Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tuborg hittil. Har smakt borg, rignes, og litt diverse, tuborg har fortsatt den beste smaken!

6632159[/snapback]

Tuborg er ikke noe særlig. Du liker det sikkert fordi det har en ganske kjedelig og "enkel" smak. Dra deg på polet eller en velassortert dagligvarebutikk og kjøp noe skikkelig øl som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Tuborg hittil. Har smakt borg, rignes, og litt diverse, tuborg har fortsatt den beste smaken!

6632159[/snapback]

Tuborg er ikke noe særlig. Du liker det sikkert fordi det har en ganske kjedelig og "enkel" smak. Dra deg på polet eller en velassortert dagligvarebutikk og kjøp noe skikkelig øl som er nevnt i denne tråden.

6633831[/snapback]

Neh, har vel ikke så mye å gjøre inni en daglivarebutikk eller på polet før jeg er lovlig tror jeg. Men Tuborg funker fint til meg :)

Lenke til kommentar

Min favoritter når det kjem til Pilsner er Kaiser Fasstyp, Stiegl swick(ufiltrert) (Østerrisk) og Zlaty Bazant (Slovakisk).

 

Må nevne at lista endrer seg fortløpende då det finnes overflod av god øl i Østerrike og landa rundt (Man må ikkje gløyme Bayern-distriktet/Tyskland).

 

Liker også hveteøl godt som feks. Fransikaner Hefe.

 

Generelt så er ufiltrert øl rikere på smak enn vanlig øl. Men holbarheten er deretter. Den beste ølen får du på gjestehus ol. som brygger sjølv.

Lenke til kommentar
Drakk mye guiness i Dublin. Tilvenningssak. Var ikke helt godt i starten, men det ordna seg

6635252[/snapback]

 

Guinness er årnings for alle penga! :D

6635259[/snapback]

Sitte på Irlands minste pub og drikke :love:

 

Men noe som IKKE anbefales. Bulmers. Det var ikke øl engang fant jeg ut. Var min tur til å spandere runda også kjøper jeg det skvipet. Uff, cider av noe slag. smakte sursøt saus :cry:

Lenke til kommentar

Tror jeg har mangesifrede litere med Carslberg i magen - my favorite beer.

 

Hvis ikke er jo Sol, Corona osv. digg som pils hvis man ikke skal på fylla, ellers blir det dyrt.

 

Prøvde den nye sommerølen i Kragerø i sommer; smrprty. Den var helt OK, og jeg kjøpte den mest fordi det sto så mye lættis på etiketten.

 

Så, Carslberg er best, Tuborg er heller ikke ille, men fy fasan så ekkelt Heineken er.

 

Bilde av 'smrprty'

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Tror jeg har mangesifrede litere med Carslberg i magen - my favorite beer.

 

Hvis ikke er jo Sol, Corona osv. digg som pils hvis man ikke skal på fylla, ellers blir det dyrt.

 

Prøvde den nye sommerølen i Kragerø i sommer; smrprty. Den var helt OK, og jeg kjøpte den mest fordi det sto så mye lættis på etiketten.

 

Så, Carslberg er best, Tuborg er heller ikke ille, men fy fasan så ekkelt Heineken er.

 

Bilde av 'smrprty'

6635301[/snapback]

Lavkarbøldrikker? (no offence) :p

Fatter egentlig ikke folk som sitter å drikker den lyseste ølen de finner og tror de er skikkelige øldrikkere.

 

Slik som den smrprty, Corona, Budweiser o.l.

Dette er generelt sett lys øl med lite karbohydrater, eller som jeg liker å kalle det: Dameøl / slankerøl, det finnest selvfølgelig andre typer øl også som er enda verre.

Disse står det gjærne "low carb" eller noe slikt på, modeller og folk med anoreksi drikker slikt, det er øl som er sunnere enn andre typer øl, de fleste som drikker det er ikke klar over det men de drikker det fordi de synst det er godt.

De fleste jeg kjenner som drikker slik øl er folk som ikke egentlig liker øl visst det ikke er de rektige typene. All sommerøl er egentlig ganske lys og inneholder få karbohydrater (Hansa Sommerøl, Ringnes Sommerøl) smak for eksempel noen av disse og sammenlign det med Juleøl (gjærne Julebokk, dette er ikke vanlig pils men en mørkere type øl som er sterkere, Ringnes Julebokk som jeg har her er på 9.9 %). Jeg lover at du merker stor forskjell, personlig synst jeg Bokkølen er mye bedre enn Pilsner, men Bokkøl er mye mye dyrere også og en finere ølsort, tror det er klasse F eller noe slikt (Vanlig 4.7 % øl er klasse D).

 

Endelig noen som tar opp noe som jeg faktisk gidder å skrive om :wee:

 

Til slutt vil jeg ha med et bilde av min ølsamling :)

Lenke til kommentar
Tror jeg har mangesifrede litere med Carslberg i magen - my favorite beer.

 

Hvis ikke er jo Sol, Corona osv. digg som pils hvis man ikke skal på fylla, ellers blir det dyrt.

 

Prøvde den nye sommerølen i Kragerø i sommer; smrprty. Den var helt OK, og jeg kjøpte den mest fordi det sto så mye lættis på etiketten.

 

Så, Carslberg er best, Tuborg er heller ikke ille, men fy fasan så ekkelt Heineken er.

 

Bilde av 'smrprty'

6635301[/snapback]

 

Heineken er kvalitet imo.. digger det ølet! Tuborg synes jeg ikke noe om.. smaker kattepiss,

Lenke til kommentar
Tuborg synes jeg ikke noe om.. smaker kattepiss,

 

sier vel mer om deg enn tuborg ølet..

 

(måtte bare :p)

 

er trøtt nå.. skal på ølshopping på polet i morra. reiser på hyttetur i morra, frem til søndag, med kameratgjengen. blir fiske / ølsmakingstur :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tuborg smaker heeelt forferdelig. Ettersmaken er mer besk enn snurredassen på hytta. Jeg drikker stort sett Carlsberg, med innslag av Corona og San Miguel. Tiden min i militæret har vært preget av lite penger og da har det blitt mange lørdager med "tolv Tau".

Lenke til kommentar
Corona er GODT. En iskald Corona med lime på en varm sommerdag er noe av det beste som finnes.

 

Ellers så funker Bud, Beck's og ikke misnt Stella bra. Noen som vet om, og evnt. hvor, de selger Stella i Norge?

6635533[/snapback]

Stella er god ja, men tror desverre at den ikke finnes i Norge.

 

Er forresten litt rart, de øltypene som er litt dyrere i Norge feks. Heniken er ganske billige i resten av Europa og Tuborg er av de dyrere typene hvis man i det hele tatt klarer å finne det.

Mytos som noen andre nevnte her har jeg ikke særlig sansen for, men det skal dog sies at det er over ett år siden jeg har smakt på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...