Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er folkets erfaringer med heineken mini keg?

Mange som sier de bare får skum og nesten ikke noe øl :dontgetit:

 

Mener du tønna på 5l eller de små boksene på 0,33l? Har kjøpt Heineken keg(5l) en gang og må si meg enig i at det til å begynne med kom omtrent bare skum, men det ble bedre etterhvert. Morro og ha med en liten tønne på fest, men hvis smaken og ølet generelt er viktigst ville jeg valgt flaske eller vanlig boks! Jeg har også prøvd Kulmbacher 5l, var først bare skum, så ble det omtrent umulig å tappe!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Er en ting som jeg lurer på angående øl. Det sies at all øl(sommer øl, påskepils og alle slags sesonger) er likt. At det kun er etiketten som er bytta. Men jeg av den grunn syntes det ikke er direkte samme smaken.

 

Sommerpilsen er mer frisk og nytende enn vanlig pils. Men jeg kan ikke se noe forskjell. Hva er sannheten bak dette? Har jeg sett feil? xD

Lenke til kommentar
Er en ting som jeg lurer på angående øl. Det sies at all øl(sommer øl, påskepils og alle slags sesonger) er likt. At det kun er etiketten som er bytta. Men jeg av den grunn syntes det ikke er direkte samme smaken.

 

Sommerpilsen er mer frisk og nytende enn vanlig pils. Men jeg kan ikke se noe forskjell. Hva er sannheten bak dette? Har jeg sett feil? xD

Juleøl er for eksempel mye tyngre og mektigere enn vanlig øl, det er i alle fall min erfaring..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du ikke butikker/ølutsalg i nærheten?

Som oftest står prisene godt synlige for eventuelle kunder.

Disse prisinformative oppslagene skal stå i rimelig nærhet til produktet, og skal være merket med produktnavn.

 

Så, hvis du har en butikk i nærheten av deg, gå simpelthen innom og lokaliser øl-avdelingen.

Når du har gjort det, finn produktet du ønsker, og se deretter etter disse ovennevnte oppslagene.

 

NB: Disse "oppslagene" kan variere i størrelse!

Legg på pant, kr 1,- pr enhet og du er i mål.

 

Den samme prosedyren gjelder ved kjøp av toalettpapir, potetgull, vaskemidler, grandiosa, sjokolade, deodorant, kjøttdeig etc etc. Unntaket er at det ikke tilfaller utgifter for panteanordningen for nevnte varer. Pante-tillegget skal være godt synlig på produktets emballasje.

Lenke til kommentar
hva er folkets erfaringer med heineken mini keg?

Mange som sier de bare får skum og nesten ikke noe øl :dontgetit:

Wow! Hvorfor så jeg ikke dette spørsmålet før?

 

Jeg er en erfaren Keg-bruker (kjøper en ca. en gang i halvåret). Det viktigste med keg'en er at den skal stå kaldt lenge før bruk. Jeg tror det står ti timer på pakken, men gjerne litt lenger og. Når keg'en er kald nok begynner du å tappa øl, men som med alle "fat" er det mye skum på toppen. Dette skummet kan ta litt tid å få vekk, men hvis du ikke åpner tappekrana helt får du en gjevnere blanding, dette fører igjen til at du fyller glassene dine litt sakte. Etter to til tre glass vil du ha en grei sjenkehastighet med lite skum, men for guds skyld tap langs med "veggene" på glasset.

 

EDIT: Smaken er himmelsk!

Endret av Kaffe Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...