Beges Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 San Miguel is a pretty cool guy. eh taste good and doesnt afraid of anything Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Åh! Takk og lov for denne tråden. *Mine innlegg* Endret 9. mai 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Kakofoni. AAGGAAHHAGAHA BEEER !!! Newcastle er det beste ølet jeg har smakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Personlig må jeg si Rochefort 10 er noe av det beste jeg har smakt, men Newcastle er også veldig godt Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2009 Fikk endelig rotet meg til å kjøpe et par flasker Innis & Gunn. Det var hvertfall noe av det snodigste ølet jeg har smakt på lenge. Ølet har en klar og god karamellaktig lukt og en flott brunfarge (er fargen ekte eller er den fake slik som hos Newcastle?) Det merkeligste var smaken. Fikk med engang klare referanser til malt-whisky(!) ved første slurk. Det var rett og slett et litt søtlig, mildt øl med Whisky aroma. Er litt tidlig å si om dette er noe jeg kommer til å gå videre med, men har en flaske til som skal hjelpe til. I første omgang kan dette virke en anelse for "søtt" for min gane men er ellers veldig mild og rund i smaken. Finnes ikke spor av vond bitterhet som blir hengende slik som hos enkelte øl. Uansett tror jeg dette er et øl som vil falle i smak hos mange og kan trygt anbefales. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 OK, etter ytterligere å ha testet dette ølet (Innis & Gunn) kan jeg nå konstantere at det er farlige saker på alle måter. Et svært behagelig øl som egner seg meget godt som koseøl. Etter en relativt vellykket test igår, med to flasker besluttet jeg å dra innom polet igjen for å ytterlig anskaffe 4 nye flasker, i rent test-øyemed selvsagt . Den gode karamellaromaen slo igjen mot meg når jeg satte nesen over glasset. Smaken derimot var nå en mye mindre overraskelse og jeg visste hva jeg gikk til. Søtheten som jeg i utgangspunktet var kritisk til virket nå mindre fremtredende og mer behagelig. Én flaske gikk lett ned, og nr. 2 gikk like lett men smakte nå i tillegg bedre. Måtte virkelig stoppe meg selv fra å hente flaske nr. 3... Ølet inneholder 6,6% så selv om dette er små flasker så tilsvarer alkoholinnholdet pr. 0,33l omtrent det samme som i en halvliter med vanlig øl, så etter 3-4 flasker kan ting naturlig nok fort begynne å skli ut. Dette er egentlig ikke et øl som jeg tradisjonelt forbinder med, ja nettopp øl!, men det smaker svært behagelig og jeg kan nå trygt melde meg inn i fanklubben. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Notert! hvor mye koster det pr flaske? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Noen som har smakt den 'berømte' rallarølen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Har sansen for Irish IPA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Notert! hvor mye koster det pr flaske? 40,10,- Ifølge polet sine sider Dog, om du har mulighet til å dra til Sverige å kjøpe på systembolaget skal det visstnok være endel billigere, har hørt at de koster nedi 14-15,- per flaske der. Har dog ingen sikre priser der Endret 13. mai 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Dog, om du har mulighet til å dra til Sverige å kjøpe på systembolaget skal det visstnok være endel billigere, har hørt at de koster nedi 14-15,- per flaske der. Har dog ingen sikre priser der Systembolaget selger tre forskellige typer, den som selges på polet koster 21,90sek som er ca 18 kroner med dagens kurs. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Dog, om du har mulighet til å dra til Sverige å kjøpe på systembolaget skal det visstnok være endel billigere, har hørt at de koster nedi 14-15,- per flaske der. Har dog ingen sikre priser der Systembolaget selger tre forskellige typer, den som selges på polet koster 21,90sek som er ca 18 kroner med dagens kurs. Et skikkelig røverkjøp der ja. Den som jeg omtalte er altså "Oak Aged" varianten men er svært nysgjerrig på hvordan de andre smaker. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hmm, denne Innis & Gunn skal jeg prøve Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Den anbefales absolutt, god øl med en smak litt utenom det vanlige. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hvilke kjeder fører Newcastle Brown Ale? Lenke til kommentar
safags Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Musepils: 0,33 13kr med pant hos de fleste brushopene, som "Roma brus" O.L. En lys pils 4,5% med helt grei smak. Passer ypperlig som ungdomsfyll. Syntes den ikke er like bitter som tuborg, men for øl elskere er kanskje ikke denne til å satse på. Blir kanskje litt vann for de. Men en god lys pils i sommervarmen! Endret 17. mai 2009 av GreVeen Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hvilke kjeder fører Newcastle Brown Ale? Obs! og ICA selger Newcastle her i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Meny selger Newcastle på glassflaske her, og mener å huske Rema selger på 0,5l boks. Om det gjelder der du bor vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Fant ingenting på Rema i alle fall. Får prøve Ica eller til nød Meny neste gang jeg skal kjøpe Takk for svar. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 21. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2009 Innis & Gunn smakte nesten litt Whiskey. Men den var god da Men kosta 40kr o: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå