Gå til innhold

Vifteforslag til Thermalright SK6?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i dag på en Athlon 1.33 (266MHz) og en GlobalWin WBK68. I tillegg har jeg en Coolermaster 80mm vifte som trekker inn luft. Jeg får streite temperaturmålinger, men føler likevel behovet for å oppgradere. Først og fremst er det støyen som er hovedfokuset mitt.

Så det jeg tenker er:

1) jeg skjøper noen Papst 8412NGL - 12dB(A) til kabinettet (pælmer Coolermaster-skiten)

2) Så vil jeg ha en Thermalright SK6 med en stillegående 60mm-vifte.

Men hviken vifte klarer jeg meg med? Jeg sikler litt på Papst 612NGL - 16dB(A), men er dette tilstrekkelig (CFM 12)? Eller vil det bli ubehagelig varmt.

For orden skyld - jeg har ikke problemer med CPU-temp på 50C dersom det betyr at jeg slipper å høre duren.

Er Ikke så overbegeistret for å installere Alpha/Silverado pga. størrelsen. Kommer heller ikke til å overklokke.

Jeg er forresten villig til å betale en god slump penger for å få stillheten (delvis) tilbake i livet mitt.

Noen som kan hjelpe?

[ Denne Melding var redigert av: swanky på 2001-12-11 12:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte folka på Microplex om hva de anbefalte av kjøling når jeg ville ha noe som gikk stille. Svaret var da nettopp Thermalright SK6 med PAPST 612NGHH og 25 ohms rheostat for å regulere turtallet.

Har ikke prøvd dette, men det virka som en fornuftig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...