snart?

Det får man håpe. Er det noen her som kan si litt om

1) Hvordan får man raskest informasjon om når ny firmware er klar?

2) Hvordan går man fram for å få oppgradert firmware når det bør skje som en reklamasjon? Burde jeg ta kontakt med Nokia først eller nettbutikken jeg kjøpte mobilen? Noen som har erfaring med dette?

Cwn

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe om noe nyere firmware?

6672211[/snapback]

Tok meg tid til å ringe både Nokia Custom Care og TKT i Dronning Mauds gate i Oslo, sistnevnte er serviceverksted.

Ingen av disse kunne fortelle med sikkerhet når ny firmware kommer. TKT sier at de tror det vil komme en ny firmware tidlig i høst. Lite presist tidspunkt med andre ord.

Siste versjon er 03.70.

Vi får bare vente og se!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man slår av lyden på selvutløseren når man tar bilde? De høye plingelydene kan være ganske sjenerende hvis man ønsker å ta et bilde uten å involvere folk som tilfeldigvis er i nærheten. For den som lurer; det hjelper ikke å sette mobilen på lydløs...

Svar:

Da fant vi svaret. Under Valg - Innstillinger - Kameralyder kan lydene slås av og på.

Nytt spørsmål!

Har noen funnet ut en smart måte å sette fra seg mobilen på når man skal ta bilder med selvutløser? Nokia 6233 er jo veldig rund i kantene og vanskelig å få til å stå - selv på et flatt bord. Skal tro om det finns et stativ (eller en fot) for dette, slik som det gjør på fotoapparat?

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Hei.

Min 6233 finner av og til ut at den ikke skal kunne tilkoble seg nettverket. Det være seg sende/motta meldinger, ringe ut/inn. Kan heller ikke trykke "Piltast" ned for å komme inn i telefonboka. Det står "valgt minne tomt".

Av og til spretter det opp en melding i skjermen som sier "sim-kort registrering mislyktes".

Noen ideer?

Hvordan oppgraderes firmware, og hvordan finner man ut hvilken versjon min telefon har?

Ellers liker jeg telefonen veldig godt. Digger videoapparatet og "min aktive ventemodus". Hadde 6230 tidligere og bare ventet på en god oppgradering av den.

T-Evil

Lenke til kommentar
Har du et gammelt SIM-kort så kan det være en idé å bytte til et nytt.

Firmwareversjon finner du ved å taste *#0000#

Siste versjon er 03.70.

6724160[/snapback]

ok, har siste versjon av firmware.

Kjøpte tlf med binding der, og hadde allerede samme abb så flyttet bare SIM når jeg fikk den nye.

Snakket med de hos Tele2, han mente siden det var litt sånn av og på med om det funket eller ikke så var han 99,9% på at feilen lå i telefonen.

Sender de et nytt sim-kort hvis man ber om det?

Lenke til kommentar

Et lite tips for de som skal sette opp gmail i epostprogrammet på mobilen.

Sett pop-serveren til: pop.googlemail.com i stedet for pop.gmail.com da skal det funke bedre :) Løste mine problemer med sertifikatet i allefall :)

Kan sette smtp til: smtp.googlemail.com også, men er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Hørte noen rykte om at Nokia nå skal legge ut sine oppdateringer selv.. FiimWare og slike ting... Noen som kan bekrefte dette??

Venter spent på ny FW til min 6233, for har blitt glad i telefonen men sliter med litt bugs..

6737895[/snapback]

Tror det var til n70. http://www.amobil.no/artikkel/mobil-progra...adere_n70/30398

6737949[/snapback]

Ja det var mulig.. men leser litt ned på siden dette: Foreløpig har Nokia kun lagt ut oppgraderingsprogramvare for N70, N72, 6131, 6630, 6680, 6681 og 6682, men det ventes at tilbudet utvides etterhvert. Og det er jammen på tide.

(Kilder: Nokia, MySymbian)

Og JA det hadde vært fint om vi kunne ha håntert slike ting selv :yes:

Lenke til kommentar

Har sikkert blitt spurt om før, men finner det ikke når jeg søker...

Når jeg prøver å sende mms eller gå på wap får jeg denne meldingen: "pakkedatatilkobling ikke tilgjengelig" og "kobling ikke tilgjengelig". Ser at det er andre som får fiksa problemet ved å restarte mobilen, men det hjelper ikke for meg... Har netcom, og har fått både mms-oppsett og wap-oppsett fra de, men det hjelper altså ikke. Setter _stor_ pris på hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...