Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heineken, Budweiser, Carlsberg og Aass Pilsner er perler innen øl..

 

har imidlertid fått høre fra en nederlandsk venn av meg at ølet Hertog Jan er det beste i hele verden.. gleder meg til å teste det :)

 

Smake på Guinness øl i går. det er et såkalt Drought øl, litt syrlig smak men det var godt bare man vendte seg til smaken.. morsomt med den Widgeten i boksen også hehe

Lenke til kommentar
Heineken. Velsmakende, tysk(?) og slettes ikke å forakte dette heller. Pleier å kjøpe et brett eller to av disse hver gang jeg er på båten eller forviller meg over brua til  Svinesund.

6588898[/snapback]

Tysk? Heineken er nok Nederlandsk min venn, med bryggeriet lokalisert i Amsterdam. Uansett så er det min favorittøl her hjemme i Norge. Dog litt dyr.

6589840[/snapback]

Derav spørsmålstegnet. Takker for oppklaringen! :)

Lenke til kommentar

bah, øl tråd!

 

hadde en halvliter guinesse på en pub i london for et par uker siden. ikke gal smak, men syntes den var litt dau (lite kullsyre), men den skal kanskje være sånn?

 

Noen som har smakt ølet fra jamaica, white stripe (..?), hørte det har blitt kåret til verdens beste øl. må se om det er mulig å skaffe det et sted.

Lenke til kommentar
bah, øl tråd!

 

hadde en halvliter guinesse på en pub i london for et par uker siden. ikke gal smak, men syntes den var litt dau (lite kullsyre), men den skal kanskje være sånn?

 

Noen som har smakt ølet fra jamaica, white stripe (..?), hørte det har blitt kåret til verdens beste øl. må se om det er mulig å skaffe det et sted.

6593556[/snapback]

 

test guinness fra boks! det er futt i den!

Lenke til kommentar

Folk burde virkelig prøve å kjøpe seg øl på polet istedetfor de store masseproduserte ølene som man oftest finner i butikken. Det er masse godt på polet, og man merker som regel stor forskjell fra butikkøl, hvertfall hvis du kjøper det riktige :p

 

Øl som ikke er filtrert/pasteurisert kan også anbefales! Det smaker etter min mening mye mer enn vanlig pils.

Lenke til kommentar
Det eneste problemet med øl er at man blir så fantastisk feit av det. Greit at det ikke er like ille som brus, men er ikke mange som inntar mellom 4 og 6 liter bruspå en lørdagskveld, som man i motsetning gjør med øl.

6593781[/snapback]

 

Enig der altsaa. Kan virke som man maa velge mellom den perfekte kropp og oel :thumbdown:

Lenke til kommentar

Øl er veldig sunt! Det inneholder store mengder vitaminer. To halvlitere dekker mellom 50% og 65% av det daglige behovet for vitaminer. Øl er også renere enn vann. Så om du er i et land med utrygt vann, så husk: Man kan alltid drikke øl.

 

På 1600-tallet var man ikke i tvil om ølets helsebringende effekter. På Oslo Hospital fikk pasientene 4 liter øl hver dag. I Irland blir gravide kvinner fremdeles anbefalt å drikke litt "stout" hver dag og på sykehusene får fødeklare kvinner en halv pint hver dag. Norske leger anbefaler vørterøl til gravide kvinner fordi øl får fart på melkeproduksjonen. Og opp til 60-tallet var Ullevål sykehus en av Schous bryggeriers største bokkølkunder.

 

Når det gjelder kaloriinnholdet, så er det mindre kalorier i øl enn i melk, juice og vin. Øl renner dessuten mye raskere gjennom kroppen enn f.eks melk. Det er også masse aminosyrer i øl.

 

Ølvom kommer nok heller fra dårlig kosthold og lite mosjon enn øl.

 

Moralen er: Drikk din pils med god samvittighet!

 

Det var en vis mann som oppfant ølet

Platon

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...