Nedward Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Syns Seidel er helt greit jeg. Billig og smaker helt OK. Hva er forresten greia med hvite plastkuler i Guinness boksene? 6990267[/snapback] The "floating widget" found in cans of beer is a hollow sphere, 3 cm in diameter. The can is pressurised by adding liquid nitrogen, which vaporises and expands in volume after the can is sealed, forcing gas and beer into the widget's hollow interior through a tiny hole. When the can is opened, the pressure in the can drops, causing the pressurised gas and beer inside the widget to jet out from the hole. This agitation on the surrounding beer releases nitrogen that is dissolved in the beer, creating a creamy head inside the can. This imitates the foamy head created when pouring draught beer. The original widget was patented in the UK by Guinness. Den kula inneholder nitrogen som slippes sakte ut, for å gi ølet skummet på toppen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ganske smart. Øllet er for så vidt veldig godt også. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ganske smart. Øllet er for så vidt veldig godt også. 6992858[/snapback] Himmelsk Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 sitter å tar en Heineken.. dæven den er god Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Tok meg en Corona Extra i går. Jeg ble altså positivt overrasket over smaken, selv om den var noe lunken. Men prisen der i mot. Det blir litt i dyreste laget å feste med Corona når man lever på stipend. Endret 3. oktober 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Corona'n er god den.. men må si Heineken er den desidert beste ølen jeg har smakt hitill.. helt konge Endret 3. oktober 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Syns Seidel er helt greit jeg. Billig og smaker helt OK. Hva er forresten greia med hvite plastkuler i Guinness boksene? 6990267[/snapback] The "floating widget" found in cans of beer is a hollow sphere, 3 cm in diameter. The can is pressurised by adding liquid nitrogen, which vaporises and expands in volume after the can is sealed, forcing gas and beer into the widget's hollow interior through a tiny hole. When the can is opened, the pressure in the can drops, causing the pressurised gas and beer inside the widget to jet out from the hole. This agitation on the surrounding beer releases nitrogen that is dissolved in the beer, creating a creamy head inside the can. This imitates the foamy head created when pouring draught beer. The original widget was patented in the UK by Guinness. Den kula inneholder nitrogen som slippes sakte ut, for å gi ølet skummet på toppen. 6991334[/snapback] Slik jeg forstår den teksten er det ingenting inni den kula når den slippes oppi ølboksen under produksjon. I kula er det et bittelite hull. Øl blir tappet i ølboksen, flytende nitrogen blir tilsatt og boksen blir forseglet. Nitrogenes utvider seg når det går over til gassform og skaper trykk inne i boksen. Dette fører til at øl og gass blir presset inn i widgeten. Når ølboksen så blir åpnet slippes alt trykk ut. Da vil trykket i boksen bli mindre enn inne i widgeten, som fører til at widgetens innhold spruter ut det lille hullet og lager deilig skum på toppen av ølet. Altså er det ikke nitrogen som slippes sakte ut av widgeten, men en blanding av øl og gass som spruter ut når boksen bli åpnet. Skyt meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 *Bang!* Neida. Du har sikkert rett. Jeg vil bare legge til at den egentlig ikke fungerer så veldig bra. Jeg synes i alle fall det blir altfor lite skum når man drikker Guinness av boks. Man må liksom bruke litt tid på det om man har lyst på skum åkke som. Synd men sant. ... men det er jo verdt det. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det ikke slik at man skal vente et par minutter etter at boksen er åpnet før man drikker det da? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jo, det vel kanskje det, men det blir jo aldri nok skum av det uansett (synes jeg). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Guinness er som regel best fra kran. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det meste av øl er vel best fra kran? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Guinness er som regel best fra kran. 6998409[/snapback] Oh yeah! Og guinness skal generellt drikkes fra glass.. Samme om du kjøper det på flaske eller boks.. Det er da skummet virkelig blir godt og krem-aktig Lenke til kommentar
VbD Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det meste av øl er vel best fra kran? 6999157[/snapback] Jeg vil si fatøl er det beste uansett ja Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Tok meg en Corona Extra i går. Jeg ble altså positivt overrasket over smaken, selv om den var noe lunken. Men prisen der i mot. Det blir litt i dyreste laget å feste med Corona når man lever på stipend. 6993515[/snapback] Corona er smådyr.. den pleier koste 25-26 kr, men finner du et annet mexicansk øl som heter Sol, smaker det likt, og koster ca 18-19.. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Er det ikke slik at man skal vente et par minutter etter at boksen er åpnet før man drikker det da? 6998097[/snapback] Det skal åpnes, helles direkte i et glass, og deretter stå et par minutter for å "sette" seg. Man drikker IKKE fra boksen. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Drikker med en gang ja ! Da den er god synes jeg. BTW, aldersgrense på øl i Tsjekkia er? Lenke til kommentar
Kimsan Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Iskald Ottakriger, that's like mmm! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Kjøpte inn noen flasker med Dahls Jubileumspilsner. Liker smaken på den. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Snart er det Juleøl! Skyll ned akevitten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå