Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store ØL-tråden

Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flaut for en mann å like Hansa Fatøl?

8864753[/snapback]

For det det er fra Bergen!! Og Hansa er kjent for sin notoriske skallebank dagen derpå... :!:

8866763[/snapback]

Seriøst? Mer skallebank av hansa?

Dette må testes ut denne helgen (ikke drikke hansa for en gangs skyld).

Lenke til kommentar
Den amerikanske utgaven av Budweiser som selges i de butikkene jeg har vært smaker alt for lite. Det blir feil å si at det smaker vondt, da det nesten ikke er noen smak. Dessuten er det temmelig dyrt.

8872894[/snapback]

Enig i at Budweiser smaker veldig lite! Det er derfor den er så populær blant unge folk som egentlig ikke liker øl!

Når det gjelder Hansa fatøl, så er det overhode ikke flaut å like det! Hansa fatøl er min favoritt når det gjelder "billigere øl" :)

Lenke til kommentar
Flaut for en mann å like Hansa Fatøl?

8864753[/snapback]

Hansa fatøl er et av de bedre norske masseproduserte øl! Du burde være stolt av å like det!

8872355[/snapback]

Nei fyttirakkern. Er en del steder i Oslo som selger dette skvipet (gudene må vite hvorfor, sikkert billig?), og dette er steder man unngår :) Ringnes på flaske/boks kjøper jeg så godt som aldri, men Ringnes tappet fra fat er ikke å forakte i sommersola. Men selvsagt, klarer man spore opp et sted som serverer Frydenlunds eller Aass fra fat stikker man heller dit :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Drakk Macks "smrprty"-øl i går. Ikke spesielt godt, og øl med pakning hvor det uten uten selvironi skytes av at der er det "mest trendy øl-et å bli sett med på sommerens parties" vil jeg i alle tilfelle holde meg langt unna.

Lenke til kommentar
Drakk Macks "smrprty"-øl i går. Ikke spesielt godt, og øl med pakning hvor det uten uten selvironi skytes av at der er det "mest trendy øl-et å bli sett med på sommerens parties" vil jeg i alle tilfelle holde meg langt unna.

8907065[/snapback]

Ja, huff, det og xmasprty. Er egentlig innflyttet "søring", men støtter jo byens bryggeri, og må innrømme at det der slettes ikke er tiltalende (mens vårølet derimot!).

Av andre ting Mack har gjort galt er å endre flaska til Isbjørn - fra en høy og blank ringnes-flaske til en brun liten stubbe av ei flaske. Ser ikke like tiltalende og friskt ut lengre :(

Lenke til kommentar
Smakte Frydenlund Bayerøl for litt siden. Det var saker det, bare synd den er så dyr. Hadde en karamell-aktig ettersmak som falt i smak.

8913729[/snapback]

Ja, den er virkelig verdt å prøve!

Har du forresten smakt bockølet de har? Det er ganske så godt.

Ellers synes jeg Murphys Irish Stout er skikkelig digg.

Lenke til kommentar

Hm, kanskje det blir mørk-øl-fyll på meg i helga. Lenge siden sist. Jeg synes det er utrolig mye mer behagelig å drikke mørkt øl i lengden enn lager. Det blir heller aldri slik at det er ubehagelig å ta en bayer dagen derpå. Det smaker alltid like godt, av en eller annen merkelig grunn. Alt annet alkoholholdig drikke kan man liksom få et mindre bra forhold til dagen derpå, men ikke med ale, nei.

Lenke til kommentar

Tja, du kunne kanskje prøve deg på en bokkøl. De er mørke og søte... Frydenlund har en ganske bra variant av den også... Nå er det lenge siden jeg har vært i Norge, og enda lengre siden jeg har drukket norsk bokkøl, så jeg husker desverre ikke hvilke som var mine favoritter, men jeg tror Frydenlund og Mack var de jeg kjøpte oftest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...