Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bah, øl tråd!

 

hadde en halvliter guinesse på en pub i london for et par uker siden. ikke gal smak, men syntes den var litt dau (lite kullsyre), men den skal kanskje være sånn?

 

Noen som har smakt ølet fra jamaica, white stripe (..?), hørte det har blitt kåret til verdens beste øl. må se om det er mulig å skaffe det et sted.

6593556[/snapback]

Det er vel ikke tilsatt kullsyre i guinness er det? Dette gjelder vel forøvrig all ale(?).

Lenke til kommentar
Noen som har smakt ølet fra jamaica, white stripe (..?), hørte det har blitt kåret til verdens beste øl. må se om det er mulig å skaffe det et sted.

6593556[/snapback]

Aldri hørt om white stripe, derimot så har jeg drukket en del red stripe. Men det er noen år siden, så jeg husker ikke heilt smaken. Kan kjøpes på de fleste velassorterte butikker.

 

MUS_BAR_RedStrip_55.jpg

 

Verdens beste øl blir forsåvidt produsert av en gjeng trappistmunker i klosteret De Sint-Sixtusabdij van Westvleteren. Det blir produsert en begrenset mengde øl hvert år, og munkene selger nå bare fra klosteret til syklister eller gående, og maks ei kasse hver og kjøperne må love å ikke selge ølet videre. Så dette er ikke akkurat et enkelt øl å få tak i. Det blir produsert en rekke typer øl på klosteret, men det er det sterkeste, Westvleteren 12 som har blitt kåret til verdens beste av brukerne på nettstedet RateBeer.

 

Forsåvidt; Norges beste øl er helt klart Nøgne Ø Pale Ale (Ryktene sier at Imperial Stout er bedre, men dette har jeg ikke fått tak i). Et fantastisk godt øl. Dessverre så kan det kun kjøpes på polet grunnet alkoholmengden.

 

NogneO-alle-flasker-300b.jpg

Pale-Ale.jpg

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Verdens beste øl blir forsåvidt produsert av en gjeng trappistmunker i klosteret De Sint-Sixtusabdij van Westvleteren. Det blir produsert en begrenset mengde øl hvert år, og munkene selger nå bare fra klosteret til syklister eller gående, og maks ei kasse hver og kjøperne må love å ikke selge ølet videre. Så dette er ikke akkurat et enkelt øl å få tak i. Det blir produsert en rekke typer øl på klosteret, men det er det sterkeste, Westvleteren 12 som har blitt kåret til verdens beste av brukerne på nettstedet RateBeer.

 

Rimelig heftig da, sykler forbi en ølbar noen ganger i uken, som har det. Den ligger i en liten landsby her i Vest Friesland. Tror ikke de har Abt/Quadrupel, men det skal sjekkes!

We hebben een bierkaart waar soorten opstaan die niet of bijna niet in de omgeving verkrijgbaar zijn, zoals de trappistenbieren van Westvleteren...

 

wapenvanwogmeer.nl

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Faren til en kompis er med i styret til Nøgne ø.

 

Forøvrig så har nøgne ø komme med en ny øl som kun kommer i markedet i USA. Den er den sterkeste i Norge!

6607283[/snapback]

Den kommer kun på markedet i USA, men er den sterkeste i Norge før de sender den over dammen? :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg skal drikke ender jeg som regel opp med Tuborg, siden det er billig. Er ikke så veldig godt, men er blitt vant med det. Hvis jeg skal kose meg så fyrer jeg opp Corona'en, iskald og god! :w00t:

Mitt favorittøl. På en god andreplass har vi nok Pilsner Urquell, tjekkisk øl som er litt mindre bittert enn Corona. Tredjeplass deles nok av Heineken og Budweiser. :)

 

Det var da Fiskebazz sine ølvaner.

Lenke til kommentar
går for det meste i tuborg her, ikke på grunn av smaken men på grunn av økonomien :p

6609705[/snapback]

 

Polakk ølet Odin er jo billigere enn Tuborg..

6609715[/snapback]

Odin er ikke polsk, det kommer fra Odense i Danmark.

Også er det veldig godt, mye bedre enn den norsktappete Tuborgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...