Digilars Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kjøpte min 6233 på lørdag 29/7, og jeg opplever at batteriet ikke holder lenge i det hele tatt, holder i 24 timer +/- noen timer. Andre som har det samme problemet? Er det grunnlag for å få ny telefon, evnt. batteri? Er ellers meget fornøyd med telefonen. 6594736[/snapback] Siden det kun har gått to-tre dager siden du fikk telefonen, så har du neppe rukket å gjøre det som står på side 103 i bruksanvisningen: lad batteriet helt ut og helt opp tre ganger. Først da 'forstår' telefonen og batteriet hverandre... Lenke til kommentar
morten81 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei Beklager å måtte skuffe, men en mobiltelefon SKAL helst ringe lavt først. Dette har ikke noe med "stigende ringetone" å gjøre, men har noe med at dersom man har telefonen inntil øret idet det ringer, så blir man ikke døv. Morten Hei Har hatt 6233 en stund nå og er kjempe fornøyd, men er et par små ting som kunne vært forbedret! Derfor tenkte jeg å lage en post hvor folk kan poste bugs og ønsker i ny firmware(er jo mulig vi har en nokia annsatt her inne=)). Så alle kan jo bare poste under, så kan jeg oppdatere etterhvert denne posten. Ønsker: * Når man legger inn bursdager i kontakten, mulighet for å bli automatisk satt inn i kalender. * Mulighet for å justere lys styrke og varighet på bakgrunns lyset. * Flere detaljer i selve medlingen, ikke måtte gå inn på meldingsdetaljer for å få info. * Ved skifte av tema, går ringelyden tilbake til default, ønske om å beholde gammel ringelyd. * Gå rett til telefonbok når man skal sende mld, ikke måtte velge kontakter først. Bugs: * Feil klokkeslett i meldings detaljer, mulig dette er opertørens feil. * Ringer stigende selv om man har satt den på Ring. Dette er det jeg har kommet over så langt, hvertfall som jeg husker nå! 6580741[/snapback] Lenke til kommentar
Lokila Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kjøpte min 6233 på lørdag 29/7, og jeg opplever at batteriet ikke holder lenge i det hele tatt, holder i 24 timer +/- noen timer. Andre som har det samme problemet? Er det grunnlag for å få ny telefon, evnt. batteri? Er ellers meget fornøyd med telefonen. 6594736[/snapback] Siden det kun har gått to-tre dager siden du fikk telefonen, så har du neppe rukket å gjøre det som står på side 103 i bruksanvisningen: lad batteriet helt ut og helt opp tre ganger. Først da 'forstår' telefonen og batteriet hverandre... 6595899[/snapback] Takk for svar. Stemmer at det står, fikk ikke det med meg jeg... Uansett var jeg sikker på at dette bare var en myte. Viser til amobils artikkel om å unngå batterifeller. Får prøve å lade det helt ut og opp ett par ganger og se om det hjelper... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 kjøpte min på lørdag og fant ut med en gang jeg starta den at den sleit med å spille av lyder enkelte ganger. Bare skurret. Sikkert en mandagstelefon. Jeg skulle visst få ny i morgen av komplett så da er det jo greit Lenke til kommentar
shegg Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei . Jeg fant et stort problem på min 6233. Dersom du skrur lyden helt ned når du er i samtale, så skurret det i høytaleren når du selv prater. Hørte det også dersom lyden var høyere. Jeg dro til butikken og byttet , men det samme gjentok seg på 2 tlf til. Jeg fikk igjen pengene. God sevice . Synd fordi dette er en god tlf. Men heldigvis for meg ,så kom Nokia 73 ut dagen etter så nå har jeg kjøpt den. ( denne er noe dyrere og mere avansert. Om det er bra gjenstår og se ) Er det noen flere som har merket dette problemet med lyden. Endret 2. august 2006 av shegg Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Såvidt jeg ser det, er noen av disse bugsene/problemene ganske like som på 6280. På den er det en løsning for meldingstidspunktproblemet. Nemlig - Sett tidssonen på GMT +2, så skal det vises rett. Synd at det er så kronglete å måtte bla seg frem til der det står da. 6590191[/snapback] Vi ER jo faktisk i gmt + 2 nå - CEST (Sommertid). Om vinteren er vi GMT+1 . 6590476[/snapback] Dette stemmer ikke. Vi er alltid i samme tidssone, som er GMT+1, og alle land i f.eks. Europa (bortsett fra Island) justerer for sommertid. Så riktig innstilling på mobilen skal være GMT+1, velg i tillegg justering for sommertid hvis du har det valget. Ellers får du endre klokka to ganger i året. Men dette hjelper lite med problemet med feil klokke i meldingene på 6233. Jeg har satt min telefon til GMT+1, og stilt klokken riktig. Men når jeg får meldinger viser de 8 timer FØR riktig tid! Når jeg sender til andre er tiden korrekt. Jeg bruker Tele2. Ligger meldingssentralen i Arizona eller noe sånt? Dere som har dette problemet, hvor mye feil viser tiden på deres meldinger? Hvilken operatør? Lenke til kommentar
Lokila Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Såvidt jeg ser det, er noen av disse bugsene/problemene ganske like som på 6280. På den er det en løsning for meldingstidspunktproblemet. Nemlig - Sett tidssonen på GMT +2, så skal det vises rett. Synd at det er så kronglete å måtte bla seg frem til der det står da. 6590191[/snapback] Vi ER jo faktisk i gmt + 2 nå - CEST (Sommertid). Om vinteren er vi GMT+1 . 6590476[/snapback] Dette stemmer ikke. Vi er alltid i samme tidssone, som er GMT+1, og alle land i f.eks. Europa (bortsett fra Island) justerer for sommertid. Så riktig innstilling på mobilen skal være GMT+1, velg i tillegg justering for sommertid hvis du har det valget. Ellers får du endre klokka to ganger i året. Men dette hjelper lite med problemet med feil klokke i meldingene på 6233. Jeg har satt min telefon til GMT+1, og stilt klokken riktig. Men når jeg får meldinger viser de 8 timer FØR riktig tid! Når jeg sender til andre er tiden korrekt. Jeg bruker Tele2. Ligger meldingssentralen i Arizona eller noe sånt? Dere som har dette problemet, hvor mye feil viser tiden på deres meldinger? Hvilken operatør? 6601686[/snapback] Min viser at jeg får meldinger en time før jeg virkelig får de. Ikke noe jeg irriterer meg over, men kunne godt vært foruten. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har bare hatt en bugs på 2 uker og er fornøyd med min. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Min viser at jeg får meldinger en time før jeg virkelig får de. Ikke noe jeg irriterer meg over, men kunne godt vært foruten. 6606342[/snapback] Sett tidsonen til GMT pluss 2. Da skal det stemme. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 meldingsdetaljene er dårlige... irriterende, ifht hva man har vært vant med tidligere. men oppdaget 'snakk nå'- funksjonen i dag, likte den for de av dere som ikke har oppdaget den enda; hold inne høyre menyvalgknapp (den over den røde telefonen), vent på kvitteringstone og "snakk nå" i display. si så navn på en av dine kontakter, profiler eller velg f.eks. "radio på". vet ikke om jeg kommer til å bruke dette, men moro var det (selv om det ikke er helt 100%) Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 meldingsdetaljene er dårlige... irriterende, ifht hva man har vært vant med tidligere. men oppdaget 'snakk nå'- funksjonen i dag, likte den for de av dere som ikke har oppdaget den enda; hold inne høyre menyvalgknapp (den over den røde telefonen), vent på kvitteringstone og "snakk nå" i display. si så navn på en av dine kontakter, profiler eller velg f.eks. "radio på". vet ikke om jeg kommer til å bruke dette, men moro var det (selv om det ikke er helt 100%) 6606453[/snapback] Ja, den funksjonen er veldig grei, jeg bruker den hele tiden, fint å kunne la telefonen ligge i lomma (fungerer også ved å holde knappen på handsfresettet inne). Når det gjelder det noen nevner om feil tidspunkt på meldinger, så skal ikke dette være en bug, jeg har lagt inn et svar fra Nokia Her Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Såvidt jeg ser det, er noen av disse bugsene/problemene ganske like som på 6280. På den er det en løsning for meldingstidspunktproblemet. Nemlig - Sett tidssonen på GMT +2, så skal det vises rett. Synd at det er så kronglete å måtte bla seg frem til der det står da. 6590191[/snapback] Vi ER jo faktisk i gmt + 2 nå - CEST (Sommertid). Om vinteren er vi GMT+1 . 6590476[/snapback] Dette stemmer ikke. Vi er alltid i samme tidssone, som er GMT+1, og alle land i f.eks. Europa (bortsett fra Island) justerer for sommertid. Så riktig innstilling på mobilen skal være GMT+1, velg i tillegg justering for sommertid hvis du har det valget. Ellers får du endre klokka to ganger i året. Men dette hjelper lite med problemet med feil klokke i meldingene på 6233. Jeg har satt min telefon til GMT+1, og stilt klokken riktig. Men når jeg får meldinger viser de 8 timer FØR riktig tid! Når jeg sender til andre er tiden korrekt. Jeg bruker Tele2. Ligger meldingssentralen i Arizona eller noe sånt? Dere som har dette problemet, hvor mye feil viser tiden på deres meldinger? Hvilken operatør? 6601686[/snapback] Ja, tidssonen vi er i er GMT+1. Men, om sommeren, når vi innfører sommertid - så er tiden vår gmt +2 (ikke sonen). Og england, som er GMT om vinteren, de er GMT +1 om sommeren (BST). Så om telefonen ikke har egen innstilling for sommertid - så er rett innstilling på telefonen om sommeren GMT+2. Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Ja, tidssonen vi er i er GMT+1. Men, om sommeren, når vi innfører sommertid - så er tiden vår gmt +2 (ikke sonen). Og england, som er GMT om vinteren, de er GMT +1 om sommeren (BST). Så om telefonen ikke har egen innstilling for sommertid - så er rett innstilling på telefonen om sommeren GMT+2. 6606889[/snapback] Rett skal være rett, og det er ikke det du skriver. Vi er og blir i tidssonen GMT+1. Basta. Om du vil stille din telefon til GMT+2 så får du gjøre det, men det er ikke rett. Klokka blir rett ja, men tidssonen er feil. Det er ikke en tid som heter GMT+2, det er en tidssone. Prøv å gå i Kontrollpanel, deretter Dato og klokkeslett på PC'en din (hvis du har Windows da), så vil du se at du har GMT+1 OG justering for sommertid. Den funksjonen har også en del mobiler. Klokka i Norge skal stå på tidssone GMT+1. Alltid. England er ikke GMT+1 om sommeren. De er GMT hele tiden. Men selvfølgelig skjønner jeg ditt poeng med å stille inn telefonen slik (GMT+2 om sommeren). Det må hver enkelt få gjøre som de vil. I går ringte jeg Tele2 og meldte 'feilen' (8 timer feilvisning av meldingstidspunktet), de hadde hørt om det før, og skulle ringe meg tilbake med en løsning. Spørs når det svaret kommer! Ingen her som kan si hvor mye feil tidspunktet er på deres meldinger? Og hvilken operatør? Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har Telenor som operatør og bruker tidssone GMT+1. Meldingsdetaljene viser èn time feil. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har Telenor som operatør og bruker tidssone GMT+1. Meldingsdetaljene viser èn time feil. 6609354[/snapback] Da skal det virke aa sette den paa pluss 2. Gidder du proeve? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Ja, tidssonen vi er i er GMT+1. Men, om sommeren, når vi innfører sommertid - så er tiden vår gmt +2 (ikke sonen). Og england, som er GMT om vinteren, de er GMT +1 om sommeren (BST). Så om telefonen ikke har egen innstilling for sommertid - så er rett innstilling på telefonen om sommeren GMT+2. 6606889[/snapback] Rett skal være rett, og det er ikke det du skriver. Vi er og blir i tidssonen GMT+1. Basta. Om du vil stille din telefon til GMT+2 så får du gjøre det, men det er ikke rett. Klokka blir rett ja, men tidssonen er feil. Det er ikke en tid som heter GMT+2, det er en tidssone. Prøv å gå i Kontrollpanel, deretter Dato og klokkeslett på PC'en din (hvis du har Windows da), så vil du se at du har GMT+1 OG justering for sommertid. Den funksjonen har også en del mobiler. Klokka i Norge skal stå på tidssone GMT+1. Alltid. England er ikke GMT+1 om sommeren. De er GMT hele tiden. Men selvfølgelig skjønner jeg ditt poeng med å stille inn telefonen slik (GMT+2 om sommeren). Det må hver enkelt få gjøre som de vil. I går ringte jeg Tele2 og meldte 'feilen' (8 timer feilvisning av meldingstidspunktet), de hadde hørt om det før, og skulle ringe meg tilbake med en løsning. Spørs når det svaret kommer! Ingen her som kan si hvor mye feil tidspunktet er på deres meldinger? Og hvilken operatør? 6607961[/snapback] Jeg er uenig med deg. GMT er en fastlagt tid - om sommeren har england sommertid, det heter BST, og er GMT+1. Sjekk her: http://wwp.greenwichmeantime.com/ http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone...sh-summer-time/ Dette skulle være bevis nok for at england er gmt+1 om sommeren, og vi er gmt+2 om sommeren! Og det jeg mener er at dersom telefonen IKKE har egen innstilling for sommertid, så er rett innstilling GMT+2, for da er det det vi faktisk er i. Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg er uenig med deg. GMT er en fastlagt tid - om sommeren har england sommertid, det heter BST, og er GMT+1. Sjekk her: http://wwp.greenwichmeantime.com/ http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone...sh-summer-time/ Dette skulle være bevis nok for at england er gmt+1 om sommeren, og vi er gmt+2 om sommeren! Og det jeg mener er at dersom telefonen IKKE har egen innstilling for sommertid, så er rett innstilling GMT+2, for da er det det vi faktisk er i. 6609787[/snapback] Og jeg er uenig med din omgang med tidssoner Vi kommer ikke bort fra at Norge er i tidsonen GMT+1. Like lite som vi kommer bort fra at England er GMT. Du kan ikke si at England er GMT+1 om sommeren og vi er GMT+2 om sommeren. England er GMT, men stiller klokken sin til BST (British Summer Time), altså tilsvarende GMT+1 om sommeren. Vi er i tidsonen GMT+1, men stiller klokken vår tilsvarende GMT+2 om sommeren. Så ja, har man ikke funksjonen 'juster for sommertid', så kan man stille telefonen til GMT+2. Eller man kan stille den til GMT+1 og korrigere klokka en time Jeg har selvfølgelig ikke hørt noe fra Tele2 vedr. 8 timers feilvisning av meldingstid på min mobil... Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Så ja, har man ikke funksjonen 'juster for sommertid', så kan man stille telefonen til GMT+2. Eller man kan stille den til GMT+1 og korrigere klokka en time 6610083[/snapback] Nokia 6233 har ikke sommertidsjustering. "Buggen" er da at man man ikke kan sette paa GMT pluss 1 og stille klokken deretter, man man maa da velge GMT pluss 2. Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Nokia 6233 har ikke sommertidsjustering. "Buggen" er da at man man ikke kan sette paa GMT pluss 1 og stille klokken deretter, man man maa da velge GMT pluss 2. 6612070[/snapback] Jeg forstår det. Er bare litt sta når det gjelder tidssoner. Men det rare er jo den enorme feilvisningen jeg har på mottatte meldinger på min 6233. - 9 timer med GMT+1 (pluss manuell justering for sommertid) og - 8 timer med GMT+2. Siden Nokia påstår at telefonen har software for å hente klokkeslett fra meldingsserveren, så må feilen ligge der. Eller? Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hos meg blir meldingsdetaljene riktig hvis jeg setter tidssonen til GMT+2. Kan jeg dermed trekke konklusjonen at meldingsserveren til Telenor ikke er justert for sommertid? Dette rimer ikke helt med dem som har opptil 9(!) timer feilvisning. Kan meldingsserverene være plassert i andre tidssoner og dermed vise feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå