Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Har prøvd en del forskjellig øl i det siste nå, men har enda ikke funnet noe som slår Dahls.

Har hørt mye bra om Pilsner Urquel og Innis & Gunn, får vel prøve det.

 

Eller kanskje jeg får en åpenbaring i London i sommer.

Noen som har tips på øl som må prøves når man er i London?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Var på Polet for en uke siden, og kjøpte meg følgende flasker øl: Rochefort 10 Trappist, Dark Horse Økologisk og Raasted Imperial Stout.

 

Gleder meg til å smake på dem, men er ny til dette med smaking av øl, så hva slags glass bør jeg bruke, og hvordan bør jeg helle de forskjellige typene?

 

Edit: Og er det noe sted i landet jeg kan kjøpe Guinness-glass, eller må jeg bestille fra England?

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar
Var på Polet for en uke siden, og kjøpte meg følgende flasker øl: Rochefort 10 Trappist, Dark Horse Økologisk og Raasted Imperial Stout.

 

Gleder meg til å smake på dem, men er ny til dette med smaking av øl, så hva slags glass bør jeg bruke, og hvordan bør jeg helle de forskjellige typene?

 

Edit: Og er det noe sted i landet jeg kan kjøpe Guinness-glass, eller må jeg bestille fra England?

 

mmm, trappist-øl er godt. Nytes best i slike glass:

soorten-bier.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som vet navnet på det bryggeriet som det bildet viser øl fra?

 

Kjente jeg fikk utrolig lyst på det lyseste ølet på det bildet, noen som vet navnet på dette?

Lenke til kommentar

Noen som har smakt øl fra det norske bryggeriet Atna? Lokalt øl fra Østerdalen, med navn som "Nakenbad" og "Villmark". Smakte sistnevte i helga. Svært godt og forfriskende, men ikke syrlig nok for min smak. Veldig rundt øl. Og dyrt. 35,- for 0,33 L. Men en god mulighet om man vil skeie litt ut uten å dra på Polet :)

 

http://www.atnaol.no/atnaol

Endret av Beges
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"i følge med voksen" gjelder ikke i Norge, da gjelder det neppe noen andre steder heller.

 

Jeg er klar over at det aldri er en unnskyldning om jeg er under den tillatte alderen, i følge loven. Men hører at man er mye mer tolerant enkelte plasser, om du følger med en voksen. Og jeg tok med den informasjonen i tilfelle det er innvirkende i liten eller stor grad.

 

Men, hvorfor skulle noe som ikke gjelder i Norge, ikke kunne gjelde andre plasser?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Det var det jeg trodde, noen som har personlig erfaring?

 

Tsjekkerne er løssluppne på akkurat dette med grenser og legitimasjon og slikt.

 

Det eneste du behøver å bekymre deg over er om de tapper ølen skikkelig. Har hatt en del dårlige erfaringer med folk i bar i Tsjekkia som har tappet øl på en helt fæl måte. (Slik at det blir sånn 80% skum) Ikke vær redd for å si ifra at de tapper "feil".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...