Gå til innhold

"Raid" blåskjerm/ *fikset*

Anbefalte innlegg

EDIT: Virker nå :blush: var vist bare å bytte litt i bios

Har et rart problem :hmm: har 2x 320gb sata disker som eg har sett opp i raid 1, under bios.

første Problemet var vel "sata raid driveren" som manglet, og fikk bare blåskerm

når den skulle sjekke disker under windows install.

Hentet driveren som hører til en floppy (og eg har ikke diskett selvsagt)

men med "nlite" så la eg inn driveren i xp cden.så når var den klar tenkte eg...

Så installerer windows på nytt og den finner driveren, formaterer diskene, og legger inn windows normalt etter reboot av første installasjon.

alt ser lyst ut,den fullfører hele installasjon av xp, men med reboot så kommer det opp "Missing boot" :hrm:

installasjon har skjedd med bare dei 2 diskene (2xsata)

plugger inn den gamle ata133 ide disken , så plutselig har eg fått en ny boot config på disken som ikke har vært i under installasjon.... er det normalt å måtte boote fra andre disker en dei som står som "RAID"?

mange ganger får eg bare blåskjerm opp i windows installer, vis eg bare har "raid-diskene" på

og da må eg koble til ide disken for at det ikke skal kome opp blåskjerm under siste steg før formatering

prøvde å kopiere boot.ini fra D til C men står bare missing om eg kobler fra ide disken... er det ikke noe mulighet å kopiere disse over?

boot.ini:

default= sata

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.2="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS.1="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...