erot71 Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Ja, hvordan er støyen på vifta til denne CPUen ? Kan jeg evt. bytte til annen vifte når den er boxed ? Hvilket HK bør jeg kjøpe til ? "Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood"" Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Skal jeg beskrive boxed kjølingen på min P4 2.0 NW, må det bli med ett ord:Jævlig (med mindre man er veldig tunghørt). Kanskje jeg fikk et dårlig eksemplar, men jeg har støydempet kabinett, likevel skjærer CPU boxed vifta gjennom veggene som de ikke var der. Den har vært slik fra montering, ingen raslelyder eller skarpe lyder generelt, bare den utrolig irriterende hvinelyden fra en ikke stillegående vifte. Venter på at Microplex skal få laget den socket 478 versjonen av Silent Twin, de hadde noe på gang. Den skal være veldig stillegående, gleder meg til det. Alternativet var å plassere PC´en i et annet rom og kjøpe lange kabler, men bare godt skjermet skjermkabel alene koster 4-500,- for 5m, mye mer enn hva Silent Twin koster. Jeg har ingen gode råd om stillegående CPU kjøling, annet enn Silent Viking eller hva den nå heter. Men den er blytung og ikke så stillegående som Silent Twin etter hva jeg vet. Så jeg venter i lengsel. Kan jo være at du får en mer stillegående boxed vifte, who knows. [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-19 20:12 ] Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Takk for svar. Har nå en P4 1,6 NW boxed, den er ikke så ille, men vifta må vel øke hastigheten/støyen ved 2,4...? Kan jeg bytte vifte på boxed ? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 ja man kan lett bytte kjøleløsningen når det er boxed. et godt alternativ er alpha pal 8942 med em stille gående vifte for eksempel papst 80mm vifte på 21db. Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 min boxed 2,4 har jeg vanskelig for å høre... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 OK, kattekok, er du fornøyd med cpuen ? Hvilket HK bruker du ? Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 fin cpu det. msi 845pe max2 eller noe sånt er hovedkortet, fint det og. kjører på 2.7 nå, kjørte fint noen timer på 3ghz og hvis slikt er av inntresse. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Testa ut boxed vifta som var med min prosessor og fant ut att den hadde ca 26-28 db dette utifra sammenligning med andre vifter med dette støynivået Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå