Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Fant nylig et nytt øl i butikken: Ringnes Classic. Kjøpte med en boks for å smake men det blir ikke noe mer Ringnes kjøp på meg denne gangen heller: Ølet hadde en ganske vond & bitter ettersmak som ikke fristet særlig og ikke virket særlig forfriskende.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant nylig et nytt øl i butikken: Ringnes Classic. Kjøpte med en boks for å smake men det blir ikke noe mer Ringnes kjøp på meg denne gangen heller: Ølet hadde en ganske vond & bitter ettersmak som ikke fristet særlig og ikke virket særlig forfriskende.

 

Det samme gjelder Tuborg Classic. Virker som det er i vinden å kaste seg på classic-trikset for å selge mediokert øl for tiden. Tror det finnes en alkofri variant med "classic"-stempel også. Ringnes alt sammen, formodentlig.

Lenke til kommentar
Det samme gjelder Tuborg Classic. Virker som det er i vinden å kaste seg på classic-trikset for å selge mediokert øl for tiden. Tror det finnes en alkofri variant med "classic"-stempel også. Ringnes alt sammen, formodentlig.

Hmm ja, jeg fikk tusket med meg en "Tuborg Classic" for å teste dette også. Og dommen min må bli den samme, absolutt intet positivt å si. Kanskje Carlsberg snart også finner på å samle opp alt ølet som havner på gulvet i bryggeriet iløpet av dagen, fylle det på boks og klistre på et "Classic" merke. :sick:

Uansett tok jeg også med meg en "Hansa Bayer" noe som helt klart passer min gane mye bedre, en mild og rund, mørk smak uten noen dominerende bitterhet som setter seg fast.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at både Carib og Red Stripe er gode. Amstel Bright var spesiellt godt faktisk.

Du mener vel ikke at Amstel er fra karibien?

Nei, men de har en spesial øl som bare selges i nederlansk karibien - Amstel Bright.

 

EDIT: oppskriften var karibisk, sto det kanskje.

Endret av G.Julius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfår skulle jeg være det? Har ikke prøvd noe særlig alkohol før, men det betyr da vel ikke at jeg er for ung for det.

 

Edit: Takker for svar forresten :) Vet at det for forskjell fra person til person på hvor mye man tåler men lurte bare på sånn ca :)

Endret av Aleksmyy
Lenke til kommentar

Ok, du kan ha et poeng. Men "ung" kan være relatert både til alder og erfaring. (ror som f her) Er du gammel nok til å kjøpe ditt eget øl, er det vel bare å teste det ut, eller?

 

Har du aldri drukket øl før (og er 18 eller eldre) kjøper du en sekser med standard pilsner i 0,5 bokser. Uerfaren som du påberoper deg å være, vil du merke virkningen underveis, og spørsmålet ditt vil derfor være temmelig unødvendig. Lykke til!

 

 

Learning by doing (sa gamle John Dewey)

Lenke til kommentar

Er 16 år, har drukket litt øl før men ikke nok til og få effekt, drakk vel ca litt mer enn en halv øl, + en halv smirnof :) Hvis du tenker på erfaring når du sier at jeg er ung så sier jo det seg selv at jeg ikke har noe erfaring når jeg sier at jeg ikke har noe erfaring.

Lenke til kommentar

Ja, vil paastaa det. Men som det alltid blir sagt, det kommer ann paa personen som drikker.

 

 

Etter en stund her i Canada har jeg faatt smakt paa en del canadisk oel og maa si at Creemore Springs Pilser er min favoritt fra dette landet. Andre merker som kan anbefales er Alexander Keith's, Keith's regnes som rikmansoel, men er ganske rimelig her. Sleeman har en del ganske gode oeltyper, Cream Ale anbefales vis du liker lysere (?) oel typer som Corona, men har en mer markant oel smak sammenlignet med corona, og Honey Brew vis du liker moerkere oel. Steam Whistle er ganske godt, en helt grei pils, har dog bare sett det til salgs ett sted utenom bryggeriet. Molson regnes vel som det mest canadiske oelet, og jeg maa si at det er den canadiske versonen av tuborg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...