Gå til innhold

Innholdet kommer ikke opp der det skal være

Anbefalte innlegg

Hadde ikke trykket på linkene..... Så problemet nå. Tipper at det er et rent matematisk problem..... Bredden på meny og innhold divene dine + margin overstiger bredden på siden divet, tipper jeg uten å ha sett veldig nøye på det.... Ser nå at du har 150 px margin-left på innhold divet. Hvorfor det? Det er nok det som gjør til at innhold blir presset ned og under meny-divet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke trykket på linkene..... Så problemet nå. Tipper at det er et rent matematisk problem..... Bredden på meny og innhold divene dine + margin overstiger bredden på siden divet, tipper jeg uten å ha sett veldig nøye på det.... Ser nå at du har 150 px margin-left på innhold divet. Hvorfor det? Det er nok det som gjør til at innhold blir presset ned og under meny-divet.

6592144[/snapback]

Nei, for jeg satte nettopp på margin-left og det var det som gjorde at innholdet ble rett. Det var langt nede og over menyen før, men nå er innholdet rett på siden, men ikke riktig i forhold til høyden.

Lenke til kommentar

Oki. Hvor bred er siden din? 799px ikke sant? Menyen er 169px bred, Innhold er 588px bred med en margin til forrige element på 150px left. Det blir totalt 907px eller noe sånt, og det blir for bred i forhold til diven som heter "side". Ta bort margin-left 150px, så legger teksten i "siden" divet seg der den skal.

Hvis ikke, forsøk å redusere bredden på "innhold" noe, og se om det hjelper. Dersom det gjør det, så er det en regnefeil det er snakk om.....

Lenke til kommentar
Oki. Hvor bred er siden din? 799px ikke sant? Menyen er 169px bred, Innhold er 588px bred med en margin til forrige element på 150px left. Det blir totalt 907px eller noe sånt, og det blir for bred i forhold til diven som heter "side". Ta bort margin-left 150px, så legger teksten i "siden" divet seg der den skal.

Hvis ikke, forsøk å redusere bredden på "innhold" noe, og se om det hjelper. Dersom det gjør det, så er det en regnefeil det er snakk om.....

6592322[/snapback]

Tar jeg bort margin-left så legger innholdet seg i menyen. Jeg prøvdre å redusere brennen på innhold, men det fungerte heller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Prøv float: right; på innhold da.

6592510[/snapback]

Det ble desverre heller ikke riktig.. :blush:

6592575[/snapback]

Oki, tror jeg har funnet feilen....

Du har avsluttet meny-diven før "avstemning". Flytt /div til like før "innhold".

Da tipper jeg at du må ta bort margin-left fra innhold.....

Lenke til kommentar

6592510[/snapback]

6592575[/snapback]

Du har avsluttet meny-diven før "avstemning". Flytt /div til like før "innhold".

6592722[/snapback]

Er det mulig å vise hvordan du tenkte nå? :blush: Er litt trøtt (har nesten ikke såvet på 4 døgn) så det er mulig jeg ser litt feil :blush:

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar

6592510[/snapback]

6592575[/snapback]

6592722[/snapback]

Er det mulig å vise hvordan du tenkte nå? :blush: Er litt trøtt (har nesten ikke såvet på 4 døgn) så det er mulig jeg ser litt feil :blush:

6592846[/snapback]

En del av siden din ser slik ut:

<div id="meny">

<ul class="hovedmeny">

<li><a href="index.php">Hovedsiden</a></li>

<!--<li><a href="/forum/">Diskusjonsforum</a></li>-->

<li><a href="/Test_side/kontakt.php">Kontakt</a></li>

<li><a href="/Test_side/chat.php">Chat</a></li>

<li><a href="/Test_side/chat.php">En side</a></li>

</ul>

<div class="innlogging">

<span class="tittel">Logg inn</span>

<form action="bruker.php" method="post">

<input type="text" name="brukernavn" style="width: 137px" value="Brukernavn" onFocus="if (this.value=='Brukernavn') this.value='';" onBlur="if (this.value=='') this.value='Brukernavn';" /><br />

<input type="password" name="passord" style="width: 137px" value="Passord" onFocus="if (this.value=='Passord') this.value='';" onBlur="if (this.value=='') this.value='Passord';" /><br />

<input type="checkbox" value="1" name="husk" /> Husk meg<br />

<input type="submit" name="logginn" value="Logg inn" />

</form>

<ul>

<li><a href="bruker.php?a=glemtpassord">Glemt passordet?</a></li>

<li><a href="bruker.php?a=registrer">Registrer deg</a></li>

<li><a href="cookietester.php">Test cookies</a></li>

</ul>

</div>

<div class="avstemning">

<span class="tittel"></span>

<form action="avstemning.php" method="post">

<input type="submit" name="stem" value="Stem" />  <a href="avstemning.php">Se resultater</a>

</form>

</div>

<div class="brukere">

<span class="tittel">Statistikk</span>

Vi har <strong>1</strong> brukere<br />

Siste bruker: <a href="bruker.php?bruker=1">Iris Administrator</a><br />

<strong>0</strong> brukere og <strong>2</strong> gjester online nå<br />

</div>

<small style="margin-left: 15px">Annonse:</small>

</div>

<div id="innhold">

<h1>Ikke innlogget</h1>

Du må være innlogget for å kunne se denne siden. Om du ikke er registrert kan du gjøre det på <a href=\"bruker.php?a=registrer\">denne siden</a>. Har du <a href="bruker.php?glemtpassord">glemt passordet ditt</a>?<br /><br />

<h2>Logg inn</h2>

<form action="bruker.php" method="post">

<strong>Brukernavn:</strong><br />

<input type="text" name="brukernavn" style="width: 200px" /><br /><br />

<strong>Passord:</strong><br />

<input type="password" name="passord" style="width: 200px" /><br /><br />

<input type="checkbox" value="1" name="husk" /> Husk meg<br /><br />

<input type="submit" name="logginn" value="Logg inn" />

</form>

Fjren det som er merket med rødt, og legg inn det som er grønt på siden din. Mulig at dette resulterer i noen endringer i det som er blått, men det kan du i så fall ta igjen da....

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg kanskje var litt rask.... Du skal ikke fjerne den røde, bare legge til den grønne. Du hadde ikke avslutten meny-diven såvidt jeg kan se....

6592952[/snapback]

Fungerte ikke det heller gitt :hmm: Ingen forandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...