Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært på mikrobryggeriet i bergen? (ligger i hansaparken/gamle hansa bryggerier)

 

Der selger de fire typer øl:

Pils

Ale

Stout

Hvete

 

Pilsen får godkjent. Den har en frisk og fruktaktig smak.

Alen får godkjent+, denne var ikke så søt som ale pleier å være.

Stout. Anonym.... ikke spesielt spennende.

Hvete. Kjedelig. (Tror ikke jeg har smakt noe godt norsk hveteøl.)

Lenke til kommentar

Var der på mandag med en kompis og smakte alen før en lang togtur til Oslo, og den fikk så absolutt godkjent. Har hørt at pilsen også er bra, men de to andre er litt mer så som så.

 

Jeg tror forøvrig at vi kjenner hverandre.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Var der på mandag med en kompis og smakte alen før en lang togtur til Oslo, og den fikk så absolutt godkjent. Har hørt at pilsen også er bra, men de to andre er litt mer så som så.

 

Jeg tror forøvrig at vi kjenner hverandre.

9411973[/snapback]

Stemmer at Stout og Hvete er anonyme.

 

Godt mulig vi kjenner hverandre. Hva heter du?

 

De kjører samme greia som i Trondheim og Oslo eller (dvs. metodikk og innhold for fremstilling av øl)?

9412261[/snapback]

Jeg regner med at de bruker samme bryggeteknikk, ja.

Lenke til kommentar

Aass smaker rett og slett som om noen har vridd opp sokkene til Bjørn Dæhlie etter femmila i en allerede middels pilsner, tatt oppi ei lita spiseskje sukker, for så å ha tilsatt et fedd dårlig ånde fra ei ku. Helt utrolig elendig øl. Ekkel ufruktig søtsmak som ikke hører noe sted hjemme.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Aass smaker rett og slett som om noen har vridd opp sokkene til Bjørn Dæhlie etter femmila i en allerede middels pilsner, tatt oppi ei lita spiseskje sukker, for så å ha tilsatt et fedd dårlig ånde fra ei ku. Helt utrolig elendig øl. Ekkel ufruktig søtsmak som ikke hører noe sted hjemme.

9435892[/snapback]

Tull, tull og tull. Aass lager den beste pilsen et norsk bryggeri noen gang har klart å produsere i følge mine smaksløker, og de tar sjeldent feil. Er en grunn til at flere folk fra forumet jeg har møtt på forumtreff har whinet om at jeg skal kjøpe med Aass pils til de fra buskerud. Skrollan f.eks ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å rope "blasfemi!", men jeg sier meg i steden enig med Nyhus.

Tuborg var fett da jeg ikke likte øl så forbanna godt (og i tillegg hadde fått allergisk reaksjon av annen øltype og derfor småredd for å prøve for mye nytt). Ringnes var fint da jeg fortsatt trodde det var Aass som gav med den allergiske reaksjonen. Men nå.. Aass is teh best. Sånn ca.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Og hvis Tuborg gir noen indikasjon på kvaliteten på dine, vil jeg påstå de sjelden har rett. :roll:

9436098[/snapback]

 

Hvor har jeg noensinne skrevet at jeg liker Tuborg noe særskilt om jeg tør spørre?

 

Pokker meg helt degenerert å komme med slik svada, hvor gammel er du egentlig? Du er med i diskusjonen bare for å krangle og å legge frem ditt nyvunnede kredverdige syn på Tuborg? Spar meg. Gå ut og drikk litt mer øl, du har nok ikke nok hår på brystet til å være med på denne diskusjonen her.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Brysthårene var ikke bokstavelig ment (selv om jeg trodde bazukh var mann), og jeg oppfører meg normalt sett eksemplarisk, men jeg forbeholder retten om å bli irritert på debattanter som kommer med (forsøk på) svertende innlegg uten å faktisk ha følgt med på diskusjonen for øvrig (og for the record: Grunnen til at jeg ble irritert er fordi innlegget prøver å være svertende utelukkende på et grunnlag som er feilaktig (dvs. innlegget er så særegent ute etter å sverte, at det blir utrolig provoserende), at det spesifikt var Tuborg gjør det hele mer irriterende (fordi Tuborg Pilsner er en vare som er «kul» å mislike fordi så mange drikker det), men ikke fordi jeg ikke liker Tuborg, jeg drikker lett Tuborg fremfor Aass.)

 

Var selvfølgelig brå, men gidder ikke å redigere, om hun eller andre blir irritert så får vi ta det som det kommer :yes:

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...