Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til kos må jeg si at Mack Haakon spesialøl smaker veldig godt. Ellers nyter jeg gjerne en Mack pilsner eller <tall> :)

Til grill-/"sommer"-mat velger jeg gjerne enten pilsnern eller Miller Genuine Draft (smaker utrolig godt på en fin sommerdag).

 

Tuborg, Hansa, Ringnes og den slags har jeg lite til overs for (ja, jeg er fra Tromsø ^^), skal dog nevnes at jeg ikke akkurat har smakt hele sortimanget til de to sistnevnte bryggerier (Tuborg er og blir piss nevertheless).

Lenke til kommentar

Hvis du lever på "student økonomi" vil jeg si Odin ikke er det dårligste valget du kan da. Synes det har ok smak og en ok pris.

 

Selv drikker jeg for det meste Mack. Kan ha noe med at jeg er nordlenning, og er vokst opp på at det er Mack som er tingen. Coronas med en båt lime er godt å leske seg på i varmen, gjerne i samspill med grillmat.

 

Asiatisk øl er meget godt. Plassen der jeg gikk skole i fjor var det en kinesisk restaurant som hadde godt utvalg i asiatisk øl. Det eneste merket jeg kommer på i farten er Tsingtao (eller hvordan det nå skrives). For de som er gla i godt øl vil jeg anbefale å ta en tur på polet og bestille litt assortert asiatisk øl.

Lenke til kommentar
hvordan er den dansk tappede carlsberg?

6655391[/snapback]

Som den dansk tappede Tuborg.. :p

Ikke mye forskjell.

 

Har du smakt importøl fra Danmark eller Tyskland så ligger ikke smaken så veldig langt unna dansk tappede carlsberg.

 

Det er ikke stor forskjell på de lyse ølene som man får overalt.

Lenke til kommentar

Når jeg var i Amsterdam i fjor så dumpet jeg og vennene mine innom en syk ølbutikk. Der hadde de mye rart og vi kjøpte med oss det rareste vi fant.

 

Resize%20of%20Rar%20%f8l%20i%20Amster.JPG

 

Fra venstre har vi: Fransk nøtteøl, belgisk skjokoladeøl, øl med 11,6% alkohol og til sist ferskenøl.

 

Alle typene smakte helt forferdelig for våre utrente ganer. Og overraskende så kom ferskenølen best ut, den smakte som en merkelig blanding av cider og øl.

Lenke til kommentar

Jeg er bare 90-årgang, men kan med min labre drikkeerfaring si at jeg syntes tuborg er vondt.. vet mange liker det, men jeg syntes det smaker vann med ettersmak. Mackøl er derimot ganske godt, selv om jeg ikke er noe øl-menneske. Spesielt "Isbjørn" og "Håkon"

Lenke til kommentar
carlsbergen var noe gamlingene hadde med seg fra tyskland

6657160[/snapback]

Joda, men det er da bedre enn ingenting ;)

6657176[/snapback]

 

ja sant nokk, og bedre enn den norske,

fikk 12 carlsberg og 12 ceres royal classic,

det fikk holde med det i starten men får kanske mere senere

Lenke til kommentar
Noen som har smakt den røde akairyu greia fra Ringnes?

Bare lurer på om den er .. bedre for oss ikke-like-vanlig-carlsberg :p

6657638[/snapback]

 

Jeg syntes ikke det smakte noe særlig. Ikke vondt altså, det smakte bare lite. Det gjelder egentlig alle de nye ølene til Ringnes.

 

Drikker en Young's Special London Ale nå, den er ganske god! Anbefales :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...