Barista Bob Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Smaker sagmugg blandet ut med kokt vann. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) I Norge, og i norsk blodsånd, er det 3 øl som fortjener heder og ære: Frydenlund fatøl, for å være et friskt øl til alle anledninger, enten det er solsteike på verandaen, eller om du sitter inne og bare nyter fredagen i ro og mak. Aas fatøl, med litt av de samme grunner som overnevnte, men muligens ikke like allround. Litt friskere. Et mer utpreget sommerøl. Hansa pilsner, for å være et glimrende alternativ når lommeboka er syltynnn. Et øl som regelrett gruser det overbitre pilsner-ølet til Ringnes, samt Tuborgen i helt motsatt ende av smaksskalaen. Endret 27. mars 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 Fra Dagbladet i dag, fant også artikkelen på nett: Gudedrikke i Ægirs ånd. "Norske ølentusiaster kåret nylig Evan Lewis' øl, og bryggeripuben Ægir, til Norges beste. Under dragehodene på brygga i Flåm handler det mest om ale, - og litt om lager." Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 Beklager at jeg bringer opp igjen en eldgammel diskusjon, men jeg vil bare påpeke at de gode, gamle ølutsalgene ikke bare var en negativ greie. Joda, det er veldig greit å kunne plukke med seg en six-pack når man gjør helgehandelen på ICA, men hvor mange daglivarebutikker kan matche ølutvalget de gamle ølutsalgene hadde? Jeg føler at utvalget har blitt redusert etter at ølutsalgene forsvant, og frykter at det samme vil hende med vin og sprit utvalget om vinmonopolet skulle forsvinne... Lenke til kommentar
akle Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Dumt spørsmål, men er det restriksjoner på hvor lenge de selger øl i dagligvare butikker, eller er dette noe jeg bare har innbilt meg? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Dumt spørsmål, men er det restriksjoner på hvor lenge de selger øl i dagligvare butikker, eller er dette noe jeg bare har innbilt meg? Jepp. Det er opp til kommunene å sette salgstid, men maks på hverdag er 20:00 og 18:00 på lørdag. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Får minst like mange ølsorter på et relativt stort supermarked ala Ica Maxi eller Ultra. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Foreslår at privat innførsel av alkoholholdig drikk skal bli tillatt Så var det bare å håpe på at det slår gjennom. Endret 3. april 2009 av Dandor Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 noen som kan anbefale noen gode mørke øl sorter ?liker mørkt øl veldig godt Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg. Nå er ikke ICA kjent for å være billig heller.. Plaskedamm; Prøv Hansa Bayer! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 noen som kan anbefale noen gode mørke øl sorter ?liker mørkt øl veldig godt Her finner du en del anbefalinger.. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 noen som kan anbefale noen gode mørke øl sorter ?liker mørkt øl veldig godt Her finner du en del anbefalinger.. takk takk Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Da var endelig mitt "hjemmebryggede øl" ferdig. Kjøpte et coopers lager ølkitt til å begynne med. Benyttet spraymalt fremfor sukker og lot det stå og godgjøre seg på flasker i fem uker. Jeg syntes ressultatet ble meget bra. Et godt lagerøl med mye smak, lett bedre en vanlig butikkøl. Med et slikt kitt var det ikke spesielt vanskelig heller, anbefaler alle å prøve ut, finnes mange varianter! Var en tur i Sverrige i går og kjøpte blant annet en kasse San Miguel og noen flasker Coors light. Planen var å ha noe lyst og lett til sommeren. Jeg vil tippe Coors light smaker mer eller mindre ingenting, men gøy å prøve noe lett også. Flasken var lekker og etiketten blir blå når ølet er "kaldt nok". Endret 8. april 2009 av Nauz Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Pappa lagde noen sånne før (ikke coopers, da) , men syns aldri det var like godt som butikk-øl. Endret 8. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Da var endelig mitt "hjemmebryggede øl" ferdig. Kjøpte et coopers lager ølkitt til å begynne med. Benyttet spraymalt fremfor sukker og lot det stå og godgjøre seg på flasker i fem uker. Jeg syntes ressultatet ble meget bra. Et godt lagerøl med mye smak, lett bedre en vanlig butikkøl. Med et slikt kitt var det ikke spesielt vanskelig heller, anbefaler alle å prøve ut, finnes mange varianter! Var en tur i Sverrige i går og kjøpte blant annet en kasse San Miguel og noen flasker Coors light. Planen var å ha noe lyst og lett til sommeren. Jeg vil tippe Coors light smaker mer eller mindre ingenting, men gøy å prøve noe lett også. Flasken var lekker og etiketten blir blå når ølet er "kaldt nok". Edit: Så filmen Hell Ride i går og smakte i den anledning på en flaske Coors Light siden det passet til filmen! Ølet smakte bokstaveligtalt ingen ting! Et glass vann er mer forfriskende! Ingen smaksopplevelse, men var artig å smake noe Amerikansk. Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg. Kom over 0,33 med Tuborg til 17,90 i dag! ICA Maxi. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Russetid snart, kanskje de er smarte... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg. Kom over 0,33 med Tuborg til 17,90 i dag! ICA Maxi. I dag som i går (skjærtorsdag), eller i dag som i langfredag? Uansett tror jeg du må ha drømt. Ingen butikker åpne verken i går eller i dag. Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg. Kom over 0,33 med Tuborg til 17,90 i dag! ICA Maxi. I dag som i går (skjærtorsdag), eller i dag som i langfredag? Uansett tror jeg du må ha drømt. Ingen butikker åpne verken i går eller i dag. Siden det betyr så veldig mye så mente jeg onsdag, en liten glipp altså. Poenget er likevel det samme. Skal nevnes at prisen er inkludert pant. Til mitt forsvar var glippen et resultat av det denne tråden omhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå