Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Corona med lime er fin som "reparatør" dagen derpå. Smaker bare lime brus med litt ettersmak av øl samtidig som det får deg i gang like fort som alt annet øl. Gjorde det nesten daglig på forrige sydentur.

 

Jeg har altid likt Mack øl. Men det kommer vell av at det var noe av det første ølet jeg begynte å drikke. Ellers så er jeg veldig glad i Heineken pga den friske smaken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som mange andre her i tråden er min favoritt også Heineken, vet ikke helt hvorfor, men er veldig friskt og smaker mye råstoffer. Har alltid syntes at ettersmaken er som bolle.

 

Jeg har egentlig ikke noen store problemer med Corona eller Sol, men skjønner alle som sier at det ikke smaker som andre ølmerker de er vant til. Jeg syns det er litt teit og si at det ikke er ordentlig øl, fordi det er gamle merker begge to og har en laaaaaaaaaaang tradisjon i øl brygging.

 

Anbefaler å lese dette om Lime:

http://en.wikipedia.org/wiki/Grupo_Modelo#The_lime

Står at det med fluene er en myte og at limen er for å skule smaken når ølen har stått i sola.

 

Er det noen som har smakt 1664? Heter noe annet, men mange kaller det bare 1664. Jeg smakte det i Nice og sitter igjen med dårlige minner av smaken, men en venn av meg påsto nylig at det var det beste ølet han hadde smakt. Noen som vil dele erfaringer?

 

PS: Det gjorde seg med en slik en i Spania:

post-117466-1187349818_thumb.jpg

Endret av G_J_Caesar
Lenke til kommentar
Stella Artois er defintivt en av de beste.. bare synd de ikke har den i Norge..  :cry:  eller har de det??  noen som vet?  jeg har ikke sett den ihvertfall..  :blink:

9298300[/snapback]

Veldig godt øl, men den einaste plassen eg har sett det er på Hulen i Bergen. Prisen var nok til å skremme meg, 48 kr for 0,33. Men no har ikkje eg leitt noko særleg, så ein kan vel rekne med at dei har det også andre stader til liknande prisar? Kan ikkje akkurat samanliknast med ein kald Stella på uteresturant i Belgia om sumaren der prisen er leveleg.

Lenke til kommentar
Er det noen som har smakt 1664? Heter noe annet, men mange kaller det bare 1664. Jeg smakte det i Nice og sitter igjen med dårlige minner av smaken, men en venn av meg påsto nylig at det var det beste ølet han hadde smakt. Noen som vil dele erfaringer?

 

 

Smakte det i Frankrike, var bra øl det, bedre enn der Cronenberg eller hva faen den het :!:

 

Noen som har noen tips til øl som smaker noe i samma gata som Mack? Drakk masse Mack sist gang jeg var i Oslo, og det var jævlig godt, tror ikke en får kjøpt det her i distriktet.

Lenke til kommentar
Stella Artois er defintivt en av de beste.. bare synd de ikke har den i Norge..  :cry:  eller har de det??  noen som vet?  jeg har ikke sett den ihvertfall..  :blink:

9298300[/snapback]

Veldig godt øl, men den einaste plassen eg har sett det er på Hulen i Bergen. Prisen var nok til å skremme meg, 48 kr for 0,33. Men no har ikkje eg leitt noko særleg, så ein kan vel rekne med at dei har det også andre stader til liknande prisar? Kan ikkje akkurat samanliknast med ein kald Stella på uteresturant i Belgia om sumaren der prisen er leveleg.

9311937[/snapback]

 

 

Stella kan bestilles på polet ;)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd et nye øllet som er kommet på Rema 1000? Husker ikke hva det heter, men det er en sixpack med forskjellige freshe motiver, pakket inn i grov gå papp. Noen erfaringer, eller noen som vet hva det heter i det minste? :)

9389837[/snapback]

 

Har to bokser stående i kjøleskapet med " det nye øllet" fra Rema 1000.

Øllet heter " Original Major Pilsner" og kommer i flere utgaver. Jeg har da kjøpt sjørøverølet og protestølet som er pyntet med dødningshoder og " peace" merker.

Ølet er tappet av Grans.

 

Har enda ikke smakt på ølet, så er ganske spent :)

 

Tok et bilde av de to boksene:

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd et nye øllet som er kommet på Rema 1000? Husker ikke hva det heter, men det er en sixpack med forskjellige freshe motiver, pakket inn i grov gå papp. Noen erfaringer, eller noen som vet hva det heter i det minste? :)

9389837[/snapback]

 

Har to bokser stående i kjøleskapet med " det nye øllet" fra Rema 1000.

Øllet heter " Original Major Pilsner" og kommer i flere utgaver. Jeg har da kjøpt sjørøverølet og protestølet som er pyntet med dødningshoder og " peace" merker.

Ølet er tappet av Grans.

 

Har enda ikke smakt på ølet, så er ganske spent :)

 

Tok et bilde av de to boksene:

9392648[/snapback]

 

Det er iallefall nytt der jeg bor...hehe.

 

En sixpack inneholder alle de forskjellige boksene la jeg merke til. Si ifra hvordan det er når du føsrst spretter en da ;)

 

Billig er det vell og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...