Gå til innhold

Omregistrering av kjøretøy, koster staten 300kr!

Anbefalte innlegg

Hei og hallo

Leste akkurat på vg.no om dette

her er artikkel link

http://n24.no/naeringsliv/article1403669.ece

Saken taler vel for seg selv. Mitt syn på dette er at det er rett å slett svindel fra staten sin side og vi vet vel alle at slike avgifter finner vi OVERALT der staten tar sine avgifter. Jeg lurer på om det er like ille på andre områder. Som f.eks. huskjøp og andre registrerings avhengige kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja men er vel ikke Halvorsen som har fastsatt disse avgiftene, tror AP(e) har hatt en stor rolle i å bygge opp disse syke avgiftene sammen med en haug andre helt ulogiske avgifter.

6579876[/snapback]

Gjenstår å se om Halvorsen gjør noe med dette da :)

Lenke til kommentar

Hehe

Vi får se :p

Men er uansett helt ulogisk at noe som koster 300kr å utføre for staten skal koste ca 10 ganger så mye for den vanlige mann i gata. En vanlig bil koster vel mellom 3 og 4 tusen kroner å omregistrere.

Jeg kan hvertfall ikke se logikken i det, men ser tegninga på resten av avgiftene innen "bilverdenen".

Lenke til kommentar
Hehe

Vi får se :p

Men er uansett helt ulogisk at noe som koster 300kr å utføre for staten skal koste ca 10 ganger så mye for den vanlige mann i gata. En vanlig bil koster vel mellom 3 og 4 tusen kroner å omregistrere.

Jeg kan hvertfall ikke se logikken i det, men ser tegninga på resten av avgiftene innen "bilverdenen".

6580153[/snapback]

Det er ikke ulogisk, det er slik dette sosialdemokratiske samfunnet virker. Høyt skattetrykk, flere og flere avgifter (som ikke har noen annen funksjon enn mer penger til staten) og lite penger tilbake til oss som betaler inn. Leste i avisen på jobb at det er kun 1 av 4 kroner som vi betaler inn av ymse avgifter på bil som faktisk blir brukt til å bedre veiene osv.

Lenke til kommentar

Tror det er enda mindre, uten å være 100% sikker mener jeg at det var ca 1/7 del av kronene som kommer inn på bil i form av diverse avgifter faktisk ble brukt på veier o.l

Det er ulogisk at staten skal ta flere hundre prosent fortjeneste på en tjeneste de selv har pålagt folk å bruke.

Lenke til kommentar

Dette er ikke betaling for arbeid utført, det er beskatning. Som for eksempel den såkalte "dokumentavgiften" på salg av bolig. Det er en beskatning av omsetning av boliger, forøvrig på 2,5% av salgssummen. Det er raske 100 000 kroner i statskassa for en enebolig til 4 millioner...

Å kalle slikt for avgifter og gebyrer er å tilsløre den virkelige hensikten.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Dette er ikke betaling for arbeid utført, det er beskatning. Som for eksempel den såkalte "dokumentavgiften" på salg av bolig. Det er en beskatning av omsetning av boliger, forøvrig på 2,5% av salgssummen. Det er raske 100 000 kroner i statskassa for en enebolig til 4 millioner...

Å kalle slikt for avgifter og gebyrer er å tilsløre den virkelige hensikten.

Geir :)

6580489[/snapback]

Det som er greia er at om staten tjener penger på slike ting (er jo faktisk få som bryr seg om det ikke settes opp som "fortjeneste til staten" på regninga), er at dette er penger som fra før av er i omløp. Har blitt forklart én gang hvordan inflasjonen oppstår om det sprøytes inn masse penger i omløp på en gang, men en femtenårig hjerne husker ikke på slike ting. Om noen kan den regla, er det fint å få den inn her. :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Ikke ta det så tungt gutta! Deres omregistreringsavgift betaler stipendet mitt! Ta det med ett smil!

:thumbs:

6585038[/snapback]

Haha, bare litt kapitalistisk i dag? :p

Lenke til kommentar
Ikke ta det så tungt gutta! Deres omregistreringsavgift betaler stipendet mitt! Ta det med ett smil!

:thumbs:

6585038[/snapback]

Og lønna mi til høsten :p

men når en ting koster 300kr å få gjort, så er det jo sjukt overprisa å selge tjenesten for over 4000kr.

Pengegriske jævler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...