TommyGun77 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Når man feks. kjører mot oslo så er det skilter der det står feks. Oslo 23 km. Hvor er det disse 23km er målt fra? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 alstå er det det et punkt i oslo det måles fra? for det er ikke fra bygrensen(tror jeg) Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Når du kommer til tettsteder står det oftest blå skilt med tettstedets navn på i hvit skrift. Hit teller i hvertfall de skiltene. Når det gjelder større byer så vet jeg sannelig ikke. Kommunegrensen? Hvis ikke så regner jeg med det blir bygrensen. Ikke sentrum hvertfall, det blir for sært. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Er jo helt klart bygrensa. Eller hvertfall der det står f.eks "Velkommen til Oslo", noe som er rundt bygrensa. Kan bekrefte det fordi jeg en gang så at det sto Oslo 5 km. Og rundt den tiden tar å kjøre 5 km så var jeg sannelig rett innenfor Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå