AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg leter etter en gode som henter informasjon fra en txt fil og legger den inn i et textarea og når den er redigert på og klikker på submit knappen så lagres den nye teksten over den gamle. Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Her er noe jeg bare henta fra "Filemanager" som jeg lagde for en mnd siden. $lines = file("/bane/til/fila/di/fil.txt"); echo "<form method='post' action='write.php'>"; echo "<textarea cols='100' rows='20' name='editbar'>"; foreach($lines as $line) { echo stripslashes(htmlspecialchars($line)); } echo "</textarea><br /> <input type='submit' name='submit' value='Save changes' /> <input type='reset' value='Undo all changes' />"; write.php <?php $editbar = $_POST['editbar']; $referer = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $fh = fopen("/bane/til/fila/di/fil.txt", "w"); fwrite($fh, $editbar); fclose($fh); header("Location: $referer"); ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk skal prøve den så snart jeg får tid Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Funka kjempe fint den takker Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) hmm, fant en bug. Når jeg lagrer en php include så kommer det:¨ include \"adresse.php\"; i selve koden, men i den editoren så står det: include "adresse.php"; noen som vet hvordan man fikser dette? EDIT: det kommer også på linker å slikt. Endret 29. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 hvis du leser i koden så er den i allerede. jeg har funnet ut at problemet ligger i foreach($lines as $line) { echo stripslashes(htmlspecialchars($line)); } noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Bruk to stykker kanskje? echo stripslashes(stripslashes(htmlspecialchars($line))); Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det glemte jeg kanskje å si ja. "php_flag magic_quotes_gpc off" i .htaccess. Og hvordan kan man fjerne slashene fra noe som slashene allerede er fjerna? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Ja nå funka det. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå