andesam Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hey øl-folka.. Øl på butikken og på pub smaker forskjellig, hvorfor? Edit: Selv om de er samme merke 6690829[/snapback] øl på puber kommer direkte fra tappekrana på bryggeriet, levert i fat. mens butikkøl blir tappa i flasker, sendt til butikken, står kanskje litt i varme og litt i kulde før de blir solgt og drukket. smaken forandres en del på det. noen som vet om man kan gå på bryggerier ok kjøpe et fat med øl, til større fester er det greit å ha. Lenke til kommentar
kimman Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hey øl-folka.. Øl på butikken og på pub smaker forskjellig, hvorfor? Edit: Selv om de er samme merke 6690829[/snapback] øl på puber kommer direkte fra tappekrana på bryggeriet, levert i fat. mens butikkøl blir tappa i flasker, sendt til butikken, står kanskje litt i varme og litt i kulde før de blir solgt og drukket. smaken forandres en del på det. noen som vet om man kan gå på bryggerier ok kjøpe et fat med øl, til større fester er det greit å ha. 6692145[/snapback] Jaha, burde ha skjønt det selv. Ok, takk. For noen har nevnt at puber pleier å blande litt med vann, men det tror jeg ikke noe på. Ja, hadde vært fett å kunne kjøpe et fat til å ta med på hyttetur Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Jeg har reist endel rundt og smakt endel øl. Men det er 2 typer øl som virkelig har utmerket seg: Fra lithauen. Vunnet flere priser verden over. Tiger Beer. Ekte asiatisk lager. Drakk endel av det når jeg var i malaysia , singapore og korea. Gleder meg til jeg skal reise ditt igjen siden da skal det kjøpes et par kasser. Ellers er det et par boblere: Castle - Sør afrika Heineken - Holland San Miguel - Fra filippinene! (ikke spania) Ellers drikker jeg mye heineken (siden det er så billig,betaler kun 80kr kassa) , går endel i turborg når jeg er hjemme. Corona har jeg ikke helt sansen for , synes det smaker litt for lyst og kjedelig. San miguel (det som er laget på philippinene) er absolutt å anbefale. Grolsch synes jeg er for bitter og drikker kun den hvis jeg virkelig må. Store innkjøp gir lave priser Skader ikke at det er 30sekunders gåtur ned til "butikken heller": Endret 17. august 2006 av CFD Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) noen som vet om man kan gå på bryggerier ok kjøpe et fat med øl, til større fester er det greit å ha. Mener det går ann, men tror det er noen krav til det. Ring det lokale bryggeriet ditt Endret 17. august 2006 av Xtra Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har et par seksere med Heineken stående i kjøleskapet nå, skal i bursdag ikveld! Gleder meg. Lenke til kommentar
noseh Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jada, da er ølfestivalen i gang i Tromsø! Får vel legge turen innom en dag og smake på diverse import Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 har 6 bokser Tuborg, 3 tuborg flasker stående, klar for fest i kveld! Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 har 6 bokser Tuborg, 3 tuborg flasker stående, klar for fest i kveld! 6692953[/snapback] Skal ut imorgen, men mitt er konfiskert Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hehe, det gjør ingeting om det er konfiskert. Bare ring til en kamerat som er 18 eller noe, og vips, mer drikke til deg! Må legge til at Killkenny er et nydelig mørkt øl som passer bra når du spiller billjard elns Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hehe, det gjør ingeting om det er konfiskert. Bare ring til en kamerat som er 18 eller noe, og vips, mer drikke til deg! Må legge til at Killkenny er et nydelig mørkt øl som passer bra når du spiller billjard elns 6693136[/snapback] Har ikke problemer med å skaffe =/ Hvem har det i Oslo nå da? Problemet er jo pengene... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hvorfor deT? ikke gammel nok ? 6690062[/snapback] Trist, men sant =/ 6690609[/snapback] Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?" Lenke til kommentar
ersa Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ....Må legge til at Killkenny er et nydelig mørkt øl som passer bra når du spiller billjard elns 6693136[/snapback] Alternativ til Killkenny: Murpy's Red. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hvorfor deT? ikke gammel nok ? 6690062[/snapback] Trist, men sant =/ 6690609[/snapback] Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?" 6693895[/snapback] Godt sagt.. Har hatt en mamma som har kjøpt sprit til meg helt siden jeg var 14. Sprit/øl whatever. Har holdt meg unna hjemmebrent når jeg har vært ute. Kun smakt det en gang og det var fra en kar som også serverte 200personer i et bryllup. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hvorfor deT? ikke gammel nok ? 6690062[/snapback] Trist, men sant =/ 6690609[/snapback] Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?" 6693895[/snapback] Eller at vedkommende ikke drikker? Er ikke en menneskerett å drikke som 15-åring. Tror ikke det er smart av foreldre å sende med øl til ungene sine når de drar på fest. Man får fort et for naturlig forhold til å dra på fylla, det mener jeg ikke er bra. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Steike nu ble æ tørst Må bare støtte meg til at Guinness er en favoritt... Ellers går det nok i Mack Haakon når budsjettet tillater det og Mack Isbjørn når det er dårlig med gryn (Øl må man ha) Må jo støtte om lokale bryggeri Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hvorfor deT? ikke gammel nok ? 6690062[/snapback] Trist, men sant =/ 6690609[/snapback] Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?" 6693895[/snapback] Eller at vedkommende ikke drikker? Er ikke en menneskerett å drikke som 15-åring. Tror ikke det er smart av foreldre å sende med øl til ungene sine når de drar på fest. Man får fort et for naturlig forhold til å dra på fylla, det mener jeg ikke er bra. 6695474[/snapback] Er det ikke riktig at jeg har lov til å bære øl om jeg er 16? Han nekter å gi de tilbake, og jeg som skal ut imorgen Blir dyrt om jeg skal handle 8 nye bokser Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvor lenge kan øl stå utenfor kjøleskapet, og utenfor solstek. For eksempel på ett soverom eller noe slikt? Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Evig? Vel det smaker ikke godt om det ikke er kaldt! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Ikke Evig ,men øl kan stå en god stund før det blir tamt hvis det ikke er åpnet. Det er snakk om år så det er ikke så viktig. Det viktigste er vell å kose seg med en pils når man slapper av Endret 17. august 2006 av CFD Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jo, setter den jo i kjøleskapet før det skal drikkes. Men jeg er 16, og foreldra vet ikke helt at jeg drikker. Har noen flasker her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå