raid2 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Noen som har peiling på hva et polskt øl heter? Var en boks med en flamme eller noe på, i hvertfall noe rødt. Vet ikke om det er polskt, men fikk ihvertfall tak i det i polen.. Vet det er et håpløst spørsmål iom at det finnes sikkert 100 forskjellige øltyper å få tak der nede, men hvis noen synes det høres kjent ut så si ifra! Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 En av mine klare favoritter er Velvet som ble drukket i Praha på klassetur da jeg gikk på vgs. "Velvet, a cross between a Czech lager and an Irish ale." Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Er det noen andre som er veldig lei den masseproduserte pilsen ala tuborg/hansa o.l? Upasteurisert øl smaker myemye bedre synes jeg Det aller beste er forresten skikkelig hjemmebrygg! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Mine favoritter er vel Carlsberg, Heineken, Jolly Shandy, San Miguel, Blue Ice og Tsingtao Endret 30. juli 2006 av chakl Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg drikker grans, men den er faen ikke god. Drikker den bare fordi den er billig. Den smaker fårepølse. Seriøst! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Gjør i tide og utide kål på en sixpack med Carlsberg. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jolly Shandy 6582286[/snapback] Er ikke en shandy en øl med lemonade/sprite? Er denne det samme? Jeg drikker grans, men den er faen ikke god. Drikker den bare fordi den er billig. Den smaker fårepølse. Seriøst! 6582329[/snapback] Smaker fårepølse eventuelt hybelkanin, men den gjør jobben etter noen litt bedre startpils. En klassisk rølpefyllapils der mengde kommer langt foran alle andre kriterier. Jeg er en Grans Fans (græns fæns? granss fannss?) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Min favoritt er Caffrey's.. Ikke mange stedene i by'n du får kjøpt den på fat, desverre! .. Sir Winston i Oslo er et av stedene, og jeg har sett det et annet sted også, men husker ikke hvor.. Caffrey's overtok etter Kilkenny som var min favoritt i en del år.. Vanlig "fyllepils" er Frydenlund Fat, som jeg faktisk synes er MEGET god! Det som jeg derimot hater, er når folk stapper en sitronbåt oppi øl'n sin.. .. nei, fytte fy!! Leke kan de gjøre et annet sted!! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Det som er en god øl, er en øl som er litt bitter. MAck Haakon spesialøl, god knall. Skeivefeil, er på fylla! Endret 30. juli 2006 av Erlend_G Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 San Miguel 40's er det råeste ølet. Ellers; Grolsch, Urquell, org. Budwar, Amstel, Stella, Corona Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Corona med en skive lime er suverent... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ale: Pappas 8% Newcastle Brown Annet: Kriek (Belgisk kirsebaer oel aka oel for pyser og sommervarme) Pils: Frydenlund Tuborg (brygget i danmark) Endret 31. juli 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Ringnes. Rett og slett bare fordi det er himla godt og det jeg har drukket mest av. Nå er jeg ikke så sta at jeg simpelthen nekter å drikke annet øl, eller disser andre merker av den grunn. Førstevalget er Ringnes. Andrevalget, dersom det er mulig blir: Arendalspils. Nei, er ikke fra sørlandet, ei heller har jeg slekt der. Jeg er fra de indre skoger i hjertet av telemark, men forstatt vil jeg framheve at det ølet der, er i en klasse for seg. Rundt og fint, absolutt nydelig. Er butikken tom for overnevnte går vi nedover på prioriteringslista til: Heineken. Velsmakende, tysk(?) og slettes ikke å forakte dette heller. Pleier å kjøpe et brett eller to av disse hver gang jeg er på båten eller forviller meg over brua til Svinesund. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Flere enn meg som ikke kan fatte og begripe hva som er så stas med Arendalspils? Lenke til kommentar
C@sh Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Likte ganske godt ølet i Bulgaria jeg. Tror navnet var Kamanitza : ) 6579958[/snapback] Var selv i Bulgaria i sommer. Etter den først kvelden da Kamenitzaen gikk ned på høykant, var det alltid den ølen som ble bestilt resten av turen. Hadde virkelig sansen for den jeg også. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Er det ingen som har vært på pub i England og smakt dette himmelske brygget? Er så dumt at de ikke selger det andre steder enn på polet her i landet. En pint med denne pilsen er som en liten bit av himmelen i et ølglass. Seriøst, må prøves. Så har man selvfølgelig nederlenderne: Amstel og Heineken. Også namnam, og Heineken er nok favorittpilsen, er den jeg har drukket siden begynnelsen, så det er alltid noe særegent ved å "vende hjem". Litt dumt at den er så dyr her i landet. I Hellas koster det 1 euro for en halvliters glassflaske *savnepå* Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Er det ingen som har vært på pub i England og smakt dette himmelske brygget? Er så dumt at de ikke selger det andre steder enn på polet her i landet. En pint med denne pilsen er som en liten bit av himmelen i et ølglass. Seriøst, må prøves. 6589101[/snapback] Der var den ja! Husker jeg smakte den for en god stund siden. Helt herlig! Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Corona er vel det beste ølet, men desverre altfor dyrt til å drikke seg full på. Tuborg og Hansa er fylle-øl. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har desverre ikke drukket så altfor mye forskjellig øl enda. Men favorittene av det jeg har smakt hittil er: Killkenny, Guinness og Hansa Pilsner. Til sommervarmen så er CB sommerpils meget god. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Heineken. Velsmakende, tysk(?) og slettes ikke å forakte dette heller. Pleier å kjøpe et brett eller to av disse hver gang jeg er på båten eller forviller meg over brua til Svinesund. 6588898[/snapback] Tysk? Heineken er nok Nederlandsk min venn, med bryggeriet lokalisert i Amsterdam. Uansett så er det min favorittøl her hjemme i Norge. Dog litt dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå