Gå til innhold

Endelig ett nytt bilde fra meg - tåre?

Anbefalte innlegg

Har vært forferdelig inaktiv her den siste tiden... har mine grunner, men nok om det.

Dette er ett bilde jeg tok tidligere i sommer. Synes det ble greit nok, men kunne ha truffet litt bedre med hensyn til skarphet.

Mener denne blomsten heter "Tåre", men det vel neppe det offisielle navnet på den... noen botanikere her som vet hva den egentlig heter? ;)

post-79862-1154171122_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tåre er et greit, vanlig og norsk navn å bruke. Samlebetegnelse for familien er Fuchsia, og dette ser ut til å være en Alwin, men her er jeg mere usikker. :blush:

Pen blomst og pent bilde. Er litt usikker på hva de strekene du har rundt noen av blomstene er, og slike bilder kan godt ha bedre fokus som du sier selv........... :)

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar

Fint bilde.

Blomsten heter løytnanshjerte (Dicentra spectabilis)

Tåre er ikke helt det samme. Tåre kalles også fuchsia, er ikke helt sikker på latinnavn, men det er fordi det er mange forskjellige arter.

.. Tror jeg i alle fall.

Endret av sofagakk
Lenke til kommentar
Fint bilde.

Blomsten heter løytnanshjerte (Dicentra spectabilis)

Tåre er ikke helt det samme. Tåre kalles også fuchsia, er ikke helt sikker på latinnavn, men det er fordi det er mange forskjellige arter.

.. Tror jeg i alle fall.

6579444[/snapback]

He he..........my bad, derfor jeg ble så usikker på hvilke type det var. Du har helt rett.

Lenke til kommentar

^

Jaja, man kan litt hver og til sammen blir det.. kanon?

Apropos tåre - det finnes langt over tusen forskjellige arter. Så, det kunne jo slumpe at noen liknet litt på et løytnanshjerte?

Nå synes jeg uansett jeg skylder trådstarter en bedre kommentar til bildet. Ikke at jeg har så god peiling, men det får være en annen sak.

Jeg liker veldig godt enkelheten og bakgrunnen. Kanskje en anelse mørk, men det passer. At blomsten heter "bleeding heart" på engelsk, krever da litt stemning. Rammen passer etter mitt skjønn godt til bildet. Fokusen er helt grei, ikke spennende eller utfordrene eller noe, men, ja, helt grei. Er bildet lagret med lav kvalitet? I alle fall på min skjerm ser det slik ut.

Nuvel. Det var enkelt og greit. Og jeg likte fargene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...