Robocoop Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Jeg monterte en rimelig oppgraderingspakke(celeron og MSI hovedkort) fra komplett.no i et kabinett med en 350W PSU. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311865 Ved oppstart begynner viftene å gå før de stopper etter 2-3 sekunder. Prøver jeg igjen så skjer det ingenting. Etter å ha tatt ut kontakten og satt den inn igjen derimot, så skjer det samme igjen. Har ikke eget skjermkort, men det skal være inkludert på hovedkortet. Ledningene fra kabinettet er ikke merket med pluss\minus kan det være feilen? Kan prosessoren være feil satt i? Synes det knaste litt da jeg lukket klipsen til denne, selv om jeg dobbelsjekket at det var gjort riktig. Har prøvd clear CMOS. Kan også opplyse om at jeg har 20 pin på PSU mens hovedkortet har 24 pin ATX, men det skal gå, ifølge manualen til hovedkortet. 12v ATX til CPU er tilkoblet Noen som vet hva jeg bør gjøre? Tips? Kan jeg sende ting i retur til komplett? Jeg har bygd pc før med deler fra komplett, men da var delene bedre merket, og jeg fikk litt hjelp av en venn av meg. Endret 2. august 2006 av Robocoop Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei! Hvilken strømforsyning er det snakk om? Sjekk at du har koblet til nok strømkabler til hovedkortet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Savi0n Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 du er ikke dne eneste som har problemer med komplett(idiot) sine oppgraderings pakker.. pcn min har stådd 2uker nå uten at den går Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 du er ikke dne eneste som har problemer med komplett(idiot) sine oppgraderings pakker.. pcn min har stådd 2uker nå uten at den går 6581706[/snapback] Det høres ikke bra ut. Kan du liste opp alle spesifikasjonene på pcen? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 PSU er Aopen FSP 350 - 65 PN (PF) 20 pinnen er tilkoblet, samt 12v til prosessor, men ikke noe mer. Er det noe som mangler? Virker som lengden på oppstartene varierer med hvilken vei frontpanel kablene er snudd, men det blir ren gjetning hvilken vei de skal stå siden manualen ikke sier noe om det. Skikkelig nedtur det her, men får håpe de har noen tips på telefon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det skal være enkelt å sjekke om lysdiodene er riktig vei, siden de vil bare lyse den ene veien. På-knappen vil nok også bare gå en vei, så du bør nok prøve deg litt frem. BTW: De gangene jeg har bygd pc så har jeg også satt kabelene feil vei. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Har blitt bedt om å sende ting i retur til komplett, men mistenker nå strømforyningen ettersom den ikke vil starte med jumpstart. Kan PSU være ok selv om dette ikke fungerer? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Her var det PSU som var ustabil, eller rett og slett ødelagt. Må si det var en overraskelse siden den jo fikk startet opp viftene...... Nå er imidlertid alt i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå