Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tubor er jo en meget bra øl....... er ikke så mange på matbutikken som kan konkurere med den. og i tilleg er den jo billig

9440467[/snapback]

 

Øl jeg får tak i på nærmeste kiwi butikk som er bedre enn tuborg: Carlsberg, Ringnes pilsner, Ringnes bayersk lager, Frydenlund fatøl, Frydenlund bayerøl, coronna, Guinness, har sikkert glemt en del...

Lenke til kommentar
Spar meg. Gå ut og drikk litt mer øl, du har nok ikke nok hår på brystet til å være med på denne diskusjonen her.

9438017[/snapback]

Haha, nå lo jeg godt!

 

Jeg har drukket øl med den jenta og hun har vist bedre smak jevnt over mer enn hva du har klart i løpet av innleggene dine kjære CAT-scan. Ingen bedre å nyte en kald bayer med enn bazukh.

Lenke til kommentar
Hvor har jeg noensinne skrevet at jeg liker Tuborg noe særskilt om jeg tør spørre?

 

Pokker meg helt degenerert å komme med slik svada, hvor gammel er du egentlig? Du er med i diskusjonen bare for å krangle og å legge frem ditt nyvunnede kredverdige syn på Tuborg? Spar meg. Gå ut og drikk litt mer øl, du har nok ikke nok hår på brystet til å være med på denne diskusjonen her.

9438017[/snapback]

Først av alt, beklager; jeg forveklsa deg med exin89.

 

Degenerert å komme med slik svada? Har du i det hele tatt lagt merke til at det var omtrent akkurat det samme du skrev til Nyhus?

 

Hår på brystet er det nok lite med gitt, og jeg er forsåvidt relativt fornøyd med det (;

 

Brysthårene var ikke bokstavelig ment (selv om jeg trodde bazukh var mann), og jeg oppfører meg normalt sett eksemplarisk, men jeg forbeholder retten om å bli irritert på debattanter som kommer med (forsøk på) svertende innlegg uten å faktisk ha følgt med på diskusjonen for øvrig (og for the record: Grunnen til at jeg ble irritert er fordi innlegget prøver å være svertende utelukkende på et grunnlag som er feilaktig (dvs. innlegget er så særegent ute etter å sverte, at det blir utrolig provoserende), at det spesifikt var Tuborg gjør det hele mer irriterende (fordi Tuborg Pilsner er en vare som er «kul» å mislike fordi så mange drikker det), men ikke fordi jeg ikke liker Tuborg, jeg drikker lett Tuborg fremfor Aass.)

 

Var selvfølgelig brå, men gidder ikke å redigere, om hun eller andre blir irritert så får vi ta det som det kommer :yes:

9438469[/snapback]

Jeg har vel strengt tatt heller vokst opp i et miljø hvor du drikker Tuborg om du er tøff og Aass om du heier på godset. Tuborg var tøft, godt og best. "Teh shit", rett og slett. Mens Aass gav meg utslett (faktisk).

 

Det gikk i hvert fall to år før jeg drakk Aass igjen, men det betyr ikke at jeg drakk Tuborg fram til jeg tok første Aass-slurken på et par år i våres.

Jeg kom rett og slett til et punkt hvor jeg syns Tuborg blei litt for platt, småsurt og litt for smakløst.

 

Og igjen: Har du i det hele tatt lest din egen kommentar til Nyhus?

Jeg kan quote det for deg, så slipper du lete.

 

Hvis vurderingen av Aass er noen indikasjon på kvaliteten på dine smaksløker, så vil jeg ikke akkurat si at jeg tror på at de sjeldent tar feil...

 

Min kommentar var en reaksjon på denne (imo) idiotiske kommentaren.

(La du ikke merke til likheten før du lot deg provosere?)

 

 

Og skulle jeg blitt irritert hver gang en eller anna trodde jeg var mann, hadde jeg ikke hatt anna å gjøre. Jeg lo :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke helt du forstår hvorfor jeg ble irritert. Det er intensjonen bak det som er irriterende, ikke selve innlegget. Det er som om du slenger med leppa for å slenge med leppa (prøve å sverte noen ved å rett og slett lyve) uten å ha satt deg inn i diskusjonen overhodet (jeg har jo absolutt ikke sagt noe om Tuborg), som om det skulle være kun for å slenge med leppa fordi du er uenig med meg. Det er det som er poenget.

 

Min kommentar var en reaksjon på denne (imo) idiotiske kommentaren.

(La du ikke merke til likheten før du lot deg provosere?)

 

Selvfølgelig var den idiotisk, det er jo hele meningen. Det var jo ikke i helt seriøse ordelag diskusjonen gikk før du kom med Tuborg-kommentaren din (som jeg oppfattet som et innlegg som ikke hadde noen annen hensikt enn å sverte).

 

Hvis du oppriktig trodde at det var jeg som snakket om at Tuborg var så fantastisk, så blir jo saken annerledes enn om du ikke visste det.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt inn Seidel for kvelden! Helt ok øl til en litt billigere penge! :)

9448064[/snapback]

 

Fy faen! Seidel eier!

 

10kr for ei flaske, smaker veldig mye (en del gjær, så om du ikke har hår på ballene hold deg unna) og er brygga på lisens fra tyskland av AASS.

 

Dette er det beste av billig-øla jeg har smakt, mye bedre en både Tuborg og det dem har på rema(?).

 

Jeg anbefaler å prøve å kjøpe en Seidel, legge den i fryseren til den har litt rim på seg, også helle den i et glass å nyte!

 

NAMMENAM!

Lenke til kommentar

Dersom ein snakkar om pils er Heineken best. Ein annan god pils som ikkje har blitt nemnd mykje, sikkert pga mangelen på bergensarar i tråden, er Hansa. All hail the Hansa.

 

Dersom ein snakkar om ordentleg øl er det kun stout som gjeld, og då helst Guinnes. Det mest interessante merket eg har vore borti må vere belgiske Leffe. Mange ulike typar øl, laga for ulike typar glas og veldig spesielt. Ikkje alle typane er like gode, men det er stort sett alltid verd å gje eit forsøk. På det beste (altså, det mørkaste...) er det fantastisk.

 

Det som er spanande med øl er å undersøkje nye merke når ein er ute på reise. Øl er ein ting dei fleste land klarar å produsere med høg kvalitet, sjølvsagt har ikkje alle bryggjeri like høg kvalitet, men ein finn alltid god øl dersom ein tek seg litt tid. Å sitje på ein uteresturant ein stad i verda der øl er billeg, og godt, nyte sola og sumaren - det er livet...

Lenke til kommentar
Dersom ein snakkar om pils er Heineken best. Ein annan god pils som ikkje har blitt nemnd mykje, sikkert pga mangelen på bergensarar i tråden, er Hansa. All hail the Hansa.

9449547[/snapback]

Den norskbrygga er lite god. Den importerte derimot er ganske fin i smaken. Litt i mildeste laget riktignok.

 

Hansa har jeg aldri likt. Prøvde noe Hansa sommerøl(tror jeg) men det var dårlige greier. Sjeldent jeg ikke har lyst til å fullføre en ølboks, men jeg var ikke langt ifra å la den stå halvfull da jeg helte i meg dette tullet.

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt greia med Hansa. Liker den ikke, og den skal over hodet ikke sammenlignes med Heineken!

9460368[/snapback]

Eg samanliknar ikkje Hansa og Heineken fordi det er to ulike typar pils. Eg nemner nettopp Hansa fordi den er ulik, men god.

 

Kan nokon fortelje meg kva det er med Corona? "Alle" hyllar den i skyene, spesielt viss det er med lime, så eg smakte det. Det var ikkje dårleg, men mest fordi det ikkje var noko smak. Nesten som vatn med lime. Korleis er dette verd å betale i dyre dommar for?

Lenke til kommentar
Kan nokon fortelje meg kva det er med Corona? "Alle" hyllar den i skyene, spesielt viss det er med lime, så eg smakte det. Det var ikkje dårleg, men mest fordi det ikkje var noko smak. Nesten som vatn med lime. Korleis er dette verd å betale i dyre dommar for?

9461351[/snapback]

 

Corona er piss. End of story.

 

Guinness fur laif!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...