johnohod Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Tenkte eg skulle teste denne, men eg får ikkje indentering til å funke. Kan det stemme at den ikkje har automatisk indentering?? Lenke til kommentar
G Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Her var det mange forskjellige "teksteditorer"-navn samlet. Endret 31. juli 2006 av G Lenke til kommentar
Jørgen E Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Her var det mange forskjellige "teksteditorer"-navn samlet. 6589570[/snapback] Og da må jeg selvfølgelig se mitt snitt til å legge til min personlige favoritt: ScITE. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 ser ut til at mye faller under "same shit, new wrapper"... Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 EMACS er imidlertid et bloatware monster av et program som minner mer om et operativsystem enn en tekstbehandler. Når en standardinstallasjon av en teksteditor inkluderer en epost-klient, tetris og et psykiater-program, er det på tide å spørre om en ikke har lagt til for mye unyttige funksjoner. 6579277[/snapback] Godt sagt om Emacs: "Emacs is a wonderful operating system. All it lacks is a good text editor." Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 selv liker jeg notepad2 veldig godt, meget lett og har de funksjonene jeg vil ha:http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html 6579407[/snapback] Enig med deg der! Riktig nok har jeg ikke testet Notepad++. Noen som har en mening på om notepad ++ er dårligere/ merkbart bedre enn notepad2 ? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 notepad++ er gratis, ca 1mb å laste ned og tar svært kort tid å teste ut. Jeg anbefaler deg å teste, det hadde tatt kortere tid enn det innlegget der Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Både Notepad2 og Notepad++ er bygget på Scintilla og er derfor omtrent kliss lik hverandre og originalversjonen SciTE som jeg bruker mest. Forskjellene ligger stort sett i utseendet, fargevalget på highlightning (som også kan endres) og grensesnitt for instillingene osv. Hvilket utseende man synes er finest, behageligst og mest effektivt er opp til hva man er vant til. Her gir jeg uttrykk for min personlige mening. Jeg liker det enkelt og greit og bruker mest SciTE. Notepad2: - Enklest av de tre - Grafisk instillingsmeny - Har kun de funksjonene man bruker aller mest - Støtter litt færre språk enn de andre, men som oftest nok språk - Fint standardutseende, men skriftstørrelsen en tanke for stor - Støtter ikke tabs eller scripting SciTE: - Avansert. - Har alle innstillingene tilgjengelig i configurasjonsfiler. - Har også de mest brukte innstillingene tilgjengelig i drop-down-menyer. - Veldig fint standardutseende med fine farger og balanse - Mange av hurtigfunksjonene må letes opp i manualen Notepad++: SciTE-ripoff med større verktøylinje, grafisk instillingsmeny og, i mine øyne, mer bloat'ete utseende. Noen synspunkter? Endret 8. august 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Charlie42 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Notepad++ finst både på nynorsk og bokmål. Last ned nynorsk språkfil her. Last ned språkfil på bokmål her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå