Gå til innhold

Problem med ytelse i win2kpro

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge kjørt win98se på min PIII-700mhz,og syntes at det h ar funka greit. Jeg byttet til win2kpro og fikk mye bedre ytelse... forrige uke kjøpte jeg ny PC:

ASUS A7V333 hovedkort..

Athlon XP2000+ cpu

cruical 512pc2100 DDR

ASUS gf4 ti4400

2x27.5gb IBM deskstar 7200rpm..

Jeg startet med win98se.. og kult jeg fikk 10439 3dmarks.. og tenkte kanskje det kunne bli enda bedre i win2k.. installerte det og kjørte 3dmark2001se igjen, men fikk bare 9450. og jeg så at pcen sleit. spesielt på "dragothic" og "vertex shader"

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse det her?? jeg har veldig lyst til å kjøre win2k.. :smile:

(Jeg har installert de nyeste detonatorXP-driverne og VIA 4in1 driverne som fulgte med hovedkort)

[ Denne Melding var redigert av: aedi på 2002-10-19 20:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere venter dere bedre 3d-ytelse i W2K, har dere nok ikke undersøkt nok på forhånd. Dette er ikke dette OS`et sin sterkeste side til tross for at det er supert på mye annet. Noe forbedring kan dere kanskje forvente ved å installere SP3, og husk videre at det lønner seg å legge inn busmasterdriverene som følger med det nye hovedkortet.

OBS! Husk at ved skifte av hovedkort lønner det seg å foreta ny ren installasjon av OS`et, enten vi snakker om 2K eller 98. Ellers risikerer man at man ikke får optimal ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg installerte win2k på nytt og la inn noen litt eldre via drivere(de som fulgte med mitt ti4400) og de nyeste detonatorXP driverne.. da fikk jeg presset den opp i 10400 3dmarks igjen,men den sliter fortsatt.. jeg har nå installert win98se og kommer til å bruke den en stund fremover.. er etter mine erfaringer mye bedre til spill osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...