Con Skrevet 4. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Hansa koster jo bare 11,- + Pant på rema . Ikke mye det vel? Handlet inn en kasse i dag! Må jo ha til fredagens "utskeielser" Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 CB6613068[/snapback] CB er ein vinner bladt mange tester o.l. Blei forresten årests sommerøl i VG.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Det er vel ikke noe stress om man liker eller ikke liker øl. Vet om flere som lever lykkelige liv uten å like øl, jeg kan heller ikke huske å ha hatt det mye verre enn det jeg har det nå selv om jeg ikke likte øl. 6613809[/snapback] Har prøvd, men det smakte regelrett piss. Kanon vart ein sjølvsagt, men likevel.. =/ Burde kanskje prøve igjen snart? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Skal ikke uttale meg som noen ølkjenner, men Mack smrprty (den heter det ja) er ganske god på sene sommerkvelder, ellers går det i Mack Isbjørn til drikking. Tar også gjerne en kald Corona innimellom. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Er det noen regler mot selvbrygging av øl? og eventuellt hva trenger man? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Som noen har fått med seg er jeg i singapore. på skolen her får vi 4 øl for 64 kroner!! fint det.. litt kjipt at baren stenger klokken tolv ( klokken seks norsk tid) Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Er det noen regler mot selvbrygging av øl? og eventuellt hva trenger man? 6614360[/snapback] Det er helt lovlig Hvis du har null og niks fra før går det vel med noen 100-lapper i utstyr første gangen. Men det er ikke rare greiene du trenger. Stor kjele (helst 15liter +) Gjæringskar med hull til gjærlås *2 (ballong, plastikkspann. 25-30liter) En bhpose fra Lindex (til å legge humlen i ) Hydrometer (også kalt oechslevekt) Termometer Hevert med munnstykke Gjærlås Flasker (null problem å bruke tomme plastflasker) Litt diverse rengjøringsutstyr. Har du en kjele eller kan låne av noen du kjenner så tipper jeg dette kommer på en 3-400 kroner. Angående ingredienser kommer prisen litt an på hva du kjøper, men på dette punktet ville jeg heller spyttet i noen kroner ekstra for å få skikkelig kvalitet Det er mange fin ølbryggingssider på nettet som inneholder mye forskjellig info som kan brukes Norbrygg, Bryggeforum, Ølportalen og Bibelen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 En kompis som hadde vært på visning hos Ringnes, fikk vite at Ringnes brygger sitt øl til 11,5% - for så å steame vann i tankene etterpå for å få det ned til 4,7. Ikke rart at all smak er borte! (Kun den bitre ettersmaken som et øl med alt for mye alkohol får). 6613068[/snapback] Vel, det er slik man produserer pils. 6613273[/snapback] Njet!! Pils skal brygges til 4,7% før prosessen stoppes ved avkjøling. Smak + alle andre egenskaper beholdes. 6613399[/snapback] OK, du får fortelle det til norges ølprodusenter. I mellomtiden kan du jo brygge til eget øl. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Vørterøl og chilinøtter er ganske godt Jeg går god for Tropical, drakk kassevis av den i Spania. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 The one and only : San Miguel 1 liters flaske på meny, kr 60 her i Stavanger. Rimelig dyrt, men verdt hver krone Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 60,- er jo ikke så verst med tanke på at de aller fleste boksene (0,5) koster ~25,- stykket. San Miguel er et flott øl til lange sommerkvelder på altanen. Lenke til kommentar
Tech1 Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Bud (Amerikanske), Heineken, Corona og Carlsberg er mine favoritter. Men det beste er weissbier <3 6579919[/snapback] Tysk Weissbier er meeget bra. Har smakt Mack-typen, men det var lagt fra det samme. Men Bud - er det seriøst at noen mener det er kvalitetsøl? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Budweiser smaker ekstremt horribelt. Som gammel muglete saft med suketter i. Burde ikke engang kalles øl! Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Mack smrprty Øl er ganske god Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg sverger til Christianssands Bryggeris pils enten i bokser på 0.5 eller små brune på 0,33. Det er ikke den billigste, men jeg har blitt veldig vant med smaken og æ liår den. Eneste gangene jeg drikker annet er når butikken ikke har CB, da er det som regel tuborg, men når jeg var i Oslo forrige uke fant jeg en seidel visstnok fra CB til kun 10kr flaska inkludert pant. Var ganske grei pris med 240kr kassa. Lurer litt på å teste feriepilsen til CB, er det noen som har prøvd den og kan forklare hvordan den avviker fra vanlig CB pils? Lenke til kommentar
edds Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Drakk en del Borg Pilsner i helgen, og det unner jeg ikke min værste fiende. Var veldig lite godt. Blandt favorittene er derimot Carlsberg og Mack. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) har veldig lyst til å smake weissbier. har hørt at det smaker fantastisk. selger de mange typer øl på polet egentlig? edit: polet.no ja.. Endret 7. august 2006 av andesam Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Prøv Erdinger Weissbier. Lenke til kommentar
phony Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 det beste jeg har smakt er Rügen Brand, det lokale ølet fra Berner Oberland i Sveits... de burde ha denslags i Norge Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Syntes Efes er ganske godt, men det er jo ikke så ofte man får tak i på denne siden av kloden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå