Gå til innhold

Moderator i musikkforumet (Andre forsøk)

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har ytret av vi ønsker moderator i musikkforumet, etterhvert gav vi vel opp. Men jeg begynner seriøst å bli LEI.

Jeg krever av vi får en moderator der. En som kjenner til miljøet og forstår hvordan ting skal være der. En som er aktiv der.

Jeg anbefaler kandidatene:

H4ngm4N(Har ikke alltid vært uskyldig, men skjerpet seg)

Ferr(Veldig seriøs bruker som ser ut til å være der på tvers av sjangere, noe som er positivt)

cun (Positiv, seriøs bruker som også er en av er på tvers av sjangerene(og dermed i alle trådene))

qweac (Seriøs bruker, kanskje ikke så aktiv som en mod burde vært...)

Sondre^^ (Seriøs bruker)

nr.4 (Seriøs bruker)

neitakk(Er allerede innlemmet i hw-nettverket, har erfaring som moderator fra annet forum, kunnskapsrik, på tvers av sjanger)

Glint (Ekstremt kunnskapsrik, forstår humoren, litt skitten fortid men skjerpet seg betraktelig, er aktiv)

Grunnen til at jeg vi ha en som allerede er aktiv der som moderator er at vi trenger noen som kjenner miljøet. Modder som er fra "utenfor" er for det første veldig lite aktiv der, og når de først er der så er de litt overstrenge og har hatt en tendens til å tolke god-ment humor som noe annet. (Selv om det sikkert har forekommet litt av dette.)

Er ikke interessert i å ha en nazi-mod, men en som sørger for at ting ikke går for langt. (Noe de av og til gjør.) Og at det ikke blir for mye spam/tull.

Jeg håper dere ikke bare ignoerer dette denne gangen og. (For det virker som det er det dere har gjort de andre gangene.) Er lei tomme løfter. ;)

EDIT: Vet det finnes en lignende tråd, men den er stengt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=389340&st=20

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke være uenig med deg, TLZ; vi trenger sårt en moddis i musikk-forumet. Det er så mye krangling, spam og annen dritt der nå, og jeg føler jeg bruker mindre og mindre tid der inne nettopp på grunn av dette. Det eneste jeg ser moderatorene gjør i musikk-kategorien er å stenge slike tråder.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler kandidatene:

(...)

6578631[/snapback]

Flere av de du beskrev er langt ifra nøytrale på flere punkt. Altså å ta de som moderatorer er ikke verdens beste valg for noen brukergrupper.

Jeg kan si meg enig i disse:

qweac

Sondre^^

Ferr

Nr. 4

Disse virker som gode alternativer.

Og jeg er enig med TLZ, det trengs sårt en moderator i musikk-kategorien.

edit:

Og ja, det er bare tulletråder som blir stengt.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Skal nevnes at det dette sikkert er 4 eller 5'te gang vi tar opp dette.

Jeg legger forøvrig Glint til listen over moddiser.

Hvis noen andre har forslag til mod så er det bare å poste! :)

Jeg synes også vi kunne fått noen "spesial regler" for musikkdelen. (Slik som PRS har.) Fks. at man skal disktuere musikk og ikke hvor teit brukereen er fordi han hører på band X. ;)

Lenke til kommentar
Jeg legger forøvrig Glint til listen over moddiser.

6578785[/snapback]

Ikke frekt ment mot glint, men han er kanskje den minst nøytrale på hele forumet. Og moderatorer må strengt tatt være så nøytrale som overhode mulig. At han har peiling, fint klarer å uttrykke seg og skriver bra burde ikke være nok.

edit:

Du passer ganske godt som musikkmoderator selv foresten, tlz. :)

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Hva mener du med "nøytrale" egentlig?

6579208[/snapback]

Moderatorer skal f.eks ikke la om de liker eller missliker brukere føre til tillegg eller fratrekk av advarsler eller utestengelser. Der sliter jeg litt med å se for meg at du kommer til å holde. Du sier hva du mener, uansett. Og det er vel og bra, men moderatorer skal ikke gjøre det, halve oppgaven til en moderator er å være høffelig og rettferdig mot brukerne.

Nå vet ikke jeg hvordan du hadde oppført deg som moderator, men om du hadde vært nøytral, tror jeg også du kunne passet bra som jobben. Problemet er heller at hele min tid her på forumet har jeg ikke sett deg nøytra så ofte at det gjør noe. Du dømmer brukere, og svarer forsjellig til om du liker eller missliker brukere veldig. Og det gjør jo alle, men du drar, eller dro før, det ganske så langt.

Men som sagt, om du holder deg utenfor det der, har du min stemme. Du har ellers alt som trengs.

edit:

leifis

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

-Nyhus-:

Stikkord: Humor.

Glint fører humor(og forstår dermed humor.)

Tviler på at han mener å såre noen. ;)

Tviler også på at han vil dele ut advarsler etter hvem han liker eller ikke.

Jeg legger også Kim til listen.

Forøvrig synes jeg følgende er de beste alternativene: Glint, Ferr og neitakk.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
-Nyhus-:

Stikkord: Humor.

Glint fører humor(og forstår dermed humor.)

Tviler også på at han vil dele ut advarsler etter hvem han liker eller ikke.

6579265[/snapback]

Sant det, men finnes det en eneste moderator her på forumet som ville kommet med kommentarene og spøkene til Glint? Neppe.

Kim som i Satrucci?

edit:

Tenkt å numminere hele "vennegjengen" din?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

6579265[/snapback]

Nei, det har jeg aldri ment :whistle:

Hva med Satrucci_? Holder generelt en god tone og er absolutt ikke fastlåst i en sjangerbås musikkmessig.

Endret av Glint
Lenke til kommentar

6579265[/snapback]

6579290[/snapback]

Vel, ikke så mye i det siste i hvertfall. :p

-Nyhus-: Tja, har nå sitt en eller annen mod som har sagt ting på kanten i blant. Og ikke minst: maaange av moderatorene som har en fortid som er _skitten_.

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg følgende er de beste alternativene: Glint, Ferr og neitakk.

6579265[/snapback]

Jeg er smigret, TLZ. :wee:

Jeg tror også Glint hadde vært meget seriøs i rollen som moderator. Det er mye ironi og sarkasme ute å går i innleggene hans, men han ville nok tatt moderatorjobben seriøst.

TLZ: Du hadde ikke vært ubrukelig som moderator du heller. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med Satrucci_? Holder generelt en god tone og er absolutt ikke fastlåst i en sjangerbås musikkmessig.

6579290[/snapback]

Dessuten skriver han på nynorsk (eller noe i den duren, har sett sognamål noen ganger og), noe som dette forumet sårt trenger mer av.

Lenke til kommentar

6579290[/snapback]

Du var iallefall mye, mye, mye værre før enn du er nå da.

-Nyhus-: Tja, har nå sitt en eller annen mod som har sagt ting på kanten i blant. Og ikke minst: maaange av moderatorene som har en fortid som er _skitten_.

6579296[/snapback]

Jarmo f.eks? hvert utestengt og greier, litt rart å ta han som moderator da synes jeg. Men ellers er det lite jeg har lagt merke til. De allerfleste holder en høffelig og fin tone.

edit:

Dessuten skriver han på nynorsk (eller noe i den duren, har sett sognamål noen ganger og), noe som dette forumet sårt trenger mer av.

wtfz :wow:

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Kim som i Satrucci?

Ja.

Grunnlag:

Kim. says:

er ikke jeg en seriøs bruker? =(

Hadde ikke hjertet til å ikke poste ham. Han er så følsom vet du!

edit:

Tenkt å numminere hele "vennegjengen" din?

Jepp, dette er en sammensvergelse mot deg for å få en moderator som deretter kan permbanne deg! MUHAHAHAHA!

^^

Selv på kategorier utenfor Musikk-delen greier vi ikke å være seriøse eller ungå å komme med beskyldninger. Dette viser hvor sårt vi trenger moderator.

Lenke til kommentar

6579290[/snapback]

Du var iallefall mye, mye, mye værre før enn du er nå da.

6579296[/snapback]

Jarmo f.eks? hvert utestengt og greier, litt rart å ta han som moderator da synes jeg. Men ellers er det lite jeg har lagt merke til. De allerfleste holder en høffelig og fin tone.

6579336[/snapback]

Det var da litt drøyt, jarmo har aldri vært utestengt og aldri fått en advarsel en gang..

Venter på en beklagelse asap...

Lenke til kommentar
Jepp, dette er en sammensvergelse mot deg for å få en moderator som deretter kan permbanne deg! MUHAHAHAHA!

^^

Selv på kategorier utenfor Musikk-delen greier vi ikke å være seriøse eller ungå å komme med beskyldninger. Dette viser hvor sårt vi trenger moderator.

6579341[/snapback]

Akkurat som jeg misstenkte :w00t::cry:

Jeg synes det er litt koselig jeg. Greit at det er et ganske "love-hate" forhold i musikkdelen av forumet, men i tråder som backstage er det en viss kjerne som poster. Det gjør igjen at vi halveis "kjenner" de som poster og det blir litt mer løs prat.

Vet ikke med dere, men jeg synes nå det er bedre enn å konstant se poster ifra brukere en aldri har sett før.

Derfor tror jeg det hadde vært litt fint om en av de faste "musikkforumbrukerne" blir moderator, slik at de kan forstå hva som er seriøst, og hva som er bullshit.

rasknedrabling, forbeholder feil og teite setninger.

edit:

Jasså? i så fall blander jeg deg med en annen bruker jarmo. Jeg beklager sårt og dypt og hele pakka.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Jasså? i så fall blander jeg deg med en annen bruker jarmo. Jeg beklager sårt og dypt og hele pakka.

6579365[/snapback]

Godtatt og livet går videre :)

ps. vi har ikke lengre noen dedikerte mods. i forumkategorier, alle må kunna moderere tvers av forumet.

Er det for mye spam og dritt så bruk rapport-knappen.

Lenke til kommentar
Det var da litt drøyt, jarmo har aldri vært utestengt og aldri fått en advarsel en gang..

Venter på en beklagelse asap...

6579352[/snapback]

Dette synes jeg er et godt bilde på hvor lavt musikkdelen er prioritert i hw.no. Slike ting som det der er tydeligvis mye viktigere!

(For å fjerne all tvil: Ja, dette var en spøk. Selv om vi føler oss nedprioriterte...)

Men var ganske drøyt å nevne slikt eksempel ja.

Det er modder som har vært utestengte ol. Men utestengelsen har skjedd minst er år før de ble moderator. (eller noe i den dur.)

Uansett, hadde vært fint om noen mod kunne slengt opp poll der vi kan velge moderator.

Jeg synes disse 3 i hvertfall burde være med i den:

Glint

Ferr

neitakk

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...