Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

*snip*

6606162[/snapback]

Foretrekker faktisk Indian Pale framfor vanlig Pale, virker som om eg er den einaste eigenteleg... =/ Kjenner ingen som liker Indian Pale bedre enn vanlig. =((

 

Borg pils uten tvil ;)

6610662[/snapback]

Kan eg få lov å flire litt? :green:

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt favorittøl. På en god andreplass har vi nok Pilsner Urquell, tjekkisk øl som er litt mindre bittert enn Corona. Tredjeplass deles nok av Heineken og Budweiser. :)

Det var da Fiskebazz sine ølvaner.

6609914[/snapback]

 

Og jeg skal ikke fortelle deg hva du smaker i ølet, men mener du virkelig at Urguell er mindre bittert enn Corona? (som omtrent ikke har annet enn mais-smak, om smak i det hele tatt?) Om noe, så må jo Urquell smake mer av alt Corona smaker.

 

Ingen av disse er bitre, forresten.

Lenke til kommentar
Og jeg skal ikke fortelle deg hva du smaker i ølet, men mener du virkelig at Urguell er mindre bittert enn Corona? (som omtrent ikke har annet enn mais-smak, om smak i det hele tatt?) Om noe, så må jo Urquell smake mer av alt Corona smaker.

 

Ingen av disse er bitre, forresten.

6610973[/snapback]

 

Njaaa, det du sier der er også en måte å forklare det på. Jeg har litt vansker for å ordlegge med rundt temaet, er en stund siden jeg har drukket noe annet enn Tubord og Lysholmer Ice for å være helt ærlig. :!:

 

Det skranter på pengane. Men kan være enig med deg i påstanden din! :)

Lenke til kommentar

Noen som har smakt nøgne ø? Faren til en kamerat av meg er leder i en øl klubb og nøgne ø fan-klubb, så jeg får en del info om øl av kameraten min. Nøgne ø har visst akkurat laget et nytt øl som skal ha sinnsykt mye smak, elns, men de skal ikke selge det i norge, bare i usa tror jeg. Men faren til kameraten min har fått 6 flasker. Kanskje vi kan lure til oss en :).

 

Får lønning i morra, må ta en tur på polet å handle litt nøgne ø.. (og guinesse når jeg tenker meg om)

 

edit: høres ut som en alkis :!:

Endret av andesam
Lenke til kommentar
går for det meste i tuborg her, ikke på grunn av smaken men på grunn av økonomien :p

6609705[/snapback]

 

Polakk ølet Odin er jo billigere enn Tuborg..

6609715[/snapback]

Odin er ikke polsk, det kommer fra Odense i Danmark.

Også er det veldig godt, mye bedre enn den norsktappete Tuborgen :)

6610518[/snapback]

 

Ja, jeg veit det, men jeg jobber i butikk og det eneste polakkene kjøper er Odin Øl.. Og de kjøper mye...

Lenke til kommentar

Det er kun ett bryggeri i Norge som fremdeles kan brygge øl: AASS.

De aller verste ølmerkene er Ringnes og CB. Smaker som dobbeltrenset jomfrumiig (dvs. ingen verdens ting) - bortsett fra at Ringnes har en ferferdelig bitter ettersmak.

 

En kompis som hadde vært på visning hos Ringnes, fikk vite at Ringnes brygger sitt øl til 11,5% - for så å steame vann i tankene etterpå for å få det ned til 4,7. Ikke rart at all smak er borte! (Kun den bitre ettersmaken som et øl med alt for mye alkohol får).

 

All "dansk" øl som produseres i Norge kommer fra Ringnes. Derfor smaker hverken "Tuborg" Tuborg eller "Carlsberg" Carlsberg. Fysj!

Lenke til kommentar
En kompis som hadde vært på visning hos Ringnes, fikk vite at Ringnes brygger sitt øl til 11,5% - for så å steame vann i tankene etterpå for å få det ned til 4,7. Ikke rart at all smak er borte! (Kun den bitre ettersmaken som et øl med alt for mye alkohol får).

6613068[/snapback]

 

Vel, det er slik man produserer pils.

Lenke til kommentar
En kompis som hadde vært på visning hos Ringnes, fikk vite at Ringnes brygger sitt øl til 11,5% - for så å steame vann i tankene etterpå for å få det ned til 4,7. Ikke rart at all smak er borte! (Kun den bitre ettersmaken som et øl med alt for mye alkohol får).

6613068[/snapback]

 

Vel, det er slik man produserer pils.

6613273[/snapback]

Njet!!

Pils skal brygges til 4,7% før prosessen stoppes ved avkjøling. Smak + alle andre egenskaper beholdes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...