ChrML Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 la meg legge meg ved siden av deg og gjøre deg kald 6580808[/snapback] Eller oppå, funker det og! Anyway, bytt ut dyna med et laken (som mange andre har skrivi), sett noen bordvifter mot senga di på full RPM og luft hele dagen/natta. Funker for meg . Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Vinduet var seff lukket når AC sto på, men som en annen pastet her, den er udugelig:p for n'te gang, bruker hverken dyne eller no, skrev det for å evnt lage no kjøling i den dyna. Har også 2 bordvifter på, som beskrevet og vindu er oppe 24/7. Men som jeg også har skrevet, sola står på fra 16-22 vifter funker til en viss grad, men som jeg skriver er meningen med hele posten å få til en type "vannkjølt" seng. Tenker f.eks en overmadrass, skjære hull på langs og legge inn tynne vannrør, hvor det kalde vannet lett trenger "igjennom", altså at den er kald utenpå.. om det ligger tett i tett, stabilt bortover, koblet til vannkranen, så har man jo også muligheten til å regulere varmen.. AC i senga:p det hadde vært no det =) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Skaff deg en hvit gardin å ha foran vinduet. Det hjelper nok masse da mye av energien blir reflektert ut igjen istedenfor å absorbere seg i diverse overflater inne på rommet ditt. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Har persienner + gardiner, ikke hvite tho.. Men hele husveggen er veggen til rommet mitt, og det suger bra med varme der også. Noen som har forslag til vannslanger som kan brukes? må \ burde være en helt brukbar diameter på de, men plastikken rundt kan ikke være for tykk! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 For å være ærlig har jeg ikke troen på vannkjølinga du foreslår. Hva med gjennomtrekk? Åpne opp flere vinduer på vidt gap rundt i huset og la de fleste innendørse dører stå oppe (bind de fast hvis de smeller igjen...). Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Folkens. Trådstarter har klart og tydelig skrevet at han har luftet goooodt og lenge, med alt av hjelpemidler. Lufter 24/7 med hjelp av et par-3 vifter. Bor man et sted som har en høy temperatur, så hjelper det da f... ikke å lufte aldri så mye. Jeg har trua på vannkjøling. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tenker på en slik type Slange som ligger med 3-5 CM mellomrom, på f.eks en overmadrass, som er koblet på vannkrana som spyler ut kaldt vann. om kulden trenger igjennom plasten der, så vil det fungere ypperlig!? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det er på grunn av dette man skal sikre seg rom i kjelleren.... Men on-topic: Har du prøvd å lufte dyna før du legger deg? 6579181[/snapback] Hmm... Hjelper ikke med en kjeller dersom du har 3 PCer og ikke noe luft sirkulasjoin, blir som en termos, er kjempevarmt her. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har ikke no forslag til utvikling av vannkjøling til seng, men kom til å tenke på at slike ting man legger i frontruta på bilene i syden burde gjøre susen. Disse absorberer nærmeste ingen varme, og dermed burde det bli noe kjøligere. Aberet er at dette fort stopper luftgjennomstrømningen. In idé iallefall.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Du får ta patent på dette. Kjølekabler. Genialt! Er nærmere 45 grader på rommet mitt på dagtid, målt med digital temperaturmåler på kabinettet mitt. Så jeg sliter også fælt med å sove om natta, og dine kjølekabler hadde vært flott å hatt nå. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Dekk veggen på utsiden av rommet ditt med reflekterene materiale, sånn som er i varmetepper og lignende. De reflekterer nesten all varme vekk. Det vil kanskje ikke være en fryd for øye, men tror det skal være effektivt. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 ersa: har faktisk tenk på det, men fattern digget ikke den ideen så trenger andre løsninger ^^ Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har du prøvd å legge dyna i fryseboksen i noen minutter? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har du prøvd å legge dyna i fryseboksen i noen minutter? 6584739[/snapback] Blir vel litt som å pisse i buksa for og holde varmen om vintern det. Hjelper i noen minutter for så å bli mye værre en det var til å begynne med Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 hehe, stemmer nok det Shadowmaster Det blir en kjapp korttidsløsning.. Må kline til med no vannkjøling, ta en tur til biltema \ clas og titte litt tenker jeg! Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 lag mange isbiter, leg dem i pose, la posene ligge i senga er jo en billig "løsning" Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 er jo èn løsning, men tror det hadde blitt mildt sagt ubehagelig å kommet borti isposer når man ligger og svetter ihjel. Få tak i no plastposegreier, som er nokså flat men dekker et stort areal. Tankene vandrer mot "blodposer", bare i king size. 2 slanger er koblet til, en på hver side av greia. Hvorav ene funker som "Kaldtvann-inn" og den andre er "Varmtvann-ut". Koble greine til no pumper eller et eller anna, som traver gjennom fryser'n din og du er på go! Eventuelt bruke en aircondition unit fra en bil som er mountet rett utenfor vinduet, som hadde blitt det letteste, men jeg er litt skeptisk til strømtilkoblingen. Ikke vet jeg hvor store de greiene er heller. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har faktsiks samme problemet.. bruker bordvifte. men hjelper ikke så veldig egentlig.. Får no stått opp tidlig da ^^ hehe Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 tar selvfølgelig ut isposene når man sover da smarten... Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Trodde du kom med en ekstremløsning her nå, men er godt vi er på samme bølgelengde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå