Zlatzman Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Bumper den jeg. Samtidig lurer jeg på hvordan man serverer mørkt øl ala Guiness og Kilkenny. Boksversjonene av disse har noen greier oppi, slik at skummet skal bevares, men hvordan fungerer dette? Rister man boksen godt først, for deretter å helle innholdet på et glass? Hvordan heller man, slik man gjør med vanlig pils, eller på noen annen måte? 7955652[/snapback] På Kilkenneyboksen står det: Do not shake before opening. Pour entire contents into a glass immidiately after opening. Ellers må du passe på at ølet er kaldt. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Bumper den jeg. Samtidig lurer jeg på hvordan man serverer mørkt øl ala Guiness og Kilkenny. Boksversjonene av disse har noen greier oppi, slik at skummet skal bevares, men hvordan fungerer dette? Rister man boksen godt først, for deretter å helle innholdet på et glass? Hvordan heller man, slik man gjør med vanlig pils, eller på noen annen måte? 7955652[/snapback] På Kilkenneyboksen står det: Do not shake before opening. Pour entire contents into a glass immidiately after opening. Ellers må du passe på at ølet er kaldt. 7956267[/snapback] Er vel en liten patron i bunn av boksen som utløses for å få den "skummende" effekten, eller? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Er vel en liten patron i bunn av boksen som utløses for å få den "skummende" effekten, eller? 7956270[/snapback] En sann fancy sak som lager kullsyre når den kommer i kontakt med luft er det vel? Ikke egentlig sikker på hvordan det fungerer men ølet blir jo godt og smaker litt ferskere når det er sann i da Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Er vel en liten patron i bunn av boksen som utløses for å få den "skummende" effekten, eller? 7956270[/snapback] En sann fancy sak som lager kullsyre når den kommer i kontakt med luft er det vel? Ikke egentlig sikker på hvordan det fungerer men ølet blir jo godt og smaker litt ferskere når det er sann i da 7956277[/snapback] Tror det er slik ja, mener iallfall å huske det! Bruser liksom litt opp når du åpner boksen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Det er rett og slett en plastkule med et lite hull og med nitrogen under trykk inne. Når du åpner boksen synker trykket veldig mye i boksen generellt, trykket i plastkula vil synke tregere ettersom det er så lite hull der. Da dannes det en trykkforskjell mellom innsiden av kula og utsiden, og nitrogenet vil gå ut av kula med stor hastighet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 How does the widget in a beer can work? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Takk for hjelpen, skal huske det når jeg spretter en slik øl neste gang. Eneste gangen jeg har sett en slik boks åpnes var på en fest, og han rista boksen skikkelig. Men han må ha gjort feil altså... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 16. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2007 Litt kjett at man ikke skal riste. Hvor morsomt er det ikke på riste på en boks med noe oppi som skrangler? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Da har jeg testet ut et par nye ølsorter, fant faktisk en ny favoritt. Corona Helt greit øl, ikke noe å hoppe i taket for etter min mening. Smakte temmelig lite, men den smaken som var, var faktisk temmelig bra. Ikke noe spesielt med dette ølet, og det var definitivt ikke verdt 27 kroner flaska. Karakter: 3+/6 Sapporo Premium Den første slurken gav et greit inntrykk, ikke noe imponerende, men en grei og fin ettersmak. Men dette ølet vokste etterhvert som jeg kom lenger ned i flaska. Absolutt et skikkelig øl etter min mening. Karakter: 5/6 Kilkenny Mørkt og herlig øl. Det tjukke skummet på toppen og den fyldige ettersmaken gjorde dette til en ny favoritt. Skulle ønskt jeg hadde mer enn den ene boksen, styrta halve glasset fordi det var så godt. Skal kjøpes oftere, helt klart. Karakter: 6/6 Miller Genuine Draught Fin flaske, lukrativ innpakning. Smaken er typisk amerikansk (i hvertfall slik jeg oppfatter amerikansk øl), ganske anonym og rimelig lite smak. Skal dog sies at jeg akkurat hadde drukket en boks med Kilkenny før jeg drakk denne, og det blir som å hoppe etter Wirkola. Karakter: 4/6 Lenke til kommentar
trøls Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis man vil ha en utfordring, dra man på polet og kjøper Rodenbach Grand Cru. Et av mine yndlingsøl, forøvrig. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 I følge wikipedia er Rodenbach Grand Cru et øl av typen Flanders Red Ale. Har aldri smakt et slikt øl, hvordan er smak, farge og konsistens i forhold til andre typer øl? Frydenlunds Bayerøl er jo et rødt øl, ligger smaken i nærheten av dette? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Det er helt spesielt, og meget kraftig. Er lagret en stund på eikefat, så det blir nesten som vin å regne... Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Når vi snakker om billig-øl, er det beste helt klart Tou Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Når vi snakker om billig-øl, er det beste helt klart Tou 8043877[/snapback] Regner med det var ironi? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Min favoritt er hansa sin, men jeg drikker ikke så fantastisk mye foreløpig da.. tuborg kommer i andre rekke Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 3. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2007 Corona med Lime i er veldig godt en varm sommerdag. Ellers liker jeg veldig godt Pilsner urguell, Staropramen og blant de nye med mindre kalorier liker jeg veldig godt Pure. Lenke til kommentar
stout Skrevet 3. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2007 Har ikke smakt alle, så jeg kan egentlig ikke komme med noen absolutte favoritter. Følgende er dog gode øl: Nøgne Ø #100 og Pale Ale. Havrestouten er også god (butikkøl). Flere av deres øl er gode egentlig. Youngs Double Chocolate Stout. Guinness er ikke dumt det heller. Wells Bombardier minnes jeg smakte godt. Mye som kunne gått på denne lista tror jeg. For fyllekuler er jeg lei Tuborg & co som de fleste andre, men Grans Premium ligger noen klasser over i smak uten å være dyrere. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 4. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2007 Smakte Mack Haakon Spesialøl i helgen, og jeg må si jeg er imponert. Selv med min meget begrensede smakskunnskap kunne jeg si at dette var et øl utenom det vanlige. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør det godt, men det er ikke usannsynlig at dette blir en gjenganger i tiden fremover. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 Noen som har testa den nye Ringnes Bayersk Lager? Den var slett ikke verst. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Ah...etter lang tids tørke kom endelig Murphys's Red til Ultra igjen. Himmel og himmel. (og et aldri så lite helvete for lommebok og hode i morgen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå