Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scenario: Det er første uka av sommerferien. Du rusler langs Aker Brygge og ser på alle de fine båtene som ligger der. Det er såpass varmt at du ikke orker å gå noe mye lenger. Du setter deg på en uterestaurant, f.eks. Lektern, og bestiller en halvliter til 80kr. (dette har du råd til da du nettopp fikk feriepengene dine). To minutter etter kommer den fine servitøren med en kald øl (2-7 grader C) og det dugger på glasset.

Da er det men virkelig lever liver. :)

 

Litt synd at jeg bare er 15 og ikke kan bestille øl på Lektern, men må ta til takke med å kjøpe det ekstremt dyrt i innvandrerbutikker. :(

Lenke til kommentar
Noen som har smakt Hansa Chill? :D Må være den beste følelsen jeg har hatt på lenge :love:

Edit:_ leif

9401007[/snapback]

Synes det var et rimelig kjipt øl. Lite smak og lukt, så det egner seg sikkert fint for folk som ikke liker øl noe særlig, men for min gane var det dårlig.

9401286[/snapback]

Enig.

 

Nordlandspilsneren er blant mine favoritter innenlands. Carlsberg Jacobsen Brown Ale er desidert den beste matøla. :)

Lenke til kommentar
Ah, flott. Jeg har lite penger for tiden, så må velge de mest rimeligste tingene :D

9394874[/snapback]

 

Jeg synes 19kr for en halvliter er billig. Men det er vell egentlig ikke det, jeg bare sammenligner med en boks til 25kr, som jeg har som mal, hehe. Er det for dyrt for deg?

 

post-54339-1188490736_thumb.jpg

 

Original Major Pilsner

 

Har ikke smakt det, bare sett det, 19kr på Rema.

9400474[/snapback]

 

Dette ølet her smakte jammen meg overraskende godt, billig var det også. Tror jeg skal ha i meg opptil flere slike til neste helg gitt. Får håpe det holder seg like billig fremover også, og at det ikke er bare nå i starten de selger det så billig.

Lenke til kommentar
Ah, flott. Jeg har lite penger for tiden, så må velge de mest rimeligste tingene :D

9394874[/snapback]

 

Jeg synes 19kr for en halvliter er billig. Men det er vell egentlig ikke det, jeg bare sammenligner med en boks til 25kr, som jeg har som mal, hehe. Er det for dyrt for deg?

 

post-54339-1188490736_thumb.jpg

 

Original Major Pilsner

 

Har ikke smakt det, bare sett det, 19kr på Rema.

9400474[/snapback]

 

Dette ølet her smakte jammen meg overraskende godt, billig var det også. Tror jeg skal ha i meg opptil flere slike til neste helg gitt. Får håpe det holder seg like billig fremover også, og at det ikke er bare nå i starten de selger det så billig.

9405003[/snapback]

 

Flott, jeg kan ikke vente til neste helg jeg :D

 

Hvordan var det, fyldig, bittert, søtt?

Lenke til kommentar

Tja, jeg er ikke noen kløpper med sjargongen akkurat, og jeg drakk det rett fra boksen (så ikke fargen). Det var ganske fruktig, og hadde snev av brown ale-aktig smak. Vil regne med at ølet så litt rødlig ut (tipper egentlig bare etter smaken her). Ikke veldig bittert vil jeg si.

 

For å si det enkelt, jeg drikker heller ale og øl så mørkt som man kan få det fremfor lyst øl, og på det grunnlaget likte jeg det ganske godt.

Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om smaken, men om FØLELSEN! Du blir helt kald og god :)

9403866[/snapback]

 

Njæsj. Øl er ikkje godt ved null grader. Fem-seks-sju grader er bra. Då får du iskald-følelsen, og den har faktisk litt smak.

 

Prøvde Hansa Premium her for litt sida (sånne på røde 0.33l-bokser), og det er jo faktisk dødsgodt! :)

9406289[/snapback]

 

Har du prøvd fat-ølet da? Synes det er den beste Hansa-pilsen.

Lenke til kommentar
Tja, jeg er ikke noen kløpper med sjargongen akkurat, og jeg drakk det rett fra boksen (så ikke fargen). Det var ganske fruktig, og hadde snev av brown ale-aktig smak. Vil regne med at ølet så litt rødlig ut (tipper egentlig bare etter smaken her). Ikke veldig bittert vil jeg si.

 

For å si det enkelt, jeg drikker heller ale og øl så mørkt som man kan få det fremfor lyst øl, og på det grunnlaget likte jeg det ganske godt.

9406315[/snapback]

 

Høres bra ut, meget bra ut!

Lenke til kommentar
ææææææsj, akkurat nå sitter jeg på vors og drikker aas øl.. fytti f... aldri i livet at jeg skal drikke den no mer  :yucky: nei, slurker videre på tuborgen jeg nå.. PFØY!  :ermm: bilig øl er best  :thumbup:

9406734[/snapback]

 

Åh, jemini, tell me about it. Jeg bodde såpass nærme bryggeriet da jeg gikk på folkehøgskole, at den lokale kroa kun hadde aas. Jeg drakk noe helt sinnsvake mengder aas det året. Ikke noe spesielt godt, men siden året var helt fantastisk, og jeg forbinder smaken med året, så blir det en bittersøt opplevelse. Freaky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...