Gå til innhold

Den store ØL-tråden

Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
San Miguel faes på noen Many butikker. Er sjeleglad for at min Meny butikk har den!

9520637[/snapback]

Syntes den ikke var noe. Passelig kald var den ganske god synes jeg, men med en gang temperaturen steg, fant jeg ut at den ikke var så spesielt god allikevel (med tanke på hva du får for prisen). Nei, heller Mack Fatøl her i det kalde nord :D

Lenke til kommentar
Lyst til å prøve noe annet enn følgende merker:

Corona

tuborg

rignes

carlsberg

guinness

Fyr løs..

9517353[/snapback]

Grans (premium er billig og bra :thumbup: )

amstel

San miguel (fåes vel bare i spania..)

Heineken..

9520419[/snapback]

amstel? De andre merkene er jeg også lei..

Lenke til kommentar
Var vel vanlig pilsner, om jeg ikke husker feil.

edit: jeg visste ikke det var så mye forskellig øl fra mack, jeg  :dontgetit:

9526023[/snapback]

Er ikke så glad i den vanlige mack-pilsnern selv, synes den ikke er så veldig god (har mest med at jeg får "spunk" av øl på små, brune flasker. Forbinder det med en kveld som ikke endte så bra for min del ^^).

Når det kommer til Mack Fatøl, så smakte jeg det for første gang på byen. Tenkte "mm, dette var da skikkelig godt". Fikk vite at det var fatølet, og siden har det blitt fast på fest. Har også testa Rignes sitt fatøl, synes det var litt mindre... eh, fyldig (har ikke terminologien inne ^^).

Så er det jo Mack Isbjørn, det lette øllet demmes. Var på hyggelige, klare glassflasker (sånne som julebrusen fra Grans tappes i). Et skikkelig lyst, rape-øl. Nå har Mack dessverre gått over til de ekle, små brune flaskene, så jeg har sluttet å kjøpe den sorten.

Testet forsåvidt et artig øl fra polet noen uker tilbake, Fürstenberg Premium Lager het den. Var litt søt på en måte, og merka ikke noe til den klassiske småbitre ettersmaken. Noe mer kan jeg egentlig ikke si om den, da jeg ikke har et objektivt "smaks-syn" på øl, og ølerfaringen min ikke er noe særlig variert.

Lenke til kommentar
Mellomlandet i Praha både før og etter sommerferien i år. Smakte Urquell, fantastisk god smak. Denne pilsen måtte bare prøves etter mye god omtale og populæritet. :)

9543883[/snapback]

Urquell, det er vel noe man finner på butilkk her i landet. bra er det også

9546712[/snapback]

Bør finnes den ja, vi har det på lageret i alle fall..

Lenke til kommentar
Mellomlandet i Praha både før og etter sommerferien i år. Smakte Urquell, fantastisk god smak. Denne pilsen måtte bare prøves etter mye god omtale og populæritet. :)

9543883[/snapback]

Urquell, det er vel noe man finner på butilkk her i landet. bra er det også

9546712[/snapback]

Jeg har veldig sansen for sånne øltyper som dette, der navnet er en etterligning av lyden man lager etter å ha drukket litt for mye av det. Grolsch er et annet slikt øl.

Lenke til kommentar

Bestilte en kasse australsk øl ved navn Foster's gjennom vinmonopolet her om dagen, og må si dette er et øl jeg kommer til å handle mer av! Helt fantastisk god smak, svært lettdrikkelig og i tillegg koster den ikke mer enn 19,- kroner flasken, noe som er betydelig rimeligere enn f.eks Heineken, Corona, Budweiser og Urquell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...