Gå til innhold

Den store ØL-tråden

Con

Anbefalte innlegg

Trur nok det er en god stund før jeg reiser til Østerrike eller områder rundt der, igjen. Er jo heller ikke 18, så her i Norge får jeg ikke kjøpt noe

6747002[/snapback]

Ikke noe problem det vel? Alltid noen som kan kjøpe for deg... :p

Husker sist jeg var på noe jobbkurs ved Gardermoen.

Like før jeg fylte 18 år og fikk kjøpt sprit i baren til og med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ølet: Urquell-Flaske-Glass-175b.jpg

Den originale pilsen fra Tsjekkia!

6580224[/snapback]

Ja den er bra..

Har alltid hatt Hansa som en enslags favortitt, når det gjeldet øl man kan kjøpe sånn mer fast, men det er egentlig litt vel nøytralt og smakløst. "Billig"-øl som Odin, Tuborg og Amunds (Lidl-ølet) matcher forsåvidt greit hansa, så det er de der det mye går på

Det ligger vel et element av "man får hva man betaler for.." når det gjelder øl også

:hm:

Lenke til kommentar

Var på tur til skotland i sommer. Utenom de heelt lokale med feks sau på etiketten så syntes jeg Tennense (kan ikke garantere at det er riktig stavet) var det beste ølet. Guinnes var drikkbart, men var ikke det helt store...

Er i grunnen ganske enkel når det gjelder øl, men det er noe med ringnesen jeg ikke liker. Tror det er bitterheten elns.

Lenke til kommentar
Joa, men nå tenkte jeg ikke på til fester og sånn.. Men til å kosedrikke.

I Østerrike var det 16'års grense, så da fikk jeg lov å drekka til maten og om kveldene osv. (var på tur med foreldra mine) :/

6747159[/snapback]

Hva er forskjellen om du kosedrikker her eller der når du er norsk uansett? :confused: Rare regler spør du meg. :p

*Glede seg til Tsjekkia* 4-5 uker unna...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke gamle gutten (90mod), men har vel smakt noe øl. Her er min mening:

Er ikke noe fan av Tuborg. Alt av øl går ned. Personlig syntes jeg ikke øl er kjempegodt, men blir bedre etter at man har drukket et par. :hmm: Lurer på hvorfor :p Mack-øl er kjempegreier. De lager noe som heter håkon spesial. Kjempegreier :)

Endret av Nudle
Lenke til kommentar

Topp 5 lista:

1. Holsten

2. Heineken

3. Budweiser

4. Corona

5. Franziskaner Weisbier

Hvis man skal ha en pils å kose seg med er Franziskaner og Corona på topp, men skal du drikke mer blir Franziskaneren for tung og Coronaen for dyr. Har ikke sett Holsten og Franziskanener i Norge, bare i Tyskland, så her i Norge går det mest i Heineken og Carlsberg.

Lenke til kommentar
Topp 5 lista:

1. Holsten

2. Heineken

3. Budweiser

4. Corona

5. Franziskaner Weisbier

Hvis man skal ha en pils å kose seg med er Franziskaner og Corona på topp, men skal du drikke mer blir Franziskaneren for tung og Coronaen for dyr. Har ikke sett Holsten og Franziskanener i Norge, bare i Tyskland, så her i Norge går det mest i Heineken og Carlsberg.

6752909[/snapback]

NEEEEEI! Budweiser er amerikansk pissøl som ikke er brygget ordentlig engang! Det smaker udigg! Corona er også pent utvanna, og derfor et heller jenteøl syns jeg.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi den har en fin balanse av smak VS pris? Det synes iallefall jeg...

Forøvrig drakk jeg noen flasker Seidel igår, har et stramt budsjett vetu, men den smakte tålelig for et pils som er enda billigere en favoritten Tuborg!

Eneste var at en jeg møtte seinere på kvelden fortalte meg at det var mye mer av et eller annet stoff i Seidel som forårsaker bakrus, husker ikke hva det var, for jeg var relativt god i farta da. hehe-

Lenke til kommentar
Kanskje fordi den har en fin balanse av smak VS pris? Det synes iallefall jeg...

Forøvrig drakk jeg noen flasker Seidel igår, har et stramt budsjett vetu, men den smakte tålelig for et pils som er enda billigere en favoritten Tuborg!

Eneste var at en jeg møtte seinere på kvelden fortalte meg at det var mye mer av et eller annet stoff i Seidel som forårsaker bakrus, husker ikke hva det var, for jeg var relativt god i farta da. hehe-

6754643[/snapback]

Hardt vann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...