Gribuz Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har litt problemer med min nye maskin som jeg har bygd selv Jeg bygde maskinen for noen uker siden og den har fungert perfekt helt til nå. Mine Specs : ASUS A7V8X S-ATA Socket-A KT-400 AMD XP 2200+ Twinmos PC2700 DDR 512 MB CL2.5 GlobalWIN Socet-A TAK58 WD 80 GB HDD Geforce 2 64 MB RAM Begynte først med at jeg fikke en masse bluescreeens som f.eks KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED IRQ_NOT_EQUAL_OR_LESS Jeg bruker forresten Windows 2000 SP3 det som skjer nå er at den bare slår seg av etter en stund eller ikke starter opp, bare låser seg under boot. Lurer på om det kan være Windows som sliter( installerte windows på nytt etter maskinen ble bygd ) håper noen kan hjelpe meg _________________ --------------------------- Go away or i'll replace you with a very small shell script --------------------------- [ Denne Melding var redigert av: Gribuz på 2002-10-19 19:42 ] Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har du sjekket temperaturen på maskinen din? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Tegn på IRQ-feil. Skjekk etter i enhetsbehandlig (device manager) om du har noen "gule" ?. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Tempen ligger idle på ca 60 grader noe som skulle være normalt på dette HKet ( dette ASUS kortet måler direkte i kjernen ) Jeg bruker forresten Artic Silver 3 Har ikke noe IRQ problemer i Enhetsbehandling Maskinen slår seg av på de rareste tidpunkter Spilte UT2003 i ca eh halvtime i sted og det gikk smooth. men så plusteslig slo den seg av når jeg var inne på enhetsbehandling Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hva med ASPI drivere og PSU'en? Har du oppdatert alle drivere og kjørt BIOS update? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 La BIOS kjøre med "load/fail settings" Lenke til kommentar
Pin Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 kan høres ut som d er satt en temp grense i bios der maskinen slår seg av hvis temp når den, sjekk etter og sett den litt høyere alt under 80 er forsvarlig... skal tåle 90 den cpun der trur jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå