akle Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Har prøvd en del forskjellig øl i det siste nå, men har enda ikke funnet noe som slår Dahls. Har hørt mye bra om Pilsner Urquel og Innis & Gunn, får vel prøve det. Eller kanskje jeg får en åpenbaring i London i sommer. Noen som har tips på øl som må prøves når man er i London? Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 25. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2009 Oh happy, var på polferd i går og bestilte le best: Belhaven Twisted Thistle India Pale Ale, intet mindre enn 12 flasker! Noen andre som har forelsket seg i dette bitre blomsterengvannet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2009 Min siste poltur var hos vår alles kjære Systembolag og jeg endte opp med intet mindre enn 30 flasker "Innis & Gunn". Halvparten av det som er prisen her hjemme... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Var på Polet for en uke siden, og kjøpte meg følgende flasker øl: Rochefort 10 Trappist, Dark Horse Økologisk og Raasted Imperial Stout. Gleder meg til å smake på dem, men er ny til dette med smaking av øl, så hva slags glass bør jeg bruke, og hvordan bør jeg helle de forskjellige typene? Edit: Og er det noe sted i landet jeg kan kjøpe Guinness-glass, eller må jeg bestille fra England? Endret 8. juli 2009 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Var på Polet for en uke siden, og kjøpte meg følgende flasker øl: Rochefort 10 Trappist, Dark Horse Økologisk og Raasted Imperial Stout. Gleder meg til å smake på dem, men er ny til dette med smaking av øl, så hva slags glass bør jeg bruke, og hvordan bør jeg helle de forskjellige typene? Edit: Og er det noe sted i landet jeg kan kjøpe Guinness-glass, eller må jeg bestille fra England? mmm, trappist-øl er godt. Nytes best i slike glass: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Noen som vet navnet på det bryggeriet som det bildet viser øl fra? Kjente jeg fikk utrolig lyst på det lyseste ølet på det bildet, noen som vet navnet på dette? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Westvleteren. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 12. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Noen som har smakt øl fra det norske bryggeriet Atna? Lokalt øl fra Østerdalen, med navn som "Nakenbad" og "Villmark". Smakte sistnevte i helga. Svært godt og forfriskende, men ikke syrlig nok for min smak. Veldig rundt øl. Og dyrt. 35,- for 0,33 L. Men en god mulighet om man vil skeie litt ut uten å dra på Polet http://www.atnaol.no/atnaol Endret 12. juli 2009 av Beges Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Westvleteren. Og hvis jeg ikke husker helt feil, er det kun til salgs i Westvleteren kloster.. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Noen som har kjennskap til aldersgrenser på øl i Tsjekkia, i følge med voksen? Og hvor streng de er? Da tenker jeg på pub i Praha Jeg og min far skal ned dit, og jeg vil gjerne smake på en del øl. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 "i følge med voksen" gjelder ikke i Norge, da gjelder det neppe noen andre steder heller. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) "i følge med voksen" gjelder ikke i Norge, da gjelder det neppe noen andre steder heller. Jeg er klar over at det aldri er en unnskyldning om jeg er under den tillatte alderen, i følge loven. Men hører at man er mye mer tolerant enkelte plasser, om du følger med en voksen. Og jeg tok med den informasjonen i tilfelle det er innvirkende i liten eller stor grad. Men, hvorfor skulle noe som ikke gjelder i Norge, ikke kunne gjelde andre plasser? Endret 22. juli 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 De pleier nå å være rimelig slappe med aldersgrenser og alkohol øst/sørover i Europa. Tror neppe det blir noe problem for deg, spesielt når du er i følge med en voksen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Det var det jeg trodde, noen som har personlig erfaring? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Det var det jeg trodde, noen som har personlig erfaring? Tsjekkerne er løssluppne på akkurat dette med grenser og legitimasjon og slikt. Det eneste du behøver å bekymre deg over er om de tapper ølen skikkelig. Har hatt en del dårlige erfaringer med folk i bar i Tsjekkia som har tappet øl på en helt fæl måte. (Slik at det blir sånn 80% skum) Ikke vær redd for å si ifra at de tapper "feil". Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Jasså. Ja, om tappere fra pilsens hjemland ikke tapper skikkelig, skal jeg si ifra xD Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 En ting jeg har lurt litt på; Er Budvar pils? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Ja? Hva ellers skulle det være Budweiser Budvar er den originale Budweiser pilsneren fra Tsjekkia. Som forøvrig er 100 ganger bedre enn rip-off pisset fra USA. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Tenkte at den kanskje ble brygget utenfor Plzen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Kan da være pils fordi om det er brygget utenfor Plzen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå