Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store ØL-tråden

Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns å undervurdere Corona er ekstremt hypa opp.

Er mange øl som jeg syns er bedre enn Corona, men de fleste jeg har smakt smaker mindre godt i forhold. Kan vel nevnes at jeg bor i Coronaland nr 2, Asker, men tror ikke det preger min smak. Jeg tror at fordi folk forbinder Corona med bærumsgutter (selv om Kristoffer Schaus nye venner drakk Tuborg(?)) og fjortisjenter er det mange som velger å ikke like den.

Skjerp dere! Det er ikke så ille og Ringnes og Borg er mye værre! :sick:

Lenke til kommentar
Helt enig. Corona ligger litt i samme gate som rusbrus og cider i mine øyne. "øl" en drikker når en egentlig ikke liker øl. Smaker rett og slett ikke øl, og smaker altfor lite.

Svarer med et gammelt innlegg:

Jeg er heller ikke overbegeistret for Corona, men vil si at det er like mye med på å definere hva øl smaker som alle andre, kanskje mer enn noen.

Kan noen fortelle meg hvorfor Corona ikke er med på å definere smaken av øl?

Setter pris på om vi kan bli ferdige med denne diskusjonen snart, lag dere en egen hat-tråd, hvis dere føler at forumet trenger mer anti-Corona-utbrudd.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel heller si at øl som nesten ikke smaker noenting ikke er med å definere hvordan øl smaker i like stor grad. Det samme gjelder de øltypene som smaker mest. Dette er nemlig "data" som har ganske stort avvik fra normal, og får dermed ofte en mindre vekt i statistikken enn de som ligger nærmere normalen. Ja, jeg er litt matematiker hvis du lurte :p

Lenke til kommentar

Minn favoritt er heilt klart Hirter Privatpils (Østerrike), eller er det mykje godt øl her. (Kaiser, Putingamer ect..) Ellers er eg i fyr og flamme viss eg kan få Guinnes på fat.

Weizen/Weissen bier liker eg godt også, der er Tyskerene overlegne (dvs. Bayeren)

Av norsk øl er eg heller usikker, etter eg flytta til Østerrike så finner eg ikkje norsk øl så fantastisk godt. (Men betre enn svensk!!). Det som skuffer meg mest er øllen du får på pub'er, få som kan tappe sjikkelig.

Lenke til kommentar
Helt enig. Corona ligger litt i samme gate som rusbrus og cider i mine øyne. "øl" en drikker når en egentlig ikke liker øl. Smaker rett og slett ikke øl, og smaker altfor lite.

Svarer med et gammelt innlegg:

Jeg er heller ikke overbegeistret for Corona, men vil si at det er like mye med på å definere hva øl smaker som alle andre, kanskje mer enn noen.

Kan noen fortelle meg hvorfor Corona ikke er med på å definere smaken av øl?

Setter pris på om vi kan bli ferdige med denne diskusjonen snart, lag dere en egen hat-tråd, hvis dere føler at forumet trenger mer anti-Corona-utbrudd.

Liten vits i å spørre egentlig, de som klager er folk som er mer interesserte i å sette seg selv høyere enn resten ved å mislike populært øl (og dermed være en del av eliten snarere enn mainstreamen), enn å faktisk vurdere smak. Det er jo ingen her som faktisk argumenterer for sine syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...