tiboine Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Dagen. Føler for at tiden er inne for å oppgradere burken min. Sitter nå på en xp2600 og R9800pro. Så tydeligvis så vil jeg merke forskjell på nesten uansett kjøp. Driver på med spill photoshop og 3d. PSU: Vil jeg trenge ny PSU til am2 og intel sine nye hovedkort? Minne: Vil ha 2 GB minne. blir vel ddr2. hvilken hastighet burde jeg ta? har ikke tenkt å klokke, kanskje prøve meg litt fram. skjermkort: tenker meg i prisklassen rundt 2500. ingen planer om sli/cf Hovedkort: hva er et must å ha på det nå for tiden? Er det noe vitalt jeg burde tenke på når jeg skal velge system? Kommer det noe snadder snart som jeg burde vente på? ca totalt budsjett på cpu, hk, ram, gpu og evt psu er 8-10k Har ikke fulgt noe sælig med på pc-fronten det siste året, så jeg er takknemlig for alle svar Edit: shit, havna visst på feil forum. mod, hjelpe med å flytte denne? Endret 29. juli 2006 av MallRaT Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 CPU: Intel Core Duo 2 E6600 (meget bra CPU for pengene) RAM: DDR2-PC5400 (hastigheten skal vre nok til å ikke bli flaskehals for CPU) GPU: 7900GT (godt brukende skjermkort. kan gå opp til 7950GX2 om du vil ha kraftigere, men koster litt mer) Hovedkort: Asus P5W Deluxe (meget bra hovedkort som er fint om du skulle prøve litt på overklokking i tillegg) Med dette så skal du få en finfin PC som du kan bruke til det meste innen dine interessefelt. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Virker bra. 9k for det du nevnte. 2gb corsair twinx. kikka litt på x1900GT. som koster 300kr mer enn 7900GT. (begge 256) eller x1900xt 512 kontra 7900gt 512. x1900xt par lapper billigere enn 7900gt. Eller er vel ingen nevneverdig forskjell? Og, trenger jeg ny PSU til dette hovedkortet? Eller holder det med min 300w fortron source? tenker både på effekt og tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå