tOmma- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Corona Litt dyr her til lands, men om man stikker over til söta bror får man en kasse (á 24x0,33 liter) til 350. Til sammenligning får man tolv flasker til 312 her i Norge. Sverige for teh win! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ja, hurra for lave lønninger og billig børst Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan skal det gjøres med limen i Corona flaskehalsen, er det en båt, eller en skive som skal stikkes neddi, og hvordan gjør man det sånn at den ikke sklir helt ned i flasken, men blir liggende i halsen å ser fint ut. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan skal det gjøres med limen i Corona flaskehalsen, er det en båt, eller en skive som skal stikkes neddi, og hvordan gjør man det sånn at den ikke sklir helt ned i flasken, men blir liggende i halsen å ser fint ut. 9241674[/snapback] Man lar bare være og bøtter nedpå? ^^ Neida, må vel finne en litt tjukk bit og drikke forsiktig? Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Corona er meksikansk, og tradisjonen med limebåten stammer også derfra. Fluene liker ikke duften av lime, så derfor pleier de å stappe en limebåt på flasketuten - altså ikke nedi flaska men _kun_ på tuten. Her til lands er det vel mer skikk å stappe den helt nedi Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg er veldig glad i Red Drought eller hvordan det skrives. Rød boks med import-øl av Irsk type. Fyldig, mørk og god. Også har den kula som i Guinnes. Anbefales å prøve! Karakter 5/6. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 øl er alltid best KALD, og når det gjelder borg så må den vere veldig kald, da blir den god, ellers synes eg borg kan bli litt for beisk etter min smak. min favoritt øl må bli tuborg, billig og mild smak. synes øl blir best når det ikkje blir for sterk smak. når øl er mildt og kaldt så nyter ein livet tips til andre milde, billige øl? kordan er guinnes? pris? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg er veldig glad i Red Drought eller hvordan det skrives. Rød boks med import-øl av Irsk type. Fyldig, mørk og god. Også har den kula som i Guinnes. Anbefales å prøve!Karakter 5/6. 9247054[/snapback] Du tenker på Murphys Red Draught? Selv syntes jeg den smaker for mye "vanlig øl" i forhold til Guinnes og Kilkenny. Men den havner på en 3. plass hos meg. God er den ihvertfall. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Corona er meksikansk, og tradisjonen med limebåten stammer også derfra. Fluene liker ikke duften av lime, så derfor pleier de å stappe en limebåt på flasketuten - altså ikke nedi flaska men _kun_ på tuten. Her til lands er det vel mer skikk å stappe den helt nedi 9247036[/snapback] Vel, jeg trodde halsen var slik, av den grunn at limen skulle ligge der? Men, det er kanskje ikke det Endret 10. august 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Corona er meksikansk, og tradisjonen med limebåten stammer også derfra. Fluene liker ikke duften av lime, så derfor pleier de å stappe en limebåt på flasketuten - altså ikke nedi flaska men _kun_ på tuten. Her til lands er det vel mer skikk å stappe den helt nedi 9247036[/snapback] Vel, jeg trodde halsen var slik, av den grunn at limen skulle ligge der? Men, det er kanskje ikke det 9247429[/snapback] Hmm...kanskje ikke. Uansett, så er Google og Wikipedia våre venner -- Corona og lime! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ingen med snøring på om man får kjøpt Wychwood-sorter på flaske i noen fancy butikker her til lands? Kjøpte noen flasker hos söta bror i fjor høst, men var litt lang tur å ta for noen flasker øl. Drakk riktignok en eller annen Wychwood på Cardinal i Stavanger. Flotte greier for smaksløkene mine. Ellers oppdaga jeg at jeg er meget glad i skikkelig mørk Super Bock, etter å ha fått en smak av den på Andrea's Pub i Oslo. Først en Guinness - knallgod som vanlig, så en mørk Super Bock - aldri smakt før, men positivt overraska, og til slutt en Caffrey - som ikke var i nærheten så god som de to andre. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 er det flere enn meg som føler at buksen sitter litt strammere etter mye øl i sommer?? som en tankevekker 3 pils = 1 middag er blitt noen extra middager på med i sommer.... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hvordan skal det gjøres med limen i Corona flaskehalsen, er det en båt, eller en skive som skal stikkes neddi, og hvordan gjør man det sånn at den ikke sklir helt ned i flasken, men blir liggende i halsen å ser fint ut. 9241674[/snapback] Skal du absolutt blande øl og sitrus kan du likegodt lage deg en shandy. Corona smaker ikke spesielt mye i utgangspunktet, og med en limebåt tar du livet av alt som kan minne om ølsmak. Men hver sin smak. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tror faktisk det er en del som finner glassflaskene til Corona såpass fristende at de innbiller seg at ølen er mye bedre enn en kjip grønn boks. Personlig syntes jeg Corona smaker for lite i forohold til pris. Er også en veldig stor forskjell i forhold til om ølen skal til mat eller ikke syntes nå jeg. Iskald Lysholmer Ice til drikking. Spesielt om du skal drikke store mengder er denne ølen fin, pga en veldig frisk smakt og lite besk. Heineken er litt søtere og smaker bedre til mat. Min mening ihvertfall Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Enig, jeg synes ikke Corona er så veldig god at det gjør noe. Godt øl, det er ikke det, men jeg foretrekker Heineken, og da er pris pr liter ikke med i bilde, bare smak Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Enig, jeg synes ikke Corona er så veldig god at det gjør noe. Godt øl, det er ikke det, men jeg foretrekker Heineken, og da er pris pr liter ikke med i bilde, bare smak 9254239[/snapback] i 2nd that Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Idag blir det grillings. Men kommer til å velge billigøl. Jeg synes tbh at Seidel er et helgodt alternativ! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Stella Artois er defintivt en av de beste.. bare synd de ikke har den i Norge.. eller har de det?? noen som vet? jeg har ikke sett den ihvertfall.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Enig, jeg synes ikke Corona er så veldig god at det gjør noe. Godt øl, det er ikke det, men jeg foretrekker Heineken, og da er pris pr liter ikke med i bilde, bare smak 9254239[/snapback] i 2nd that 9294439[/snapback] corona m/sitron er vel litt for de som spiller på det andre laget har lite og gjøre med øl spør du meg Stella Artois: det er et fint øl, helt klart av de bedre Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Enig, jeg synes ikke Corona er så veldig god at det gjør noe. Godt øl, det er ikke det, men jeg foretrekker Heineken, og da er pris pr liter ikke med i bilde, bare smak 9254239[/snapback] i 2nd that 9294439[/snapback] third that Se bort fra at jeg ikke har smakt Corona, så må jeg være enig i at Heineken er å foretrekke. Og da er som sagt ikke pris med i bildet, det er mye bedre å heller spandere på noen kroner å få bra øl syntes jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå