gauteo Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg vet ikke hva det kalles, men jeg har sett det mye brukt på portretter. En har en f.eks en eliptisk form rundt ansiktet og så blir det mørkt ut over mot kantene. Hvordan gjør jeg dette i photoshop? I et annet emne fant jeg dette bildet uten forklaring. Er ute etter noe slikt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584790 Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Kalles vignettering og kommer egentlig fra enkelte objektiver eller en solblender e.l. I PS (gjelder CS2. Vet ikke om dette er forskjellig på andre versjoner) går du på filter - distort - lens correction. Bruk sleideren for vignette så kan du simulere dette. Lenke til kommentar
gauteo Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tror det er en annen løsning på dette også. På linken til det andre emnet kan en se at det er brukt en hjerteform også. Dette finner jeg ikke på "lens correction" Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Alltid mange måter å løse ting på i PS........... En måte å løse det andre bildet på, er å lage et nytt lag. Her kan du tegne en figur eller hva du skal ha og fylle yttersiden med en farge. Bruk feather ved merking av figuren og justere opacity på laget etterpå. Vanskelig å forklare, så det beste her er nok å søke på tutorials...... EDIT; Pokkers Leif Endret 29. juli 2006 av dhjerp Lenke til kommentar
sNx Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det går også ann. Eventuelt tegn figur, bruk gaussian blur med enorm radius. Legg over bildet. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tror det er en annen løsning på dette også. På linken til det andre emnet kan en se at det er brukt en hjerteform også. Dette finner jeg ikke på "lens correction" 6579198[/snapback] Det gjorde jeg ved å lage et nytt layer som jeg fyllte med rødt, satte ned gjennomsiktigheten, tegnet et hjerte med viskelæret og bluret så dette layeret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå