Gå til innhold

Hjelp til å identifisere plagsomt insekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

apropos insekter. Hva i all verden driver de med når de gnir seg på "hendene"??

Ser ut som de godter seg over noe. Har fulgt litt med på insekter når de lander rett foran meg. Så stopper de opp og gnir seg bare :p Hva gjør de?

Lenke til kommentar

Vasker seg, kanskje? Ikke godt å si.

Kanskje det er noen entomologikere her.

Er bildet i første post en art dere er vant med? Så den første gang i fjor. Bråker ganske mye når den flyr i motsetning til den kleggtypen jeg er vant til, men den er til gjengjeld mer flinkere til å fly.

Fikk ikke opp bildet jeg la ut, her er det:

post-27183-1154215124_thumb.jpg

Endret av morcan
Lenke til kommentar
Er bildet i første post en art dere er vant med?

6581655[/snapback]

Er van med både denne typen og den du posta eit bilete av lenger nede der eg kjem ifrå (Setesdal). Eg vil nok tru at det er mest blinding her, men det går opp og ned.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Er bildet i første post en art dere er vant med? Så den første gang i fjor. Bråker ganske mye når den flyr i motsetning til den kleggtypen jeg er vant til, men den er til gjengjeld mer flinkere til å fly.

6581655[/snapback]

Förste og siste gangen jeg saa dette insektet var for noen dager siden. Om kvelden flöy den inn paa rommet mitt fordi det var lyst og varmt. Den braakte utrolig og var litt mindre enn ei humle.

Min störste fobi er insekter, spesielt insekter som kan stikke, samt insekter som jeg ikke kjenner til. Jeg fikk for aa si det mildt angst og sprang ut av rommet. Da jeg kom tilbake satt den paa en vegg. Jeg tok en fluesmekker, bevegde meg mot den, men klarte ikke aa slaa den. Etter kanskje 40 minutter klarte jeg endelig aa drepe den.

Lenke til kommentar

De der drepte jeg kanskje 50 av mens jeg var på ferie. Makan til irriterende insekt. En av de spilte jeg baseball med - han kom flyvende, og jeg sto klar med fluesmekkern og skøyt han i retur. :!:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på uidentifiserbare insekter, er det noen som vet hva slags type veps man kan se på denne siden her: http://www.numedal.net/admin/print.aspx?Ar...330&MenuID=8954

Jeg søkte på google etter kjempeveps etter å ha sett en slik utenfor huset her for litt tid siden, og fant den siden, men de vet tydeligvis heller ikke hva den egentlig heter og kaller den bare kjempeveps. Kan hilse og si at de er svære også, vingene på den jeg så var omtrent som middels store øyenstikkervinger! Det sier litt om hvor stor selve vepsen er når dere kikker på bildene... Den virket også til å kunne glidefly litt innimellom slik øyenstikkere kan, men den bevegde vingene mye mer. Var et skikkelig spetakkel til summing den lagde med vingene, jeg ble nesten litt redd. Har bare sett slike veps to ganger før.

Edit: Fant det ut selv faktisk :) Er visst en kjempetreveps ifølge http://natmus.uio.no/zoomus/minste_husdyr/...mpetreveps.html og er helt ufarlig. Puh!

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar
blindinger eter basj.

Hva i helskotten er dette for noe da?

Beklager dårlig kamera (K700i) :!:

6582268[/snapback]

Det er en nattsvermer.

6589516[/snapback]

Er du helt sikker på det?

Den va veldi stor, på størrelse med en 3.5" harddisk.

Annet bedre bilde

post-29377-1154386209_thumb.jpg

Lenke til kommentar

6593117[/snapback]

Såpass! Den største eg har sett var på storleik med ein snusboks, og eg tykte no den var stor - men det vert ikkje rare greiene i forhold til den kompisen din!

Har du lagt ut kraftfor med veksthormonar til han? :D

Lenke til kommentar

6593117[/snapback]

Såpass! Den største eg har sett var på storleik med ein snusboks, og eg tykte no den var stor - men det vert ikkje rare greiene i forhold til den kompisen din!

Har du lagt ut kraftfor med veksthormonar til han? :D

6614641[/snapback]

Nei har nok ikke det, var hos bestemora mi i Hong Kong da jeg fikk øye på det.

Bredden er nok som en 2.5" floppy-disk og lengden som en harddisk.

post-29377-1154879776_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...