enl Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ifølge "Mores' lov", dobler hastigheten på CPU'ene seg hver 18. måned, noe som har holdt rimelig bra stikk tidligere. Leste noe om at denne "loven" gikk på MHz, og dette er ikke det man fokuserer mest på for tiden. Av denne, og andre grunner, er det vel en smule overoptimistisk å forvente en fordobling av ytelsen iløpet av et kvartal Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ifølge "Mores' lov", dobler hastigheten på CPU'ene seg hver 18. måned, noe som har holdt rimelig bra stikk tidligere. Leste noe om at denne "loven" gikk på MHz, og dette er ikke det man fokuserer mest på for tiden. Av denne, og andre grunner, er det vel en smule overoptimistisk å forvente en fordobling av ytelsen iløpet av et kvartal 6586240[/snapback] Moores lov handlet vel egentlig om transistorer. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Ifølge "Mores' lov", dobler hastigheten på CPU'ene seg hver 18. måned, noe som har holdt rimelig bra stikk tidligere. Leste noe om at denne "loven" gikk på MHz, og dette er ikke det man fokuserer mest på for tiden. Av denne, og andre grunner, er det vel en smule overoptimistisk å forvente en fordobling av ytelsen iløpet av et kvartal 6586240[/snapback] Moore's Law har ingenting med megaherzt (frekvens) eller regneytelse å gjøre. Det eneste den sier er at transistortettheten i et gitt areal (antall transistorer i dette arealet) fordobbles hver 18 måned. Endret 30. juli 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Papyboy Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg skal kjøpe PC (oppgradere alt) i august. Etter mye frem og tilbake og mye lesing bestilte jeg denne som utgangspunkt. Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte kr 2.650,- Etter å ha lest testen av E6300 angrer jeg litt. Jeg vist at OC var bra men ikke SÅ bra selv med standard vifte. Vel jeg regnet med at den bestilte burde gi masse valuta i minst 2-3år fremover hvilket ikke er like sikkert med E6300. Så tusenlappen jeg svidde av nå kan kanskje spares inn ved at jeg ikke "trenger" å oppgradere før alt byttes ut på nytt. Kanskje syns jeg AMD er ett bedre valg da. Jeg har kjøpt AMD i snart 7 år fordi de nesten alltid kom best ut i forholdet, Pris & Ytelse og for meg betyr det alt. Ikke hvem som lager det. Vel kvalitet er også viktig så jeg Kjøper heller aldri billige hovedkort uansett. CPU Prisliste fra komplett.no Du kan velge en av disse fra AMD. AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte kr 1.450,- AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte kr 1.750,- AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte kr 2.150,- AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte kr 2.750,- AMD Athlon 64 FX-62 2.8GHz Socket AM2, 2MB, BOXED m/vifte kr 6.995,- Eller denne fra intel Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte kr 1.550,- Som slår alt på listen til AMD Bytter man ut standard vifta er det enda mye igjen å hente. For de som ikke er redd for å tukle litt i bios syns jeg valget er soleklart i dag. Hva mener du og hva ville du valgt? Endret 31. juli 2006 av Papyboy Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 kjøp intel fordi det er 65nm, prosessor model har teoretisk 1ghz til å gå på med oc. har vel 3800 forsvidt også. Begge prosessorene er i de fleste brukbare. Hva har best båndbredde på ram ddr2 intel/amd? mye/lite forskjell? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte kr 1.550,- Som slår alt på listen til AMD Bytter man ut standard vifta er det enda mye igjen å hent Isolert sett blir den kommentaren der litt på kanten. E6300 ligger omtrentlig på nivå med en A64 X2 4600 ytelsesmessig, og da er jeg snill. Noen ganger er den over, men til de fleste ting er den et lite hakk treigere. Om du snakker om prosessorer man kan få mest ut av ved å overklokke, så blir jo saken en annen dog, men måten du skrev det på ble liksom en blendende positiv affære for E6300. Det er en bra prosessor, men ved standard klokkefrekvens er den ikke rare greiene (veldig bra for 1500 spenn likevel). Du fikk jo en Conroe med 4MB cache da, det er jo bra det. Skulle jeg kjøpt en Conroe i dag ville jeg garantert valgt en med mer cache. Lenke til kommentar
Papyboy Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) jeg snakker om OC og valuta for pengene. The overclocked E6300 is essentially out of reach of anything AMD can offer with their current K8 designs. At $183, the value here is tremendous, and if you're willing to overclock the benefits don't get any clearer than that. Those of you who are interested in purchasing a high-performance CPU and keeping it for a while while you upgrade your graphics cards will definitely not be displeased with what you can get from Intel's Core 2 lineup. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802&p=1 Hvilket er viktig for meg.. Endret 31. juli 2006 av Papyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå