Nauz Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Er jo nada fordeler med klare flasker, ølet blir mye fortere beskt, særlig på stranda. Det er sant de er mer utsatt for solys når det er klare flasker, men ha det i kjøleskapet- så kjølebagge, ingen problem, behøver ikke la det stå til tørk! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Jeg har aldri ølen stående i direkte sollys uansett, så klare flasker er null problem for meg. Faktisk virker det mer delikat med klarere flasker da man får sett ølets rette farge selv om man ikke drikker fra glass. Lenke til kommentar
akle Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Noen som har tips om et godt litt sterkere øl, rundt 7%. Har lest litt på anbefalinger på og surfet litt på vinmonopolet.no, men blir ikke mye klokere. Gjerne med litt lite bitterhet, og noe som ikke like vanlig som Tuborg, Dalsh, Pokal osv. Har også lest en del i denne tråden, langt i fra alt, men ble ikke mye klokere. Endret 22. april 2009 av akle Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Vet mange av dere ikke liker Tuborg, alikevel tillater jeg meg selv å spørre de av dere som gjør det; Er det bare meg som føler at tuborg smaker sinnsykt mye mer utvannet etter det gikk fra 4.7% til 4.5%? Greit nok at det er litt mindre øl og litt mer vann, men det får da være grenser.. Lenke til kommentar
Murto Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Jeg prøver enda å vende meg til å like øl, så for meg er det Corona. Lime'n døyver litt av smaken, samtidig som det smaker syrlig og godt. enig, corona er ølet sitt det drikke ikke så veldig ofte så kjøper skikkelig øl når jeg først skal drikke. Finnes det ikke corona, kjøper jeg heineken Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Nå regnes jo Corona absolutt ikke som noe "skikkelig" øl, men derimot som et helt greit begynner-øl. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 enig, corona er ølet sitt det drikke ikke så veldig ofte så kjøper skikkelig øl når jeg først skal drikke. Finnes det ikke corona, kjøper jeg heineken Da var bensinen kastet på bålet, nok en gang! Denne tråden har hatt kraftige "Coronna er absolutt ikke SKIKKELIG ØL" diskusjoner før! Syntes det blir feil og kalle så milde øltyper for skikkelig øl, når selv billigølet Tuborg har mer ølsmak! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Nå skal det jo også sies til Corona drikkernes forsvar at hva som er et "skikkelig øl" også er litt udefinerbart. Om Corona drikkere mener at definisjonen på et "skikkelig øl" er et tynt, lettdrikkelig øl med lite smak, ja da er jo Corona et "skikkelig øl".. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Tips til noe godt billigøl som selges på Prix? Må ha litt til russedåen i kveld, men nettbanken er ødelagt, så har ikke mye å rutte med Liker Hansa, Aass, Kilkenny.. Ikke noen fan av Tuborg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Tips til noe godt billigøl som selges på Prix? Må ha litt til russedåen i kveld, men nettbanken er ødelagt, så har ikke mye å rutte med Liker Hansa, Aass, Kilkenny.. Ikke noen fan av Tuborg. Om du liker Aass er jo "Seidel" midt i blinken(Det er Aass som lager det). Dette er definitivt det beste billigølet som selges her i Norge. Ulempen er at det ikke selges på Prix, tror jeg, men bare på Kiwi,Meny etc. Billigøl på Prix er vel "Pokal" om jeg ikke tar feil. Funker helt greit men er ikke på høyde med "Seidel". Om du skal ut på Russefeiring det hvertfall bare å kjøpe ei kasse "Pokal" Endret 30. april 2009 av Vice Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Får nesten bidra litt i denne tråden jeg også. Ingen over, ingen ved siden! Endret 30. april 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Får nesten bidra litt i denne tråden jeg også. Ingen over, ingen ved siden! Ahh, tror jammen jeg skal hente meg en Calrsberg i kjøleskapet nå og ta før jeg går i dusjen! I kveld blir det Kulmbacher fra 5l tønne og Carlsberg på flaske + Jæger lengre uttpå kvelden! Ha en trivelig natt til 1.Mai ! Post 3000! Endret 30. april 2009 av Nauz Lenke til kommentar
Beges Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Tips til noe godt billigøl som selges på Prix? Må ha litt til russedåen i kveld, men nettbanken er ødelagt, så har ikke mye å rutte med Liker Hansa, Aass, Kilkenny.. Ikke noen fan av Tuborg. Om du liker Aass er jo "Seidel" midt i blinken(Det er Aass som lager det). Dette er definitivt det beste billigølet som selges her i Norge. Ulempen er at det ikke selges på Prix, tror jeg, men bare på Kiwi,Meny etc. Billigøl på Prix er vel "Pokal" om jeg ikke tar feil. Funker helt greit men er ikke på høyde med "Seidel". Om du skal ut på Russefeiring det hvertfall bare å kjøpe ei kasse "Pokal" Ah, ingen av nærbutikkene har Seidel, dessverre. Ble så jeg prøve Borg. Var ikke så verst Helt kurant budsjettøl. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Tuborgs "Friskt Sommerøl" er forresten noe forbannet skvip. Alt man sitter igjen med er en vond bitter ettersmak. Lenke til kommentar
akle Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Tuborgs "Friskt Sommerøl" er forresten noe forbannet skvip. Alt man sitter igjen med er en vond bitter ettersmak. Godt mulig, har ikke smakt det selv, men så noen drakk det, de hadde 3-4 sitronbåter ned på boksen først, kanskje det blir likere av det!? Lenke til kommentar
akle Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Kanskje diskutert før men.. Lurer litt på noe, har i det siste halvåret begynt og mislike øl på boks. Synes det smaker litt aluminium. Så drikker for det meste øl på glassflaske. Hvordan liker dere øl'et glassflaske eller boks (finnes vel kanskje på plastplaske også!?)? Og synes dere det smaker aluminium av boks øl? Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Tuborgs "Friskt Sommerøl" er forresten noe forbannet skvip. Alt man sitter igjen med er en vond bitter ettersmak. Synes faktisk det ikke var så verst da jeg drakk det natt til 1, men kan ha noe å gjøre med at jeg allerede var dritings da jeg testa det ut Eller så må jeg si at favoritten er carlsberg, og jeg skal love dere at det har blitt mye av det i russetida! Forøvrig må jeg si at jeg ikke kan kjenne særlig aluminium smak av boks øl, men generelt sett må jeg si at jeg foretrekker boks øl da jeg slipper å ha med korketrekker. Endret 3. mai 2009 av Fibber Lenke til kommentar
JUL Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg tror det er litt psykisk med at glass er bedre enn boks jeg føler det også slik som deg når jeg drikker av flaske/boks Hvis jeg heller innholdet fra flaksen/boksen over i et ølglass smaker begge likt Prøv det og gi en tilbakemelding, kan hende det bare er min smak Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Å drikke øl rett fra boksen er ikke helt det store, nei... Synes også det er en litt uggen bismak når jeg drikker øl rett fra boksen, da er flasker bedre. Men øl nytes best fra ordentlige ølglass, du får med deg mer av aromaene, og da kjenner jeg ingen forskjell mellom boksøl og flaskeøl, @JUL: Jeg tror ikke at det er psykologisk, men snarer at man faktisk smaker og lukter selve boksen. Altså, ølet tar ikke smak av boksen, men når du drikker rett fra boksen oppfatter man også lukten fra boksen og det bidrar til den totale smaksopplevelsen. Endret 3. mai 2009 av JohnMerrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå