Barista Bob Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Kan da være pils fordi om det er brygget utenfor Plzen? Jeg syns ikke vi skal kalle det det egnetlig, fordi det er ikke stort nok skille mellom Lager og Pils utover geografien. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Pils er vel en underkategori av lager. En lys lager, om jeg ikke tar helt feil. Samtidig er det et ord brukt generelt om øl i norge. Det var derfor jeg var litt forundret over spørsmålet. Den originale Budvar tror jeg ikke er pils, men de har en som er kalt "Budweiser Budvar Pale Beer" dette er kanskje pils? Jeg er usikker ^^ Endret 24. juli 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Skal du ha øl skal du ha Corona Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Corona er greit som leskedrikk på verandaen i steikvarmen. Men ellers er det relativt smakløst og tamt. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Skal du ha øl skal du ha San Miguel Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kan da være pils fordi om det er brygget utenfor Plzen? Tsjekkia prøver for tiden å få Pils til å bli en beskyttet merkevare på samme måte som champagne, men jeg tror ikke de har fått det til ennå.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Samtidig er det et ord brukt generelt om øl i norge. En uting i mine øyne. Synes alltid det er like snodig hver gang noen refererer til en spesifikk øltype når de mener generelt øl. Samme gjelder vel "bayer". Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Samtidig er det et ord brukt generelt om øl i norge. En uting i mine øyne. Synes alltid det er like snodig hver gang noen refererer til en spesifikk øltype når de mener generelt øl. Samme gjelder vel "bayer". Det har du rett i. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Fant endelig tsjekkisk Bud i butikken! Sitter her og feirer.. Foretrekker egentlig Urquell, og den er billigere også, men bra Bud er tilbake! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Fant endelig tsjekkisk Bud i butikken! Sitter her og feirer.. Foretrekker egentlig Urquell, og den er billigere også, men bra Bud er tilbake! Har hørt rykter om dette. Det må jeg sjekke ut. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har gått over til lambic. Veldig syrlig, noe jeg i utgangspunktet liker, men synes det ikke er noe mer enn syre der. Morsomt å ha prøvd, men tror ikke jeg kjøper den igjen. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Noen andre som liker St. Andrews? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ahh. St. Andrews er en veldig fin øl... en av de beste ølene jeg har smakt i hvertfall. Kanskje på tide å kjøpe en ny flaske med det snart. Skal sies at jeg er ingen "ølguru", men jeg har da smakt på litt forskjellig. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg kjører alkis-stil her på morran med: 1x Singha 1x San Miguel 1x Innis & Gunn. Jeg må jo utnytte fridagene. Dermed bar det på polet når de åpna. Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er sånn det skal være! Kudos for alkis stil! Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Noen som har smakt dette ølet? Har en flaske stående og tenkte jeg skulle smake på det i kveld. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kanskje ikke den rette tråden, men det dreier seg jo forsåvidt om øl Skal hjem om et par uker, og tenkte å ta med et par ølbokser til min far, vil dette være mulig eller vil de bli så ristet i flyturen at de ikke vil smake noe særlig? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Med mindre du kjøper Ølen på taxfree så får du den ikke med på flyet. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Noen som har smakt dette ølet? Har en flaske stående og tenkte jeg skulle smake på det i kveld. Ja! Smakte på det i en pub en gang. Bartenderen anbefalte det, så jeg slo til - og jeg angrer ikke Anbefales så absolutt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå