Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge, og i norsk blodsånd, er det 3 øl som fortjener heder og ære:

 

Frydenlund fatøl, for å være et friskt øl til alle anledninger, enten det er solsteike på verandaen, eller om du sitter inne og bare nyter fredagen i ro og mak.

 

Aas fatøl, med litt av de samme grunner som overnevnte, men muligens ikke like allround. Litt friskere. Et mer utpreget sommerøl.

 

Hansa pilsner, for å være et glimrende alternativ når lommeboka er syltynnn. Et øl som regelrett gruser det overbitre pilsner-ølet til Ringnes, samt Tuborgen i helt motsatt ende av smaksskalaen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Beklager at jeg bringer opp igjen en eldgammel diskusjon, men jeg vil bare påpeke at de gode, gamle ølutsalgene ikke bare var en negativ greie. Joda, det er veldig greit å kunne plukke med seg en six-pack når man gjør helgehandelen på ICA, men hvor mange daglivarebutikker kan matche ølutvalget de gamle ølutsalgene hadde? Jeg føler at utvalget har blitt redusert etter at ølutsalgene forsvant, og frykter at det samme vil hende med vin og sprit utvalget om vinmonopolet skulle forsvinne...

Lenke til kommentar

Da var endelig mitt "hjemmebryggede øl" ferdig. Kjøpte et coopers lager ølkitt til å begynne med. Benyttet spraymalt fremfor sukker og lot det stå og godgjøre seg på flasker i fem uker. Jeg syntes ressultatet ble meget bra. Et godt lagerøl med mye smak, lett bedre en vanlig butikkøl. Med et slikt kitt var det ikke spesielt vanskelig heller, anbefaler alle å prøve ut, finnes mange varianter!

 

coopers%20lager.jpg

 

Var en tur i Sverrige i går og kjøpte blant annet en kasse San Miguel og noen flasker Coors light. Planen var å ha noe lyst og lett til sommeren. Jeg vil tippe Coors light smaker mer eller mindre ingenting, men gøy å prøve noe lett også. Flasken var lekker og etiketten blir blå når ølet er "kaldt nok".

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Da var endelig mitt "hjemmebryggede øl" ferdig. Kjøpte et coopers lager ølkitt til å begynne med. Benyttet spraymalt fremfor sukker og lot det stå og godgjøre seg på flasker i fem uker. Jeg syntes ressultatet ble meget bra. Et godt lagerøl med mye smak, lett bedre en vanlig butikkøl. Med et slikt kitt var det ikke spesielt vanskelig heller, anbefaler alle å prøve ut, finnes mange varianter!

 

coopers%20lager.jpg

 

Var en tur i Sverrige i går og kjøpte blant annet en kasse San Miguel og noen flasker Coors light. Planen var å ha noe lyst og lett til sommeren. Jeg vil tippe Coors light smaker mer eller mindre ingenting, men gøy å prøve noe lett også. Flasken var lekker og etiketten blir blå når ølet er "kaldt nok".

 

Edit: Så filmen Hell Ride i går og smakte i den anledning på en flaske Coors Light siden det passet til filmen! Ølet smakte bokstaveligtalt ingen ting! Et glass vann er mer forfriskende! Ingen smaksopplevelse, men var artig å smake noe Amerikansk.

Lenke til kommentar
Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg.

Kom over 0,33 med Tuborg til 17,90 i dag! ICA Maxi.

 

I dag som i går (skjærtorsdag), eller i dag som i langfredag? Uansett tror jeg du må ha drømt. Ingen butikker åpne verken i går eller i dag.

Lenke til kommentar
Var på ICA nå nettopp og ble sjokkert over prisen på Tuborg (14,9) vs. Borg (10,9), da kan en like så gjerne kjøpe Haandbryggeriet istedenfor Tuborg. Ble forresten Borg på meg, faktisk så er den bedre enn Tuborg.

Kom over 0,33 med Tuborg til 17,90 i dag! ICA Maxi.

 

I dag som i går (skjærtorsdag), eller i dag som i langfredag? Uansett tror jeg du må ha drømt. Ingen butikker åpne verken i går eller i dag.

Siden det betyr så veldig mye så mente jeg onsdag, en liten glipp altså. Poenget er likevel det samme. Skal nevnes at prisen er inkludert pant.

 

Til mitt forsvar var glippen et resultat av det denne tråden omhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...