Gå til innhold

xbox live og nextgen multiplayer spilling


3000

Anbefalte innlegg

bare lurer litt på hvordan multiplayer spilling blir når vi får se skikkelig fet grafikk osv. i spillene. altså i graw så er grafikken vist nok skalert litt tilbake for å hindre lagg..? så da må jo fremtidige spill gjøre det samme eller hva..? så når spillene får skikkelig nextgen grafikk så vil vi ikke få den samme grafikken online..

 

lånt meg cod2 og der lagger det noe j*vlig til tider. trodde det skulle være ikke slik siden alle som har live må ha bredbånd.. lever i en drømme verden:p

 

men uansett hva mener dere forum folk?

 

og nei grafikk er ikke alt som teller. sånn så slipper eg kansje å få den slengt i trynet. :!:

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vel at ein del spill som kommer,vil ha nedskalert grafikk for å fungere optimalt over online spilling. Kommer vel kansje litt ann på spilltypen, men eg kaster ikkje bort muligheten til at spille ettehvert vil servere lik grafikk i både MP/SP. Er vel egentlig opp til enhver utvikler å optimalisere koden i spillet til å fungere like godt begge veier. Men båndbredde vil jo alltid legge ein demper på det da.

Lenke til kommentar

Tror ikke selve grafikken vil trenge å skaleres ned så veldig tar jeg ikke feil... trodde ikke annet enn f.eks 64 spillere på skjermen gjør det krevende?

Altså, internettlinjen trenger jo ikke ta hensyn til oppløsning og detaljer på texturer så lenge de allerede finnes i spillet?

Men andre effekter slik som ragdoll, dynamisk skygge og lys derimot tones ned tar jeg ikke feil.

 

Har ingen anelse, bare sier det jeg selv tror. Altså, effekter tones ned, derimot består "selve grafikken", altså texturer osv...

Et spill som ikke gjør det er GRAW, hvor multiplayer delen kun er en oppgradert versjon av GR2 fra Xbox1.

Lenke til kommentar

For dere som ikke vet det så må hosten regne med ca: 300 Kbps per bruker i en "lobby" Røft regnet er dette i underkant av 5000 Kbps(4800) tilsammen som da tilsvarer 5 Mbit. Så en person som har 5 Mbits linje kan selvfølgelig hoste et rom for 16 stk. Men det finnes unntak og det er når folk sitter på MSN, driver me nedlastning eller noen annen form for bruk av båndbredde. Da må hosten sin linje presse mer informasjon til disse "superbrukerne" og da kan det oppstå lag i form av småhakking og evt. teleportering. Men dette er i en liten grad i forhold til en host som har 1.5 Mbits linje som hoster samme antall......

 

I det norske online miljøet på Ps2 så er det noe som blir kalt "folkelinja" dette tilsvarer Canal Digitals midi/mini linjer og disse personene egener seg ikke for host materiale. Disse linjene er som regel på 500 Kbps/200 Kbps...............

 

Men husk at det ikke går mest på nedlastnings farten når du spiller online. Det går like mye på opplastningen da du sender informasjon tilbake til serverene slik at alt du gjør blir registrert.

Lenke til kommentar

Det vil selvfølgelig variere fra spill til spill hvor stor båndbredde upload/download man trenger per bruker. Men jeg kunne helt fint hoste 6-8 spillere lagg-fritt i RTCW på en 2mb/512kbits linje fra next gentel.

 

Grunnen til at spill som GRAW skalerer ned grafikken i multiplayer kan jeg bare spekulere i. Men den maskinen som hoster vil kreve litt ekstra ytelse enn vanlig. Husk at dedikerte servere til pc-spilling ofte har meget gode specs; mye ram og rask cpu.

Så jeg vil anta at nedskalerering av grafikk er for at hosten har problemer med å holde standarden fra single player ettersom man som spillserver får en del ekstra å ta hånd om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...