angry_norwegian Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Jeg har laget et oppsett til en meget billig pc til min lillebror. Han har max 4000 å rutte med. Oppsett 3700,- Vet den ikke rocker gata, men den skal brukes kun til enklere kontoroppgaver. Det jeg lurer på er for det første om den vil funke til sitt bruk (holder 250w?), for det andre, om den vil være like bra eller bedre enn disse to Elkjøp-pc'ene: Elkjøp PC 3800,- Elkjøp PC 4000,- EDIT: Åpnet handlevogn Endret 29. juli 2006 av o-haavard Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 du må fikse på handlevongna slik at den vises Lenke til kommentar
enl Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Står valget mellom dem, ville jeg foretrukket oppsettet ditt Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Oppsettet ditt er 1000 kr kunstig billigere fordi du har glemt å ta med Windows, Nero, WinDVD og annen programvare som føger med i pakka fra Elkjøp Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Står valget mellom dem, ville jeg foretrukket oppsettet ditt smile.gif Helt enig. Bedre å bygge selv enn å kjøpe en ferdig montert. Får mye mer for pengene ved å bygge selv Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 her er noen som er enda billigere, hvis prisen er viktig. http://www.multicom.no/SystemList.aspx?q=fl:1702 Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei. Oppsettet som du har satt opp ser veldig bra ut, til den bruken. Jeg kan bare fortelle deg at det skjermkortet du har valgt ut blir han veldig fornøyd med. Har det samme hovedkortet selv i min hovedmaskina, og det fungerer kjempe bra. Lenke til kommentar
enl Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Oppsettet ditt er 1000 kr kunstig billigere fordi du har glemt å ta med Windows, Nero, WinDVD og annen programvare som føger med i pakka fra Elkjøp 6579607[/snapback] Ikke sikkert han skal bruke windows da Finnes flere alternativer vettu..en god linuxdistro pluss open office gjør jobben. Foruten operativsystemet, XP home, er elkjøp PC'ene utstyrt med noen utrolig dårlige integrerte skjermkort. Greit, han skal bruke den til skolearbeid, men det skader ikke å ha et skjermkort som kan takle litt grafikk. Kan være han trenger et avbrekk fra skolearbeidet av og til Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg ville absolutt gått for selvbygget pc. Integrert grafikk med delt minne gir også dårlig ytelse. (GeForce 7300 GS som er i oppsettet er bra) Bygging er heller ikke vanskelig. Ferdigpcer fra Elkjøp (og andre) er tungvindte om du vil endre på. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Blir nok jeg som skal bygge sammen pc'n, og installere programvare osv. Så jeg lurer på om det er noe rom for å overklokke her? Hvis han kjøper med en bedre cpu-vifte og kjølepasta, er det mulig å skru opp hastigheten nevneverdig? Vil hovedkortet henge med? EDIT2: Fant en test av hovedkortet. Lite overklokking her, gitt. Noen tips for å bytte ut HK/RAM til noe mer overklokkingsvennlig og (nesten) like billig? Endret 4. august 2006 av o-haavard Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg ville ikke overklokka til lillebror. Tvert imot. Ville kjørt alt på standard nettopp for å slippe å måtte komme og fikse hver gang det var en blåskjerm. Lager jeg maskiner for andre så setter jeg stabilitet øverst og ytelse etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå