abene Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Notepad++ er et gratis alternativ til Notisblokk, men har mange finesser som er spesielt tilpasset programmerere og kodere. Les mer Lenke til kommentar
kommers Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Notepad++ støtter programmerings- og kodespråk [...] Hehe, jeg ville da tro at den støtter de alle skriftlige språk, så lenge du har tegnsettet i orden. Det som menes her er da ikke "støtte" i generell forstand, det er ingenting som hindrer en i å skrive andre språk eller annen tekst for den saks skyld. Det som menes her er vel såkalt "syntax highlighting", med fargekoding i henhold til kodespråket som benyttes. At man kan lage egne definisjonsfiler for en syntaks er da ikke så utrolig wow. Jeg synes bare det blir litt komisk når det fremstilles som generell "støtte" for det, dvs det kan misforstås til at Notepad++ ikke kan brukes til andre språk. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jøss, dette programmet var bra! Har tidligere bare brukt vanlig notepad til å programmere html/php, men dette var var genialt. Tror det kan gjøre jobben en del enklere. Bookmarked. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvordan er det i forhold til Textpad? AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 jøsse, dette var litt av ett beist får vel vinke farvel til metapad, tror jeg... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Selv bruker jeg EditPad Lite, men behovene mine er ikke store. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Tja, var ikkje så mykje nytt her. T.d. så har (g)vim/emacs hatt dei samme funksjonane og meir til i eindel år. Endret 29. juli 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tja, var ikkje så mykje nytt her. T.d. så har (g)vim/emacs hatt dei samme funksjonane og meir til i eindel år. 6579053[/snapback] EMACS er imidlertid et bloatware monster av et program som minner mer om et operativsystem enn en tekstbehandler. Når en standardinstallasjon av en teksteditor inkluderer en epost-klient, tetris og et psykiater-program, er det på tide å spørre om en ikke har lagt til for mye unyttige funksjoner. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tja, var ikkje så mykje nytt her. T.d. så har (g)vim/emacs hatt dei samme funksjonane og meir til i eindel år. 6579053[/snapback] Men disse programmene krever også at du leser manualen før du i det hele tatt klarer å skrive noe tekst, for ikke å snakke om å lagre filen og avslutte programmet. Vim og emacs er ikke en notepad-erstatter for folk flest, så det er da rimelig irrelevant at disse var først ute... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Og bare for å legge til: Notepad++ har da eksistert leeenge. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 selv liker jeg notepad2 veldig godt, meget lett og har de funksjonene jeg vil ha: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvordan er det i forhold til Textpad? 6578787[/snapback] Den sammenligningen skulle jeg likt å se også. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har noen av de programmene dere har nevnt muligheten til å merke tekst vertikalt? Som i at du kan merke en "rute" med tekst i stedet for bare hele og halve liner. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tja, var ikkje så mykje nytt her. T.d. så har (g)vim/emacs hatt dei samme funksjonane og meir til i eindel år. 6579053[/snapback] EMACS er imidlertid et bloatware monster av et program som minner mer om et operativsystem enn en tekstbehandler. Når en standardinstallasjon av en teksteditor inkluderer en epost-klient, tetris og et psykiater-program, er det på tide å spørre om en ikke har lagt til for mye unyttige funksjoner. 6579277[/snapback] Notepad++ er et genialt program, som jeg bruker rimelig ofte. I like it. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tja, var ikkje så mykje nytt her. T.d. så har (g)vim/emacs hatt dei samme funksjonane og meir til i eindel år. 6579053[/snapback] EMACS er imidlertid et bloatware monster av et program som minner mer om et operativsystem enn en tekstbehandler. Når en standardinstallasjon av en teksteditor inkluderer en epost-klient, tetris og et psykiater-program, er det på tide å spørre om en ikke har lagt til for mye unyttige funksjoner. 6579277[/snapback] Hehe, sant det, du er ikke skikkelig EMACS-bruker før du kjører operativsystemet gjennom EMACS Og så vet vi jo alle hva EMACS står for (ikke editor macros): Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal Even a Master of Arts Comes Simpler Eventually Munches All Computer Storage Emacs Manuals Always Cause Senility Generally Not Used/Except by Middle Aged Computer Scientists (GNU/Emacs) Emacs May Allow Customized Screwups Easily Mangles, Aborts, Crashes and Stupifies Emacs Makers Are Crazy Sickos Finner mange flere her[/her], men disse er de jeg synes er best hehe Lenke til kommentar
aC Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Vim har iallefall mulighet til å markere tekst vertikalt med "block - visual" aner ikke med emcs eller nano Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva med Programmers Notepad? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Liker at man kan vise to dokumenter ved siden av hverandre samtidig i et vindu Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Skal se om dette er bedre enn TextPad jeg kjøpte for noen uker siden. Har lett etter noe text program som ikke har buggete linjebryting som notepad i Windows. Jeg liker ikke at TextPad ikke lagrer alle instillinger i mappen sin så jeg må legge til alt når jeg reinstallerer OS'et, også har TextPad av og til store problemer med DDE. http://jooh.no/programs_on_d.html Endret 29. juli 2006 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 [kreativ snip]har TextPad av og til store problemer med DDE. 6580321[/snapback] Hvem har ikke det, unntatt trøndere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå